Komunikaty PR

Carbon Studio z rekordowym rokiem

2020-02-12  |  11:00
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Carbon Studio, notowany na NewConnect producent i wydawca gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), opublikował wyniki wypracowane w 2019 roku. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 2 mln zł, co oznacza blisko 130 proc. wzrost, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto osiągnął poziom ponad 1,1 mln zł, w porównaniu do niecałych 0,34 mln zł rok wcześniej. Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 0,48 mln zł, co oznacza 45 proc. wzrost, w porównaniu do czwartego kwartału 2018 roku. Studio kontynuuje realizację planu rozwoju i stabilizacji finansowej swojej działalności. 

- 2019 rok był dla naszej spółki przełomowy. Potwierdzeniem są m.in. opublikowane dziś wyniki finansowe, które całkowicie spełniły nasze oczekiwania. Odnotowaliśmy znaczące wzrosty w porównaniu do 2018 roku – przychody netto ze sprzedaży są lepsze o prawie 130 proc., a zysk netto jest trzykrotnie wyższy r/r. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio. – Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 0,48 mln zł, co oznacza 45 proc. wzrost, w porównaniu do czwartego kwartału 2018 roku. Zgodnie z przyjętą strategią nie zwalniamy tempa i konsekwentnie realizujemy przyjęte cele, aby wyniki w kolejnych okresach były jeszcze lepsze. – dodaje Aleksander Caban.

W pierwszym kwartale ubiegłego roku do sprzedaży w wersji na platformę Sony PlayStation VR, trafiła kolejna gra z popularnej serii Carbon Studio, pod nazwą Enhanced Edition. – To działanie pozwoliło nam zaprezentować na globalnej scenie produkt, który został wydany na wszystkie znaczące platformy VR na świecie. Dzięki temu gra przedłuży swój cykl życia o kolejne lata, co w naszej ocenie będzie miało znaczący wpływ na przyszłe wyniki finansowe firmy. – mówi Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio. – W drugim kwartale wydaliśmy The Wizards na platformę Oculus Quest, która dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, zyskuje coraz lepszą pozycję na tle innych dostępnych platform sprzedażowych. – dodaje.

W maju spółka przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji nowej emisji, z których pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój. Większość zebranych środków studio przeznaczy na swój najważniejszy projekt oparty na uniwersum Warhammer: Age of Sigmar brytyjskiej firmy Games Workshop. Łączna nakłady na produkcję i marketing wyniosą 2,1 mln zł. – Gra powstaje na licencji udzielonej przez wiodącego wydawcę miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Wartość rynkowa notowanej na giełdzie w Londynie brytyjskiej firmy wynosi obecnie ponad 10 miliardów zł. Co ważne, nasza produkcja jest pierwszą tego typu grą osadzoną w technologii wirtualnej rzeczywistości.  – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

Premiera gry planowana jest a przełom 2020 i 2021 roku.

W grudniu spółka podjęła decyzję o modyfikacji celu emisji jakim było wydanie płatnego               rozszerzenia do gry The Wizards o nazwie The Wizards – Dark Times. Po analizie oczekiwań odbiorców                gry studio zdecydowała o stworzeniu samodzielnej produkcji na bazie pierwotnie planowanego dodatku. Jednocześnie przesunięto planowany termin wydania gry na drugi kwartał 2020 roku oraz zwiększono budżet projektu z 200 tys. zł do 500 tys. zł. Dodatkowe środki na realizację nowej gry pochodzą z bieżącej działalności spółki.

W czwartym kwartale rozpoczęła się również pierwsza akcja promocyjna gry Dreamo, której Carbon Studio jest wydawcą. Produkcja Hypnotic Ants dostępna będzie na platformach PC oraz PC VR.

– Hypnotic Ants stworzyło bardzo ciekawą propozycję dla graczy. Tytuł wpisuje się w kategorię gier logicznych, ale zawiera w sobie dojrzałą fabułą poruszającą kwestie takie jak symbolizm, moralność czy konsekwencje wyborów, które podejmujemy w życiu. Dreamo to również piękna, bajkowa oprawa audiowizualna, która z pewnością zrobi na graczach duże wrażenie, zwłaszcza w wersji PC VR – komentuje Błażej Szaflik.

Premiera wersji PC tytułu odbędzie się 20 lutego 2020 roku. W dalszej części roku wydana zostanie wersja VR gry.

W grudniu Carbon Studio dołączyło do grona spółek publicznych, notowanych na rynku NewConnect. Obecna kapitalizacja firmy wynosi blisko 45 mln zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft Biuro prasowe
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą
IT i technologie TomTom i East View Geospatial łączą siły
2024-07-11 | 17:40

TomTom i East View Geospatial łączą siły

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, oraz East View Geospatial (EVG) ogłosili dziś współpracę w zakresie dostarczania globalnych danych mapowych dla
IT i technologie AUVIDIA, OBIECUJĄCY LIDER W DZIEDZINIE AI, WSPÓŁPRACUJE Z PANASONIC
2024-07-11 | 13:00

AUVIDIA, OBIECUJĄCY LIDER W DZIEDZINIE AI, WSPÓŁPRACUJE Z PANASONIC

Przenosząc produkcję swoich spersonalizowanych płytek nośnych AI do własnych zakładów, firma Auvidea potrzebowała zaufanego partnera, który mógłby dostarczyć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.