Carbon Studio stworzy technologię dla Metaverse
Carbon Studio, producent i wydawca gier w wirtualnej rzeczywistości (VR), weźmie udział w tworzeniu międzynarodowego projektu związanego z eksploracją obcej planety w Metaverse. Spółka podpisała właśnie umowę z UIG Lab, która zakłada współpracę obu podmiotów przy tworzeniu Metaverse, rozwijającego się w technologii blockchain. Carbon Studio będzie odpowiedzialne w projekcie za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego.
Metaverse, pochodząca od słów meta (czyli poza) oraz verse (część angielskiego słowa universe, oznaczającego świat), to zdobywająca błyskawiczną popularność sieć wirtualnych światów 3D. Nowa forma Internetu, ogłoszona przez twórcę Facebooka – Marka Zuckerberga – pozwala stworzyć wirtualne uniwersum, w którym użytkownicy mogą wykonywać czynności obecne w realnym świecie: odbywać spotkania, pracować, uczestniczyć w wirtualnych wydarzeniach, czy robić zakupy. Metaverse ma być także szansą dla biznesów na prowadzenie własnych firm i ich rozwój.
- Z dużą satysfakcją informujemy o dołączeniu do międzynarodowego zespołu realizującego wspólny projekt - sandbox, który zakłada rozwój kolonii na obcej planecie. Projekt jest bardzo interesujący pod kątem samej crossplatformowej gry, gdzie gracze na PC i MacBookach będą mogli spotykać się z graczami w VR, ale także koncepcyjnym. Planujemy współpracę z największymi think tankami (platforma dialogu, wymiany doświadczeń, wiedzy i dobrych praktyk dla liderów z danego obszaru) w zakresie rozwoju eksploracji kosmosu. Cieszymy się, że może wnieść do tak ciekawego projektu swój know-how z dziedziny VR – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Carbon Studio odpowiadać będzie przede wszystkim za stworzenie systemu pozwalającego na crossplatformową rozgrywkę muliplatformową i dostosowanie całości rozgrywki na gogle VR, ale także wspiera całą część związaną z rozgrywką multiplayerową.
- Eksploracja kosmosu przez graczy jest głównym zadaniem w naszej pierwszej autorskiej grze Alice VR. Tym milej nam powracać do tematyki, którą zgłębialiśmy kilka lat temu. Udział w projekcie pozwoli nam rozwinąć i poznać technologie, z którymi nie mieliśmy do czynienia wcześniej, mam na myśli wszystko co jest związane z NFT / kryptowalutami / całą społecznością dookoła, a które ciekawią nas od dłuższego czasu. Dzięki nawiązanemu partnerstwu możemy poznać ten świat bliżej skupiając się na tym co potrafimy najlepiej. W zamian wniesiemy do projektu doświadczenie w budowaniu VR-owych gier przy tworzeniu nowego Uniwersum – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.
NFT (non-fungible token) to element technologii Blockchain, która podobnie jak znana kryptowaluta Bitcoin cieszy się ogromną popularnością użytkowników internetu. Na rynku dostępnych jest coraz więcej gier, w których gracze mogą zdobywać nagrody o prawdziwej wartości, wykorzystując do tego elementy NFT. Wirtualne tokeny NFT są unikatowe i niepodrabialne, a ich nabywcy są w stanie zapłacić za nie miliony dolarów.
Za powstanie głównej części designersko - koncepcyjnej odpowiada firma UIG Lab. Partner Carbon Studio opracowuje generalną narrację wizualna oraz storytellingową. Zajmuje się także przygotowaniem assetów 3d, worldbuildingiem, jest też współodpowiedzialny za mechanikę i ekonomię świata. Po stronie UIG Lab jest także część marketingowa i opieka nad kolekcjami NFT.
Zespół Carbon Studio obecnie pracuje nad wersją Oculus Quest gry Warhammer Age of Sigmar Tempestfall. W ostatnią fazę produkcji, przed otwartymi beta testami, wszedł także projekt The Wizards - Dark Times - w wersji dla kilku graczy. Spółka rozpoczęła testy zewnętrzne i wydajnościowe.
Pod koniec ub. roku spółka zapowiedziała nowy tytuł o roboczej nazwie VRSlasher. Ogłoszenie docelowej nazwy i budżetu gry planowane jest jeszcze w tym roku.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.