Carbon Studio stworzy technologię dla Metaverse
Carbon Studio, producent i wydawca gier w wirtualnej rzeczywistości (VR), weźmie udział w tworzeniu międzynarodowego projektu związanego z eksploracją obcej planety w Metaverse. Spółka podpisała właśnie umowę z UIG Lab, która zakłada współpracę obu podmiotów przy tworzeniu Metaverse, rozwijającego się w technologii blockchain. Carbon Studio będzie odpowiedzialne w projekcie za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego.
Metaverse, pochodząca od słów meta (czyli poza) oraz verse (część angielskiego słowa universe, oznaczającego świat), to zdobywająca błyskawiczną popularność sieć wirtualnych światów 3D. Nowa forma Internetu, ogłoszona przez twórcę Facebooka – Marka Zuckerberga – pozwala stworzyć wirtualne uniwersum, w którym użytkownicy mogą wykonywać czynności obecne w realnym świecie: odbywać spotkania, pracować, uczestniczyć w wirtualnych wydarzeniach, czy robić zakupy. Metaverse ma być także szansą dla biznesów na prowadzenie własnych firm i ich rozwój.
- Z dużą satysfakcją informujemy o dołączeniu do międzynarodowego zespołu realizującego wspólny projekt - sandbox, który zakłada rozwój kolonii na obcej planecie. Projekt jest bardzo interesujący pod kątem samej crossplatformowej gry, gdzie gracze na PC i MacBookach będą mogli spotykać się z graczami w VR, ale także koncepcyjnym. Planujemy współpracę z największymi think tankami (platforma dialogu, wymiany doświadczeń, wiedzy i dobrych praktyk dla liderów z danego obszaru) w zakresie rozwoju eksploracji kosmosu. Cieszymy się, że może wnieść do tak ciekawego projektu swój know-how z dziedziny VR – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Carbon Studio odpowiadać będzie przede wszystkim za stworzenie systemu pozwalającego na crossplatformową rozgrywkę muliplatformową i dostosowanie całości rozgrywki na gogle VR, ale także wspiera całą część związaną z rozgrywką multiplayerową.
- Eksploracja kosmosu przez graczy jest głównym zadaniem w naszej pierwszej autorskiej grze Alice VR. Tym milej nam powracać do tematyki, którą zgłębialiśmy kilka lat temu. Udział w projekcie pozwoli nam rozwinąć i poznać technologie, z którymi nie mieliśmy do czynienia wcześniej, mam na myśli wszystko co jest związane z NFT / kryptowalutami / całą społecznością dookoła, a które ciekawią nas od dłuższego czasu. Dzięki nawiązanemu partnerstwu możemy poznać ten świat bliżej skupiając się na tym co potrafimy najlepiej. W zamian wniesiemy do projektu doświadczenie w budowaniu VR-owych gier przy tworzeniu nowego Uniwersum – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.
NFT (non-fungible token) to element technologii Blockchain, która podobnie jak znana kryptowaluta Bitcoin cieszy się ogromną popularnością użytkowników internetu. Na rynku dostępnych jest coraz więcej gier, w których gracze mogą zdobywać nagrody o prawdziwej wartości, wykorzystując do tego elementy NFT. Wirtualne tokeny NFT są unikatowe i niepodrabialne, a ich nabywcy są w stanie zapłacić za nie miliony dolarów.
Za powstanie głównej części designersko - koncepcyjnej odpowiada firma UIG Lab. Partner Carbon Studio opracowuje generalną narrację wizualna oraz storytellingową. Zajmuje się także przygotowaniem assetów 3d, worldbuildingiem, jest też współodpowiedzialny za mechanikę i ekonomię świata. Po stronie UIG Lab jest także część marketingowa i opieka nad kolekcjami NFT.
Zespół Carbon Studio obecnie pracuje nad wersją Oculus Quest gry Warhammer Age of Sigmar Tempestfall. W ostatnią fazę produkcji, przed otwartymi beta testami, wszedł także projekt The Wizards - Dark Times - w wersji dla kilku graczy. Spółka rozpoczęła testy zewnętrzne i wydajnościowe.
Pod koniec ub. roku spółka zapowiedziała nowy tytuł o roboczej nazwie VRSlasher. Ogłoszenie docelowej nazwy i budżetu gry planowane jest jeszcze w tym roku.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.