Carbon Studio z rekordowym rokiem
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Carbon Studio, notowany na NewConnect producent i wydawca gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), opublikował wyniki wypracowane w 2019 roku. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 2 mln zł, co oznacza blisko 130 proc. wzrost, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto osiągnął poziom ponad 1,1 mln zł, w porównaniu do niecałych 0,34 mln zł rok wcześniej. Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 0,48 mln zł, co oznacza 45 proc. wzrost, w porównaniu do czwartego kwartału 2018 roku. Studio kontynuuje realizację planu rozwoju i stabilizacji finansowej swojej działalności.
- 2019 rok był dla naszej spółki przełomowy. Potwierdzeniem są m.in. opublikowane dziś wyniki finansowe, które całkowicie spełniły nasze oczekiwania. Odnotowaliśmy znaczące wzrosty w porównaniu do 2018 roku – przychody netto ze sprzedaży są lepsze o prawie 130 proc., a zysk netto jest trzykrotnie wyższy r/r. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio. – Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 0,48 mln zł, co oznacza 45 proc. wzrost, w porównaniu do czwartego kwartału 2018 roku. Zgodnie z przyjętą strategią nie zwalniamy tempa i konsekwentnie realizujemy przyjęte cele, aby wyniki w kolejnych okresach były jeszcze lepsze. – dodaje Aleksander Caban.
W pierwszym kwartale ubiegłego roku do sprzedaży w wersji na platformę Sony PlayStation VR, trafiła kolejna gra z popularnej serii Carbon Studio, pod nazwą Enhanced Edition. – To działanie pozwoliło nam zaprezentować na globalnej scenie produkt, który został wydany na wszystkie znaczące platformy VR na świecie. Dzięki temu gra przedłuży swój cykl życia o kolejne lata, co w naszej ocenie będzie miało znaczący wpływ na przyszłe wyniki finansowe firmy. – mówi Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio. – W drugim kwartale wydaliśmy The Wizards na platformę Oculus Quest, która dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, zyskuje coraz lepszą pozycję na tle innych dostępnych platform sprzedażowych. – dodaje.
W maju spółka przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji nowej emisji, z których pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój. Większość zebranych środków studio przeznaczy na swój najważniejszy projekt oparty na uniwersum Warhammer: Age of Sigmar brytyjskiej firmy Games Workshop. Łączna nakłady na produkcję i marketing wyniosą 2,1 mln zł. – Gra powstaje na licencji udzielonej przez wiodącego wydawcę miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Wartość rynkowa notowanej na giełdzie w Londynie brytyjskiej firmy wynosi obecnie ponad 10 miliardów zł. Co ważne, nasza produkcja jest pierwszą tego typu grą osadzoną w technologii wirtualnej rzeczywistości. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.
Premiera gry planowana jest a przełom 2020 i 2021 roku.
W grudniu spółka podjęła decyzję o modyfikacji celu emisji jakim było wydanie płatnego rozszerzenia do gry The Wizards o nazwie The Wizards – Dark Times. Po analizie oczekiwań odbiorców gry studio zdecydowała o stworzeniu samodzielnej produkcji na bazie pierwotnie planowanego dodatku. Jednocześnie przesunięto planowany termin wydania gry na drugi kwartał 2020 roku oraz zwiększono budżet projektu z 200 tys. zł do 500 tys. zł. Dodatkowe środki na realizację nowej gry pochodzą z bieżącej działalności spółki.
W czwartym kwartale rozpoczęła się również pierwsza akcja promocyjna gry Dreamo, której Carbon Studio jest wydawcą. Produkcja Hypnotic Ants dostępna będzie na platformach PC oraz PC VR.
– Hypnotic Ants stworzyło bardzo ciekawą propozycję dla graczy. Tytuł wpisuje się w kategorię gier logicznych, ale zawiera w sobie dojrzałą fabułą poruszającą kwestie takie jak symbolizm, moralność czy konsekwencje wyborów, które podejmujemy w życiu. Dreamo to również piękna, bajkowa oprawa audiowizualna, która z pewnością zrobi na graczach duże wrażenie, zwłaszcza w wersji PC VR – komentuje Błażej Szaflik.
Premiera wersji PC tytułu odbędzie się 20 lutego 2020 roku. W dalszej części roku wydana zostanie wersja VR gry.
W grudniu Carbon Studio dołączyło do grona spółek publicznych, notowanych na rynku NewConnect. Obecna kapitalizacja firmy wynosi blisko 45 mln zł.
![Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1863710866,w_239,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
![TomTom i East View Geospatial łączą siły](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_23182849,w_239,wo_300,ho_169,_small.jpg)
TomTom i East View Geospatial łączą siły
![AUVIDIA, OBIECUJĄCY LIDER W DZIEDZINIE AI, WSPÓŁPRACUJE Z PANASONIC](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2122431519,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
AUVIDIA, OBIECUJĄCY LIDER W DZIEDZINIE AI, WSPÓŁPRACUJE Z PANASONIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Gospodarka
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki--f1gb8vgrs8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian
Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.
Problemy społeczne
Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zielinska-sitkiewicz-pielegniarki-foto,w_133,_small.jpg)
Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.
Prawo
Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów
![](https://www.newseria.pl/files/11111/asystencja-osobista-przepisy-foto,w_133,_small.jpg)
Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.