Branża lotnicza stawia na rozwój. Pomoże w tym polska firma IT
Poprzednie dwa lata były dla branży lotniczej okresem wyzwań i sprawdzianem, który wiele zweryfikował. Obecnie obszar ten odradza się, a firmy robią wszystko, aby odrobić poniesione przez ostatnie dwa lata straty. Pomocne są w tym współprace biznesowe z firmami z sektora IT, które dzięki zaawansowanym systemom informatycznym są w stanie wspomóc optymalizację procesów i tym samym pomóc wyjść z kryzysu. Taką umowę na partnerstwo z firmą Britenet podpisał właśnie AerCap – największy na świecie leasingodawca samolotów pasażerskich.
Rynek awiacyjny na świecie podnosi się właśnie z kryzysu spowodowanego wydarzeniami ostatnich dwóch lat – pandemią Covid-19 i wojną w Ukrainie. Z badań IATA wynika, że ruch krajowy plasuje się obecnie na poziomie jedynie 13% mniejszym niż w rekordowym roku 2019, zaś w ruchu międzynarodowym stanowi 70% poziomu z tamtego czasu.
Nowe możliwości i perspektywy rozwoju
Rok 2022 to dla branży lotniczej czas na nowe projekty i na podejmowanie współprac, mających na celu odrabianie strat i wyjście z kryzysu, jakiego doświadczyła. Zdobyte w tym czasie doświadczenie jest niezwykle cennym źródłem informacji, stwarza nowe możliwości i jest doskonałym czasem na rozwój i zapełnienie nisz na rynku. Zauważyła to firma AerCap, a międzynarodowy przetarg, na wsparcie w rozwoju jej aplikacji i systemów, podpisała firma Britenet.
Gigant w branży wybiera Polskę
AerCap to największy na świecie leasingodawca szerokiej gamy samolotów, helikopterów i usług powiązanych z siedzibą w Dublinie. Przedsiębiorstwo stało się największą firmą leasingową na świecie po przejęciu International Lease Finance Corporation w 2014 roku, a następnie GE CAS od General Electric w 2021 roku. Firma Britenet, działająca na rynku IT od ponad 16 lat, będzie miała znaczący udział w rozwoju aplikacji i systemów informatycznych dla AerCap.
Dzięki wygraniu międzynarodowego przetargu, do szerokiego grona naszych klientów dołącza firma z branży lotniczej. Napawa nas to ogromną dumą i optymizmem – podjęte przez nas wiele lat temu plany umiędzynarodowienia polskiej firmy Britenet już dawno przestały być planami, a stały się rzeczywistością. Jestem przekonany, że nasi inżynierowie będą mieli znaczący wpływ nie tylko na rozwój AerCap, lecz także całej branży awiacyjnej na świecie. – podsumowuje Tomasz Dziki, Executive VP & Owner, który podpisywał umowę współpracy Britenet z AerCap.
Polskie firmy pewnymi partnerami
Polska od wielu lat jest wybierana przez międzynarodowe firmy jako lokalizacja dla ich centrów usługi IT. Sektor bankowy, farmaceutyczny, motoryzacyjny, awiacyjny, nowych technologii oraz wiele innych zatrudniają w Polsce tysiące inżynierów IT. Britenet jest jedną z niewielu firm, które wychodzą temu trendowi naprzeciw i to my docieramy do Klientów, których usługi nearshoringowe/offshoringowe mogą zainteresować. W 2022 wygraliśmy kilka międzynarodowych przetargów dotyczących budowy dedykowanych Delivery Centers dla Klientów z Izraela, Irlandii, czy Wielkiej Brytanii. – wspomina Michał Tomasik, Business Unit Director w Britenet. Konkurowanie z międzynarodowymi firmami, a przede wszystkim wygrywanie z lokalnymi dostawcami naszych klientów z Hiszpanii, Rumunii, Wielkiej Brytanii czy Irlandii jest czymś, co pokazuje nasze przygotowanie, znajomość rynku, profesjonalizm, a przede wszystkim międzynarodową jakość. Utrzymanie tego trendu przez naszą firmę jest jednym z celów na nadchodzące lata. – dodaje.
Rozpoznawanie potrzeb
Elementem rozpoczęcia współpracy są warsztaty poświęcone rozpoznaniu potrzeb projektowych, które odbywają się w Centrach IT Klienta. Do Irlandii, siedziby AerCap, udali się Managerowie Technologiczni Britenet odpowiedzialni za realizację projektów. Będą oni zapoznawać się z systemami oraz oczekiwaniami Klienta, a także poznawać od środka – jego struktury, projekty, kadrę zarządzającą i menedżerską oraz nawiązywać relacje. Wizyta bezpośrednio u naszego Klienta to najlepsze rozwiązanie, jakie mogliśmy przedsięwziąć. Tylko w taki sposób jesteśmy w stanie najlepiej poznać nie tylko jego samego, lecz także jego potrzeby, tak aby zaproponować działania i przygotować zespoły skrojone idealnie pod jego potrzeby. Tego typu spotkania są również bardzo ważne z perspektywy nawiązywania relacji z zespołem Klienta, co jest kluczowe dla wieloletniej współpracy. – relacjonuje Daniel Wójcikowski, który jest odpowiedzialny za współpracę, pełniąc rolę Senior Project Managera/Site Managera.
O Britenet
Firma Britenet działa na rynku od 2006 roku i zatrudnia obecnie ponad 1000 specjalistów. Realizuje projekty krajowe i międzynarodowe w kilkudziesięciu technologiach, m.in. dla takich branż, jak: finanse i bankowość, ubezpieczenia, telekomunikacja, automotive, FMCG, a także dla sektora publicznego. Eksperci Britenet skutecznie prowadzą swoich Klientów przez cały proces projektowy – od analizy, przez testy, development, implementację, aż po wsparcie i utrzymanie systemów. Projekty realizowane są w nowoczesnych centrach kompetencyjnych w Lublinie, Warszawie, Kielcach, Poznaniu i Białymstoku lub w siedzibach Partnerów. Britenet posiada także biura w Gdańsku, Łodzi, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu oraz oddział w Niemczech, w Mönchengladbach.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.