Carbon Studio z rekordowym rokiem
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Carbon Studio, notowany na NewConnect producent i wydawca gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), opublikował wyniki wypracowane w 2019 roku. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 2 mln zł, co oznacza blisko 130 proc. wzrost, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto osiągnął poziom ponad 1,1 mln zł, w porównaniu do niecałych 0,34 mln zł rok wcześniej. Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 0,48 mln zł, co oznacza 45 proc. wzrost, w porównaniu do czwartego kwartału 2018 roku. Studio kontynuuje realizację planu rozwoju i stabilizacji finansowej swojej działalności.
- 2019 rok był dla naszej spółki przełomowy. Potwierdzeniem są m.in. opublikowane dziś wyniki finansowe, które całkowicie spełniły nasze oczekiwania. Odnotowaliśmy znaczące wzrosty w porównaniu do 2018 roku – przychody netto ze sprzedaży są lepsze o prawie 130 proc., a zysk netto jest trzykrotnie wyższy r/r. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio. – Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 0,48 mln zł, co oznacza 45 proc. wzrost, w porównaniu do czwartego kwartału 2018 roku. Zgodnie z przyjętą strategią nie zwalniamy tempa i konsekwentnie realizujemy przyjęte cele, aby wyniki w kolejnych okresach były jeszcze lepsze. – dodaje Aleksander Caban.
W pierwszym kwartale ubiegłego roku do sprzedaży w wersji na platformę Sony PlayStation VR, trafiła kolejna gra z popularnej serii Carbon Studio, pod nazwą Enhanced Edition. – To działanie pozwoliło nam zaprezentować na globalnej scenie produkt, który został wydany na wszystkie znaczące platformy VR na świecie. Dzięki temu gra przedłuży swój cykl życia o kolejne lata, co w naszej ocenie będzie miało znaczący wpływ na przyszłe wyniki finansowe firmy. – mówi Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio. – W drugim kwartale wydaliśmy The Wizards na platformę Oculus Quest, która dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, zyskuje coraz lepszą pozycję na tle innych dostępnych platform sprzedażowych. – dodaje.
W maju spółka przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji nowej emisji, z których pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój. Większość zebranych środków studio przeznaczy na swój najważniejszy projekt oparty na uniwersum Warhammer: Age of Sigmar brytyjskiej firmy Games Workshop. Łączna nakłady na produkcję i marketing wyniosą 2,1 mln zł. – Gra powstaje na licencji udzielonej przez wiodącego wydawcę miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Wartość rynkowa notowanej na giełdzie w Londynie brytyjskiej firmy wynosi obecnie ponad 10 miliardów zł. Co ważne, nasza produkcja jest pierwszą tego typu grą osadzoną w technologii wirtualnej rzeczywistości. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.
Premiera gry planowana jest a przełom 2020 i 2021 roku.
W grudniu spółka podjęła decyzję o modyfikacji celu emisji jakim było wydanie płatnego rozszerzenia do gry The Wizards o nazwie The Wizards – Dark Times. Po analizie oczekiwań odbiorców gry studio zdecydowała o stworzeniu samodzielnej produkcji na bazie pierwotnie planowanego dodatku. Jednocześnie przesunięto planowany termin wydania gry na drugi kwartał 2020 roku oraz zwiększono budżet projektu z 200 tys. zł do 500 tys. zł. Dodatkowe środki na realizację nowej gry pochodzą z bieżącej działalności spółki.
W czwartym kwartale rozpoczęła się również pierwsza akcja promocyjna gry Dreamo, której Carbon Studio jest wydawcą. Produkcja Hypnotic Ants dostępna będzie na platformach PC oraz PC VR.
– Hypnotic Ants stworzyło bardzo ciekawą propozycję dla graczy. Tytuł wpisuje się w kategorię gier logicznych, ale zawiera w sobie dojrzałą fabułą poruszającą kwestie takie jak symbolizm, moralność czy konsekwencje wyborów, które podejmujemy w życiu. Dreamo to również piękna, bajkowa oprawa audiowizualna, która z pewnością zrobi na graczach duże wrażenie, zwłaszcza w wersji PC VR – komentuje Błażej Szaflik.
Premiera wersji PC tytułu odbędzie się 20 lutego 2020 roku. W dalszej części roku wydana zostanie wersja VR gry.
W grudniu Carbon Studio dołączyło do grona spółek publicznych, notowanych na rynku NewConnect. Obecna kapitalizacja firmy wynosi blisko 45 mln zł.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.