COOP planuje precyzyjnie dostawy dzięki rozwiązaniom SAP
Linkleaders
Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/
Dynamika zarządzania łańcuchem dostaw w sektorze FMCG zmieniła się znacząco w ciągu ostatnich kilku lat. Konwergencja globalnych rynków, zmieniające się preferencje konsumentów i postęp technologiczny sprawiły, że firmy z branży wkroczyły w nową erę innowacji. COOP, globalna marka marketów spożywczych postanowiła odpowiedzieć na wyzwania rynku, wdrażając zaawansowane rozwiązania SAP.
Analizy rynkowe pokazują, że w sektorze FMCG, który, według raportu Allied Market Research, ma osiągnąć globalną wartość 18,939.4 miliarda USD do 2031 roku, odpowiednio poprowadzone procesy transformacji cyfrowej łańcuchów dostaw bardzo szybko przekładają się na poprawę efektywności operacyjnej.
Raport SAP Polska „Biznes napędzany cyfrowo” wskazuje, że ponad 60% firm uważa systemy IT wspierające zarządzanie procesami logistycznymi za kluczowy element w uzyskiwaniu korzyści ekonomicznych oraz zwiększaniu efektywności operacyjnej zarówno przedsiębiorstw, jak i całych łańcuchów dostaw. Jednocześnie, zapytani o najważniejsze wyzwania w obszarze łańcuchów dostaw, badani szczególną uwagę zwracają na kwestie utrudniające współpracę i wymianę informacji. 34% respondentów wskazuje na brak integracji aplikacji IT w różnych działach, a 26% – na powstawanie w ich organizacji silosów informacyjnych.
Szwajcarski koncern COOP, pod którego marką na całym świecie działa sieć sklepów spożywczych, rozpoczął stopniowe wdrażania nowych rozwiązań SAP: SAP Predictive Replenishment i SAP Order and Delivery Scheduling. Dzięki tym rozwiązaniom chmurowym nowej generacji, COOP obniży koszty, zwiększy wydajność operacyjną i podniesie satysfakcję klientów w centrach dystrybucyjnych, co stanowi ważny krok w transformacji chmurowej i łańcucha dostaw firmy.
„SAP zapewnia nam zintegrowany proces w całym łańcuchu dostaw. Zawsze koncentrujemy się na wartości, jaką dajemy klientowi i jesteśmy bardzo dumni, widząc pierwsze wyniki działań w postaci nowych procesów uzupełniania zapasów w naszych centrach dystrybucyjnych. Jedną z zalet chmury jest szybkość i innowacyjność. Możemy korzystać z nowych funkcji natychmiast po ich udostępnieniu, co przyspieszy nasze wdrożenie” – mówi Thomas Vielhauer, Head of IT Merchandise Management Processes w Coop.
SAP Predictive Replenishment optymalizuje propozycje zamówień w oparciu o różne źródła danych, zapewniając optymalne poziomy zapasów w magazynach. W oparciu o SAP Order and Delivery Scheduling określane są natomiast cykle zamówień.
„Nasi planiści mogą teraz przeglądać automatycznie generowane i oparte na danych zamówienia. Przeglądanie tylko wyjątków pozwala zaoszczędzić dużo czasu, który mogą wykorzystać na bardziej złożone zadania. Zsynchronizowane harmonogramy zamówień pomagają nam wspólnie planować wszystkie działania logistyczne, aby optymalnie dostarczać nasze produkty do sklepów we właściwym czasie i w możliwie najbardziej efektywny sposób. Korzystanie z tych samych danych we wszystkich systemach to ogromna zaleta” – dodaje Melanie Reimann, Head of Goods Flow Control w COOP.
SAP i COOP od dawna współpracują w ramach innowacyjnych przedsięwzięć. Kolejnym wspólnym projektem rozwojowym, wdrażanym w sklepach COOP jest SAP Replenishment Planning, który został zaprojektowany z myślą o optymalnym kosztowo uzupełnianiu zapasów w sklepach. Wdrożenie wraz z ujednoliconym komponentem prognozy popytu opartym na uczeniu maszynowym już zaowocowało wyższą sprzedażą, zmniejszeniem ilości odpadów i wspiera misję zrównoważonego rozwoju COOP.
COOP planuje objąć projektem kolejne kategorie produktów i zintegrować uzupełnianie zapasów w sklepach i centrach dystrybucyjnych, wykorzystując zagregowaną prognozę zamówień w sklepach. Umożliwi to jeszcze bardziej zaawansowane planowanie łańcucha dostaw.
„Łańcuch dostaw FMCG to złożona sieć obejmująca produkcję, dystrybucję oraz sprzedaż detaliczną. Na wszystkich tych etapach (popytu, produkcji oraz logistyki) producenci oraz retailerzy napotykają zakłócenia, które muszą szybko i skutecznie usunąć, aby towar mógł z odpowiednią dynamiką dotrzeć do klientów końcowych. Transformacja cyfrowa odgrywa tu kluczową rolę i powinna być poprowadzona w sposób strategiczny i świadomy, pozwalając w konsekwencji firmom na błyskawiczne i efektywne zaspokajanie potrzeb rynkowych, z jak najlepiej dostosowanym produktem. Śledzenie stanów magazynowych w czasie rzeczywistym pozwala skutecznie nimi zarządzać, a rozwiązania SAP wspomagają ten proces, dzięki czemu doskonale pokazują szerokie perspektywy zwiększania efektywności operacyjnej organizacji” – podsumowuje Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.