Komunikaty PR

„Continuous feedback” – czym jest i jak realizować tę koncepcję w praktyce?

2022-05-09  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Piotrowska
Grow

ul. Senatorska 2
00-075 Warszawa
paulina.piotrowska|agencjagrow.pl| |paulina.piotrowska|agencjagrow.pl
+ 48 790 526 226
https://agencjagrow.pl/

Pandemia, niepewna sytuacja geopolityczna, reorganizacja modelu w jakim pracujemy i potrzeba implementacji wielu zmian odciska swoje pięto na rynku pracy. Dla zarządzających i osób z i działów HR koniecznością jest regularne monitorowanie nastrojów i potrzeb pracowników. Sposobem na to jest zbudowanie kultury wymiany informacji zwrotnej i dialogu z pracownikami. Żeby jednak ta dwustronna komunikacja nie była pustosłowiem i zadaniem do odhaczenia, a stała się skutecznym narzędziem budowania lepszego miejsca pracy, trzeba zadbać o regularność, ciągłość i konsekwencję. 

Koncepcja „continuous feedback” pozwala na szybkie zdefiniowanie obszarów, które wymagają uwagi i zaangażowania menedżerów, a także na aktywizowanie samych pracowników, stworzenie przestrzeni na wyrażanie swojej opinii, sygnalizowanie samopoczucia, wyzwań i problemów, z którymi muszą się mierzyć. Niestety, według Badania Analityki HR 2021 tylko 12,7% organizacji w Polsce prowadzi badania zaangażowania co najmniej raz na kwartał. Co więcej, wyłącznie 17,9% firm w 2021 roku skorzystało z tzw. badania pulse check. Najczęściej można spotkać się z tzw. podejściem projektowym – potrzebujemy się czegoś dowiedzieć, więc raz na rok otwieramy projekt pod tytułem „badanie zaangażowania”. W takim przypadku jednak opóźnienie na linii „zdarzenie – zebranie danych – analiza i wnioski – wdrożenia zmian” jest na tyle duże, że wszelkie reakcje i plany naprawcze mogą nie mieć racji bytu. Szczególnie w innowacyjnych branżach, w których dynamika zmian jest codziennością, tak jak chociażby e-commerce.    

Jak badać „vibe” organizacji?

Nowoczesny HR może korzystać z dostępnych już powszechnie na rynku narzędzi, które w intuicyjny i skuteczny sposób są w stanie wesprzeć realizację strategicznych zadań – w tym tych związanych z komunikacją wewnętrzną. Na co postawić i co włączyć do swojego HR-owego „narzędziownika”?

Miinto – jedna z największych międzynarodowych, modowych platform e-commerce w całej Europie – stawia na rozwiązanie, które działa na zasadzie „pulse survey”, czyli powtarzającego się, wysyłanego co tydzień mechanizmu zbierania opinii.

Firma zbiera opinie od pracowników w oparciu o 10 głównych obszarów. Są to m.in. 

  • relacje z przełożonym – atmosfera i jakość współpracy z bezpośrednim przełożonym;
  • relacje z pracownikami – współpraca w ramach zespołu i między zespołami;
  • feedback – jakość informacji zwrotnych i komunikacji wewnętrznej;
  • poczucie dobrostanu – czerpanie szczęścia z pracy, kondycja psychiczna;
  • rozwój osobisty – możliwość rozwoju kompetencji i budowania ścieżek kariery w ramach organizacji.

 

„W Miinto mówimy »NIE« obszernym kwestionariuszom, których proces wypełniania samoistnie obniża satysfakcję i zaangażowanie. Jesteśmy »na TAK« dla form krótkich, ale częstych. Stąd decyzja o wdrożeniu Officevibe narzędzia, dzięki któremu od kwietnia 2021 roku nasi pracownicy mogą dzielić się swoimi opiniami na temat różnych aspektów pracy. Teraz, kiedy minął dokładnie rok od czasu, gdy wdrożyliśmy to rozwiązanie, możemy śmiało stwierdzić, że była to bardzo dobra decyzja” – komentuje Magda Barańska, People&Culture Partner Miinto.

Officevibe to narzędzie, które pozwala monitorować nastroje i zaangażowanie pracowników oraz szybko reagować na zasygnalizowane problemy. Dzięki temu pracodawca wie, czy pracownicy są zadowoleni z pracy, relacji z menedżerami i kolegami / koleżankami, wynagrodzeń i benefitów, możliwości rozwoju oraz w jakim stopni skłonni są polecić pracę w firmie swoim znajomym.

„W tym kontekście szczególnie cieszą rezultaty, jakie udało nam się osiągnąć. Chcąc zdiagnozować poziom lojalności i zadowolenia pracowników, posłużyliśmy się badaniem eNPS. Wskaźnik ten wskazuje, jak firma postrzegana jest przez zatrudnionych i czy osoby zatrudnione są jej dobrymi ambasadorami na rynku pracy. Wylicza się go na podstawie jednego pytania: "Jaka jest szansa, że poleciłbyś/ poleciłabyś pracę w naszej firmie swojemu przyjacielowi lub koledze?"

Dla Miinto na przestrzeni ostatniego roku wynik ten wzrósł aż o 12 punktów, co oznacza, że grono entuzjastów naszego miejsca pracy się powiększyło.” – dodaje Magda Barańska.

Świetnym przykładem tego, jak regularne badanie nastrojów przekłada się na konkretne działanie są inicjatywy wprowadzone w Miinto. Po zapoznaniu się z oczekiwaniami pracowników, które zostały zgłoszone poprzez Officevibe, Miinto wdrożyło wiele działań wspierających work life balance – dotyczących zarówno zdrowia pracowników (firmowa gimnastyka, zdrowe przekąski), jaki i charakteru oraz czasu pracy (wprowadzona została praca hybrydowa i możliwość pracy całkowicie zdalnie na stałe).

Miękkie działania w „twardej branży”

Badania typu „pulse check” dają możliwość szybkiego reagowania, sprawdzania długofalowych trendów i iteracyjnego podchodzenia do wdrożeń. Jest to szczególnie ważne w firmie e-commerce, która bazuje na profesjonalistach IT i właśnie tego typu kandydatów chce przyciągać do swoich struktur. Handel online jest jedną z najszybciej rozwijających się i najbardziej dynamicznych gałęzi gospodarki. Sama pandemia przyspieszyła rozwój tego sektora o kilkadziesiąt procent, stąd potrzeba inwestowania w pozyskanie i utrzymanie najlepszych specjalistów.

Miinto jest przykładem firmy, dla której ważny jest dialog, partnerstwo, ale także rozwój kompetencji liderskich w zarządzaniu zespołami technologicznymi oraz systematyczna praca nad budowaniem angażującego i atrakcyjnego miejsca pracy. . Potwierdzają to wyniki płynące z ankiet. W zespołach Technologicznych ogólny poziom zaangażowania wzrósł z 7.6 na 9.0 (skala od 1 do 10), a eNPS aż o 55 punktów. Dodatkowo, odkąd firma wyposażyła menedżerów w narzędzie Officevibe, metryka „Feedback” sukcesywnie rośnie – na tę chwilę w zespole Tech jest już na poziomie 9.1.

„Tak dobre opinie pracowników o Miinto są wypadkową chirurgicznej dokładności przy wyborze liderów w zespołach technologicznych oraz przeniesienia koncentracji na ten cel z lidera na płaszczyznę całego zespołu. Dzięki temu na forum oraz indywidualnie dyskutujemy nad poszczególnymi elementami, które w świadomy i mierzalny sposób są systematycznie adresowane” – puentuje Marek Brach, CTO Miinto.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grow
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.