Komunikaty PR

Branża lotnicza stawia na rozwój. Pomoże w tym polska firma IT

2022-12-20  |  07:00

Poprzednie dwa lata były dla branży lotniczej okresem wyzwań i sprawdzianem, który wiele zweryfikował. Obecnie obszar ten odradza się, a firmy robią wszystko, aby odrobić poniesione przez ostatnie dwa lata straty. Pomocne są w tym współprace biznesowe z firmami z sektora IT, które dzięki zaawansowanym systemom informatycznym są w stanie wspomóc optymalizację procesów i tym samym pomóc wyjść z kryzysu. Taką umowę na partnerstwo z firmą Britenet podpisał właśnie AerCap – największy na świecie leasingodawca samolotów pasażerskich.

Rynek awiacyjny na świecie podnosi się właśnie z kryzysu spowodowanego wydarzeniami ostatnich dwóch lat – pandemią Covid-19 i wojną w Ukrainie. Z badań IATA wynika, że ruch krajowy plasuje się obecnie na poziomie jedynie 13% mniejszym niż w rekordowym roku 2019, zaś w ruchu międzynarodowym stanowi 70% poziomu z tamtego czasu.

Nowe możliwości i perspektywy rozwoju 

Rok 2022 to dla branży lotniczej czas na nowe projekty i na podejmowanie współprac, mających na celu odrabianie strat i wyjście z kryzysu, jakiego doświadczyła. Zdobyte w tym czasie doświadczenie jest niezwykle cennym źródłem informacji, stwarza nowe możliwości i jest doskonałym czasem na rozwój i zapełnienie nisz na rynku. Zauważyła to firma AerCap, a międzynarodowy przetarg, na wsparcie w rozwoju jej aplikacji i systemów, podpisała firma Britenet.

Gigant w branży wybiera Polskę

AerCap to największy na świecie leasingodawca szerokiej gamy samolotów, helikopterów i usług powiązanych z siedzibą w Dublinie. Przedsiębiorstwo stało się największą firmą leasingową na świecie po przejęciu International Lease Finance Corporation w 2014 roku, a następnie GE CAS od General Electric w 2021 roku. Firma Britenet, działająca na rynku IT od ponad 16 lat, będzie miała znaczący udział w rozwoju aplikacji i systemów informatycznych dla AerCap.

Dzięki wygraniu międzynarodowego przetargu, do szerokiego grona naszych klientów dołącza firma z branży lotniczej. Napawa nas to ogromną dumą i optymizmem – podjęte przez nas wiele lat temu plany umiędzynarodowienia polskiej firmy Britenet już dawno przestały być planami, a stały się rzeczywistością. Jestem przekonany, że nasi inżynierowie będą mieli znaczący wpływ nie tylko na rozwój AerCap, lecz także całej branży awiacyjnej na świecie. – podsumowuje Tomasz Dziki, Executive VP & Owner, który podpisywał umowę współpracy Britenet z AerCap. 

Polskie firmy pewnymi partnerami

Polska od wielu lat jest wybierana przez międzynarodowe firmy jako lokalizacja dla ich centrów usługi IT. Sektor bankowy, farmaceutyczny, motoryzacyjny, awiacyjny, nowych technologii oraz wiele innych zatrudniają w Polsce tysiące inżynierów IT. Britenet jest jedną z niewielu firm, które wychodzą temu trendowi naprzeciw i to my docieramy do Klientów, których usługi nearshoringowe/offshoringowe mogą zainteresować. W 2022 wygraliśmy kilka międzynarodowych przetargów dotyczących budowy dedykowanych Delivery Centers dla Klientów z Izraela, Irlandii, czy Wielkiej Brytanii. – wspomina Michał Tomasik, Business Unit Director w Britenet. Konkurowanie z międzynarodowymi firmami, a przede wszystkim wygrywanie z lokalnymi dostawcami naszych klientów z Hiszpanii, Rumunii, Wielkiej Brytanii czy Irlandii jest czymś, co pokazuje nasze przygotowanie, znajomość rynku, profesjonalizm, a przede wszystkim międzynarodową jakość. Utrzymanie tego trendu przez naszą firmę jest jednym z celów na nadchodzące lata. – dodaje.

Rozpoznawanie potrzeb

Elementem rozpoczęcia współpracy są warsztaty poświęcone rozpoznaniu potrzeb projektowych, które odbywają się w Centrach IT Klienta. Do Irlandii, siedziby AerCap, udali się Managerowie Technologiczni Britenet odpowiedzialni za realizację projektów. Będą oni zapoznawać się z systemami oraz oczekiwaniami Klienta, a także poznawać od środka – jego struktury, projekty, kadrę zarządzającą i menedżerską oraz nawiązywać relacje. Wizyta bezpośrednio u naszego Klienta to najlepsze rozwiązanie, jakie mogliśmy przedsięwziąć. Tylko w taki sposób jesteśmy w stanie najlepiej poznać nie tylko jego samego, lecz także jego potrzeby, tak aby zaproponować działania i przygotować zespoły skrojone idealnie pod jego potrzeby. Tego typu spotkania są również bardzo ważne z perspektywy nawiązywania relacji z zespołem Klienta, co jest kluczowe dla wieloletniej współpracy. – relacjonuje Daniel Wójcikowski, który jest odpowiedzialny za współpracę, pełniąc rolę Senior Project Managera/Site Managera.

O Britenet

Firma Britenet działa na rynku od 2006 roku i zatrudnia obecnie ponad 1000 specjalistów. Realizuje projekty krajowe i międzynarodowe w kilkudziesięciu technologiach, m.in. dla takich branż, jak: finanse i bankowość, ubezpieczenia, telekomunikacja, automotive, FMCG, a także dla sektora publicznego. Eksperci Britenet skutecznie prowadzą swoich Klientów przez cały proces projektowy – od analizy, przez testy, development, implementację, aż po wsparcie i utrzymanie systemów. Projekty realizowane są w nowoczesnych centrach kompetencyjnych w Lublinie, Warszawie, Kielcach, Poznaniu i Białymstoku lub w siedzibach Partnerów. Britenet posiada także biura w Gdańsku, Łodzi, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu oraz oddział w Niemczech, w Mönchengladbach. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.