Komunikaty PR

COOP planuje precyzyjnie dostawy dzięki rozwiązaniom SAP

2024-10-30  |  09:00
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

Dynamika zarządzania łańcuchem dostaw w sektorze FMCG zmieniła się znacząco w ciągu ostatnich kilku lat. Konwergencja globalnych rynków, zmieniające się preferencje konsumentów i postęp technologiczny sprawiły, że firmy z branży wkroczyły w nową erę innowacji. COOP, globalna marka marketów spożywczych postanowiła odpowiedzieć na wyzwania rynku, wdrażając zaawansowane rozwiązania SAP.

Analizy rynkowe pokazują, że w sektorze FMCG, który, według raportu Allied Market Research, ma osiągnąć globalną wartość 18,939.4 miliarda USD do 2031 roku, odpowiednio poprowadzone procesy transformacji cyfrowej łańcuchów dostaw bardzo szybko przekładają się na poprawę efektywności operacyjnej.

Raport SAP Polska „Biznes napędzany cyfrowo” wskazuje, że ponad 60% firm uważa systemy IT wspierające zarządzanie procesami logistycznymi za kluczowy element w uzyskiwaniu korzyści ekonomicznych oraz zwiększaniu efektywności operacyjnej zarówno przedsiębiorstw, jak i całych łańcuchów dostaw. Jednocześnie, zapytani o najważniejsze wyzwania w obszarze łańcuchów dostaw, badani szczególną uwagę zwracają na kwestie utrudniające współpracę i wymianę informacji. 34% respondentów wskazuje na brak integracji aplikacji IT w różnych działach, a 26% – na powstawanie w ich organizacji silosów informacyjnych.

Szwajcarski koncern COOP, pod którego marką na całym świecie działa sieć sklepów spożywczych, rozpoczął stopniowe wdrażania nowych rozwiązań SAP: SAP Predictive Replenishment i SAP Order and Delivery Scheduling. Dzięki tym rozwiązaniom chmurowym nowej generacji, COOP obniży koszty, zwiększy wydajność operacyjną i podniesie satysfakcję klientów w centrach dystrybucyjnych, co stanowi ważny krok w transformacji chmurowej i łańcucha dostaw firmy.

„SAP zapewnia nam zintegrowany proces w całym łańcuchu dostaw. Zawsze koncentrujemy się na wartości, jaką dajemy klientowi i jesteśmy bardzo dumni, widząc pierwsze wyniki działań w postaci nowych procesów uzupełniania zapasów w naszych centrach dystrybucyjnych. Jedną z zalet chmury jest szybkość i innowacyjność. Możemy korzystać z nowych funkcji natychmiast po ich udostępnieniu, co przyspieszy nasze wdrożenie” – mówi Thomas Vielhauer, Head of IT Merchandise Management Processes w Coop.

SAP Predictive Replenishment optymalizuje propozycje zamówień w oparciu o różne źródła danych, zapewniając optymalne poziomy zapasów w magazynach. W oparciu o SAP Order and Delivery Scheduling określane są natomiast cykle zamówień.

„Nasi planiści mogą teraz przeglądać automatycznie generowane i oparte na danych zamówienia. Przeglądanie tylko wyjątków pozwala zaoszczędzić dużo czasu, który mogą wykorzystać na bardziej złożone zadania. Zsynchronizowane harmonogramy zamówień pomagają nam wspólnie planować wszystkie działania logistyczne, aby optymalnie dostarczać nasze produkty do sklepów we właściwym czasie i w możliwie najbardziej efektywny sposób. Korzystanie z tych samych danych we wszystkich systemach to ogromna zaleta” – dodaje Melanie Reimann, Head of Goods Flow Control w COOP.

SAP i COOP od dawna współpracują w ramach innowacyjnych przedsięwzięć. Kolejnym wspólnym projektem rozwojowym, wdrażanym w sklepach COOP jest SAP Replenishment Planning, który został zaprojektowany z myślą o optymalnym kosztowo uzupełnianiu zapasów w sklepach. Wdrożenie wraz z ujednoliconym komponentem prognozy popytu opartym na uczeniu maszynowym już zaowocowało wyższą sprzedażą, zmniejszeniem ilości odpadów i wspiera misję zrównoważonego rozwoju COOP.

COOP planuje objąć projektem kolejne kategorie produktów i zintegrować uzupełnianie zapasów w sklepach i centrach dystrybucyjnych, wykorzystując zagregowaną prognozę zamówień w sklepach. Umożliwi to jeszcze bardziej zaawansowane planowanie łańcucha dostaw.

„Łańcuch dostaw FMCG to złożona sieć obejmująca produkcję, dystrybucję oraz sprzedaż detaliczną. Na wszystkich tych etapach (popytu, produkcji oraz logistyki) producenci oraz retailerzy napotykają zakłócenia, które muszą szybko i skutecznie usunąć, aby towar mógł z odpowiednią dynamiką dotrzeć do klientów końcowych. Transformacja cyfrowa odgrywa tu kluczową rolę i powinna być poprowadzona w sposób strategiczny i świadomy, pozwalając w konsekwencji firmom na błyskawiczne i efektywne zaspokajanie potrzeb rynkowych, z jak najlepiej dostosowanym produktem. Śledzenie stanów magazynowych w czasie rzeczywistym pozwala skutecznie nimi zarządzać, a rozwiązania SAP wspomagają ten proces, dzięki czemu doskonale pokazują szerokie perspektywy zwiększania efektywności operacyjnej organizacji” –  podsumowuje Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.