Cherrypick Games zamyka sprawę zaległości od KuuHubbOy i zapowiada nowe otwarcie
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, odnotował w 2021 roku ponad 1 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. W raportowanym okresie spółka dokonała odpisu całej należności od Kuu Hubb Oy na kwotę ponad 9 mln zł. Warszawski deweloper poinformował również o zawarciu cesji wierzytelności fińskiego dłużnika.
- Miniony rok był dla nas dużym wyzwaniem. Brak spłaty należności przez Kuu Hubb Oy miał istotny wpływ na działalność operacyjną Cherrypick Games w 2021 roku. Z końcem 2021 roku podjęliśmy decyzję o dokonaniu odpisu 100 proc. wierzytelności od Kuu Hubb Oy, czyli kwoty 9 mln zł - mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games. - Nowy rok zaczynamy koncentrując się już na nowych projektach - dodaje Marcin Kwaśnica.
W marcu br. Cherrypick Games zawarł z osobą fizyczną umowę cesji wierzytelności Kuu Hubb Oy za 200 tys. euro. Realizacja tej umowy zależy m.in. od zatwierdzenia planu restrukturyzacyjnego fińskiej spółki przez Sąd Rejonowy w Helsinkach, a także od spełnienia wszystkich oświadczeń i gwarancji w niej określonych. W ramach wspomnianej umowy warszawski deweloper zobowiązał się wycofać wniosek o ogłoszenie upadłości swojego dłużnika.
We wrześniu 2021 roku spółka rozpoczęła przegląd opcji strategicznych. Jednym z efektów było zawiązanie wspólnego przedsięwzięcia z wiodącym producentem gier mobilnych, notowaną na rynku głównym GPW spółką – BoomBit. Strony zawarły umowę o współpracy w ramach spółki Joint Venture – BoomPick Games. Producenci planują wykorzystać wzajemne synergie oraz posiadany w każdej ze spółek know-how i zamierzają wspólnie wydawać przede wszystkim gry typu merge. Pierwsze produkcje tej marki mają trafić na rynek już w 2022 roku.
- Nawet przy ograniczonych środkach udało nam się doprowadzić do fazy technicznego soft-launch dwie nowe gry. Pierwszy tytuł, którego premierę zaplanowaliśmy w trzecim kwartale br., zostanie wydany przez nas samodzielnie. Drugi projekt zrealizujemy już w ramach BoomPick Games - podkreśla Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games. - Zamykamy pewny okres w naszej historii i koncentrujemy się na tym co chcemy i kochamy robić, czyli tworzeniem gier - podsumowuje Marcin Kwaśnica.
Stan środków pieniężnych na koncie warszawskiego developera na koniec grudnia 2021 roku wynosił prawie 0,4 mln zł.
***
O spółce:
Cherrypick Games S.A. specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne.
Najważniejsze tytuły z segmentu casualowych gier free2play, pochodzące z portfolio produkcyjnego spółki, to m.in.: My Spa Resort oraz My Hospital.
Cherrypick Games prowadzi także działalność na rynku e-sportu mobilnego. W tym celu spółka podpisała umowę o współpracy z amerykańską firmą Skillz - wiodącą platformą gier mobilnych. Plany studia zakładają wydanie kilku gier z tego gatunku.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.