Komunikaty PR

Branża ubezpieczeniowa 2024 - przewidywania vs. rzeczywistość

2024-10-25  |  08:00
Biuro prasowe
Do pobrania BTN ( 0.14 MB )

Wraz z początkiem 2024 roku eksperci przewidywali, że branża ubezpieczeniowa będzie musiała zmierzyć się z szeregiem dynamicznych zmian, napędzanych przez rosnącą digitalizację, personalizację usług oraz zrównoważony rozwój (ESG). Po kilku miesiącach warto zastanowić się, które z tych przewidywań okazały się trafne oraz jak branża i firmy współpracujące z sektorem ubezpieczeń dostosowują się do zmieniających się potrzeb klientów oraz technologicznych innowacji.

Cyfrowa transformacja w pełnym rozkwicie: Automatyzacja procesów to przyszłość

Rok 2024 – tak jak przewidywano na początku roku – przyniósł ze sobą kontynuację transformacji cyfrowej w branży ubezpieczeniowej. Spodziewano się dalszego rozwoju i implementacji technologii, takich jak AI czy uczenie maszynowe. Te innowacje miały na celu usprawnienie procesów, takich jak wycena ryzyka, personalizacja ofert czy automatyzacja obsługi klienta. Kluczowe było zastosowanie sztucznej inteligencji do przewidywania trendów i zachowań klientów, co pozwoliło na tworzenie bardziej dopasowanych i konkurencyjnych produktów ubezpieczeniowych.

Klient w centrum uwagi: Personalizacja produktów jako klucz do sukcesu

Kolejnym kluczowym trendem na 2024 rok, który był konsekwentnie realizowany przez firmy z branży ubezpieczeniowej i przedsiębiorstwa, które z nimi współpracują, jest personalizacja produktów ubezpieczeniowych. Konsumenci coraz częściej oczekują ofert skrojonych na miarę ich indywidualnych potrzeb. Personalizacja, wspierana przez technologie takie jak Big Data i sztuczna inteligencja, pozwala ubezpieczycielom lepiej dopasować polisy do profili klientów, co w konsekwencji umożliwia dynamiczne dostosowywanie ofert w czasie rzeczywistym i zwiększa konkurencyjność firm na rynku.

Zielona przyszłość ubezpieczeń: ESG i zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój oraz kryteria ESG (Environmental, Social, Governance) – tak jak przewidywano – stały się kluczowym punktem w strategiach ubezpieczycieli. Firmy coraz częściej włączały ESG do swoich modeli oceny ryzyka oraz inwestycji, aby dostosować się do rosnących oczekiwań społecznych i regulacji prawnych. 

Britenet na straży innowacji: Technologiczne wsparcie dla branży ubezpieczeniowej

Do tegorocznych trendów w branży ubezpieczeniowej zaadaptowały się nie tylko przedsiębiorstwa, których głównym obszarem działań jest sektor insurance, lecz także firmy, wspierające tę branżę poprzez rozwój oprogramowania. Dla jednego ze swoich klientów z branży ubezpieczeniowej zespół specjalistów Britenet wdrożył m.in. autorskie, klientocentryczne rozwiązanie, pozwalające na zarządzanie najważniejszymi danymi firmy w innowacyjny i w pełni bezpieczny sposób. Zaimplementowane narzędzie pomogło zwiększyć świadomość partnera w kwestii dbania o przejrzystość i jakość danych oraz stworzyło warunki do poprawy wyników sprzedażowych w przyszłości.

Łącząc ekspertów: wpływ Britenet na rozwój branży ubezpieczeniowej

Britenet aktywnie przyczynia się do rozwoju sektora ubezpieczeniowego nie tylko poprzez wdrażanie rozwiązań IT dla swoich partnerów, lecz także organizując różnego typu spotkania branżowe i webinary. Są one platformą do spotkań dla kluczowych ekspertów z dziedziny ubezpieczeń i technologii, co sprzyja wymianie doświadczeń oraz dyskusjom na temat najnowszych trendów i innowacyjnych rozwiązań.

W kwietniu br., wraz z Gazetą Ubezpieczeniową zorganizowano śniadanie biznesowe, które zgromadziło wiodących ekspertów z branży ubezpieczeniowej i nie tylko. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele np. LINK4, Beesafe, ERGO Hestia, Britenet oraz Microsoft. Wydarzenie to stanowiło doskonałą okazję do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych oraz zgłębiania wiedzy na temat technologii chmurowych. 

Niedawno zaś, 26.09.2024, miało miejsce spotkanie online poświęcone roli klientocentryzmu w rozwoju firm ubezpieczeniowych. Webinar „Insuring Growth Through Customer Centricity” zgromadził ekspertów branży ubezpieczeniowej, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i wskazówkami na temat nowoczesnych strategii rozwoju biznesu poprzez skoncentrowanie na potrzebach klientów. Prelegentami na tym wydarzeniu byli Bartosz Kwieciński, Marketing and Direct Department Director w Generali oraz Bartosz Sokołowski, Technical Leader w Britenet.

Podczas webinaru poruszono szereg kluczowych zagadnień dotyczących relacji firm ubezpieczeniowych z klientami oraz tego, jak zrozumienie ich potrzeb może stać się motorem napędowym wzrostu. Eksperci przedstawili najlepsze praktyki i strategie, które pozwalają firmom z sektora ubezpieczeń dostosować się do oczekiwań współczesnych konsumentów oraz zoptymalizować swoje operacje.

Zrozumieć potrzeby klienta: Britenet wspiera wzrost firm ubezpieczeniowych

Wnioski z przeprowadzonego niedawno webinaru oraz analiza rynku insurance w Polsce jasno pokazują, że zrozumienie potrzeb klientów oraz umiejętne wykorzystanie narzędzi cyfrowych mogą stanowić kluczowy element przewagi konkurencyjnej dla firm ubezpieczeniowych. Britenet kontynuuje swoją misję wspierania firm w ich transformacji oraz w adaptowaniu do trendów w branży ubezpieczeniowej z 2024 roku, oferując nowoczesne rozwiązania, które pomagają dostosować się do zmieniających się realiów rynkowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.