Carbon Studio zarobił w 2019 na produkcji gier VR blisko 1,1 mln zł
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Ponad 2 mln zł przychodów ze sprzedaży netto wypracował w 2019 roku Carbon Studio, notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Oznacza to wzrost o 129% w porównaniu do 2018 r. Zysk netto wyniósł w tym czasie prawie 1,1 mln zł netto, a EBITDA blisko 1,5 mln zł. Studio kontynuuje realizację planu rozwoju i stabilizacji finansowej. Kilka dni temu poinformowało o powołaniu spółki zależnej – Iron VR S.A, której główną działalnością będzie produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach.
- Szacunkowe wyniki za 2019 rok są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Bardzo ciężko pracowaliśmy, aby spełnić oczekiwania inwestorów i zrealizować plan rozwoju, który przyjęliśmy wiele miesięcy wcześniej. Dziś widzimy, że nam się to udało. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu spółki Carbon Studio. – Przychody netto ze sprzedaży wynoszą w 2019 roku ponad 2 mln zł netto, to ponad dwa razy więcej niż w roku 2018 (0,88 mln zł netto). Zysk netto za miniony rok opiewa na ponad 1,1 mln zł, w porównaniu do niecałych 0,34 mln zł netto w roku 2018. EBITDA w 2019 roku wyniosła prawie 1,5 mln zł netto, czyli prawie cztery razy więcej niż w 2018.– dodaje Błażej Szaflik. Istotna poprawa wyników to w dużej mierze efekt bardzo dobrej sprzedaży gry The Wizards.
W pierwszym kwartale 2019 roku Carbon Studio wydało grę The Wizards - Enhanced Edition na platformę Sony PlayStation 4, wspierającą gogle PS VR. To zdarzenie pozwoliło spółce zaprezentować produkt, który został wydany na wszystkie znaczące platformy VR na świecie. Dzięki temu gra przedłuży swój cykl życia o kolejne lata, co zdaniem spółki, będzie miało znaczący wpływ na przyszłe wyniki finansowe firmy.
W drugim kwartale 2019 roku Carbon Studio wydało grę The Wizards na platformę Oculus Quest, która dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, zyskuje coraz lepszą pozycję na tle innych dostępnych platform. Spółka planuje dalszy rozwój tytułu The Wizards. Po bardzo dobrym odbiorze dotyczasowych produkcji spółka zdecydowała wydać w tym półroczu The Wizards – Dark Times. Budżet projektu wynosi około 0,5 mln zł.
W maju ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji nowej emisji, z których pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój.
- Około trzech czwartych zebranych środków przeznaczamy na stworzenie nowej gry VR typu premium (AAA), opartej o świat Warhammer: Age of Sigmar. Gra powstaje na licencji udzielonej przez wiodącego wydawcę miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Wartość rynkowa notowanej na giełdzie w Londynie brytyjskiej firmy wynosi obecnie ponad 10 miliardów zł. Co ważne, nasza produkcja jest pierwszą tego typu grą osadzoną w technologii wirtualnej rzeczywistości. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.
Premiera gry planowana jest a przełom 2020 i 2021 roku, a jej budżet ma sięgnąć około 2 mln zł.
W styczniu, Carbon Studio powołało spółkę zależną – Iron VR, której działalnością będzie produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach. Carbon Studio jest właścicielem 60 proc. akcji spółki Iron VR, pozostałe należą do osób fizycznych. Pieniądze na finansowanie rozwoju nowej spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. Carbon Studio nie angażuje własnych środków finansowych i zasobów ludzkich w realizację produkcji tworzonych przez Iron VR.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.