Komunikaty PR

Carbon Studio stworzy technologię dla Metaverse

2022-04-25  |  13:00
Biuro prasowe

Carbon Studio, producent i wydawca gier w wirtualnej rzeczywistości (VR), weźmie udział w tworzeniu międzynarodowego projektu związanego z eksploracją obcej planety w Metaverse. Spółka podpisała właśnie umowę z UIG Lab, która zakłada współpracę obu podmiotów przy tworzeniu Metaverse, rozwijającego się w technologii blockchain. Carbon Studio będzie odpowiedzialne w projekcie za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego.

Metaverse, pochodząca od słów meta (czyli poza) oraz verse (część angielskiego słowa universe, oznaczającego świat), to zdobywająca błyskawiczną popularność sieć wirtualnych światów 3D. Nowa forma Internetu, ogłoszona przez twórcę Facebooka – Marka Zuckerberga – pozwala stworzyć wirtualne uniwersum, w którym użytkownicy mogą wykonywać czynności obecne w realnym świecie: odbywać spotkania, pracować, uczestniczyć w wirtualnych wydarzeniach, czy robić zakupy. Metaverse ma być także szansą dla biznesów na prowadzenie własnych firm i ich rozwój.

- Z dużą satysfakcją informujemy o dołączeniu do międzynarodowego zespołu realizującego  wspólny projekt - sandbox, który zakłada rozwój kolonii na obcej planecie. Projekt jest bardzo interesujący pod kątem samej crossplatformowej gry, gdzie gracze na PC i MacBookach będą mogli spotykać się z graczami w VR, ale także koncepcyjnym. Planujemy współpracę z największymi think tankami (platforma dialogu, wymiany doświadczeń, wiedzy i dobrych praktyk dla liderów z danego obszaru) w zakresie rozwoju eksploracji kosmosu. Cieszymy się, że może wnieść do tak ciekawego projektu swój know-how z dziedziny VR – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.

Carbon Studio odpowiadać będzie przede wszystkim za stworzenie systemu pozwalającego na crossplatformową rozgrywkę muliplatformową i dostosowanie całości rozgrywki na gogle VR, ale także wspiera całą część związaną z rozgrywką multiplayerową.

- Eksploracja kosmosu przez graczy jest głównym zadaniem w naszej pierwszej autorskiej grze Alice VR. Tym milej nam powracać do tematyki, którą zgłębialiśmy kilka lat temu. Udział w projekcie pozwoli nam rozwinąć i poznać technologie, z którymi nie mieliśmy do czynienia wcześniej, mam na myśli wszystko co jest związane z NFT / kryptowalutami / całą społecznością dookoła, a które ciekawią nas od dłuższego czasu. Dzięki nawiązanemu partnerstwu możemy poznać ten świat bliżej skupiając się na tym co potrafimy najlepiej. W zamian wniesiemy do projektu  doświadczenie w budowaniu VR-owych gier przy tworzeniu nowego Uniwersum – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.

NFT (non-fungible token) to element technologii Blockchain, która podobnie jak znana kryptowaluta Bitcoin cieszy się ogromną popularnością użytkowników internetu. Na rynku dostępnych jest coraz więcej gier, w których gracze mogą zdobywać nagrody o prawdziwej wartości, wykorzystując do tego elementy NFT. Wirtualne tokeny NFT są unikatowe i niepodrabialne, a ich nabywcy są w stanie zapłacić za nie miliony dolarów.

Za powstanie głównej części designersko - koncepcyjnej odpowiada firma UIG Lab. Partner Carbon Studio opracowuje generalną narrację wizualna oraz storytellingową. Zajmuje się także przygotowaniem assetów 3d, worldbuildingiem, jest też współodpowiedzialny za mechanikę i ekonomię świata. Po stronie UIG Lab jest także część marketingowa i opieka nad kolekcjami NFT. 

Zespół Carbon Studio obecnie pracuje nad wersją Oculus Quest gry Warhammer Age of Sigmar Tempestfall. W ostatnią fazę produkcji, przed otwartymi beta testami, wszedł także projekt The Wizards - Dark Times - w wersji dla kilku graczy. Spółka rozpoczęła testy zewnętrzne i wydajnościowe.

Pod koniec ub. roku spółka zapowiedziała nowy tytuł o roboczej nazwie VRSlasher. Ogłoszenie docelowej nazwy i budżetu gry planowane jest jeszcze w tym roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.