COOP planuje precyzyjnie dostawy dzięki rozwiązaniom SAP
Linkleaders
Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/
Dynamika zarządzania łańcuchem dostaw w sektorze FMCG zmieniła się znacząco w ciągu ostatnich kilku lat. Konwergencja globalnych rynków, zmieniające się preferencje konsumentów i postęp technologiczny sprawiły, że firmy z branży wkroczyły w nową erę innowacji. COOP, globalna marka marketów spożywczych postanowiła odpowiedzieć na wyzwania rynku, wdrażając zaawansowane rozwiązania SAP.
Analizy rynkowe pokazują, że w sektorze FMCG, który, według raportu Allied Market Research, ma osiągnąć globalną wartość 18,939.4 miliarda USD do 2031 roku, odpowiednio poprowadzone procesy transformacji cyfrowej łańcuchów dostaw bardzo szybko przekładają się na poprawę efektywności operacyjnej.
Raport SAP Polska „Biznes napędzany cyfrowo” wskazuje, że ponad 60% firm uważa systemy IT wspierające zarządzanie procesami logistycznymi za kluczowy element w uzyskiwaniu korzyści ekonomicznych oraz zwiększaniu efektywności operacyjnej zarówno przedsiębiorstw, jak i całych łańcuchów dostaw. Jednocześnie, zapytani o najważniejsze wyzwania w obszarze łańcuchów dostaw, badani szczególną uwagę zwracają na kwestie utrudniające współpracę i wymianę informacji. 34% respondentów wskazuje na brak integracji aplikacji IT w różnych działach, a 26% – na powstawanie w ich organizacji silosów informacyjnych.
Szwajcarski koncern COOP, pod którego marką na całym świecie działa sieć sklepów spożywczych, rozpoczął stopniowe wdrażania nowych rozwiązań SAP: SAP Predictive Replenishment i SAP Order and Delivery Scheduling. Dzięki tym rozwiązaniom chmurowym nowej generacji, COOP obniży koszty, zwiększy wydajność operacyjną i podniesie satysfakcję klientów w centrach dystrybucyjnych, co stanowi ważny krok w transformacji chmurowej i łańcucha dostaw firmy.
„SAP zapewnia nam zintegrowany proces w całym łańcuchu dostaw. Zawsze koncentrujemy się na wartości, jaką dajemy klientowi i jesteśmy bardzo dumni, widząc pierwsze wyniki działań w postaci nowych procesów uzupełniania zapasów w naszych centrach dystrybucyjnych. Jedną z zalet chmury jest szybkość i innowacyjność. Możemy korzystać z nowych funkcji natychmiast po ich udostępnieniu, co przyspieszy nasze wdrożenie” – mówi Thomas Vielhauer, Head of IT Merchandise Management Processes w Coop.
SAP Predictive Replenishment optymalizuje propozycje zamówień w oparciu o różne źródła danych, zapewniając optymalne poziomy zapasów w magazynach. W oparciu o SAP Order and Delivery Scheduling określane są natomiast cykle zamówień.
„Nasi planiści mogą teraz przeglądać automatycznie generowane i oparte na danych zamówienia. Przeglądanie tylko wyjątków pozwala zaoszczędzić dużo czasu, który mogą wykorzystać na bardziej złożone zadania. Zsynchronizowane harmonogramy zamówień pomagają nam wspólnie planować wszystkie działania logistyczne, aby optymalnie dostarczać nasze produkty do sklepów we właściwym czasie i w możliwie najbardziej efektywny sposób. Korzystanie z tych samych danych we wszystkich systemach to ogromna zaleta” – dodaje Melanie Reimann, Head of Goods Flow Control w COOP.
SAP i COOP od dawna współpracują w ramach innowacyjnych przedsięwzięć. Kolejnym wspólnym projektem rozwojowym, wdrażanym w sklepach COOP jest SAP Replenishment Planning, który został zaprojektowany z myślą o optymalnym kosztowo uzupełnianiu zapasów w sklepach. Wdrożenie wraz z ujednoliconym komponentem prognozy popytu opartym na uczeniu maszynowym już zaowocowało wyższą sprzedażą, zmniejszeniem ilości odpadów i wspiera misję zrównoważonego rozwoju COOP.
COOP planuje objąć projektem kolejne kategorie produktów i zintegrować uzupełnianie zapasów w sklepach i centrach dystrybucyjnych, wykorzystując zagregowaną prognozę zamówień w sklepach. Umożliwi to jeszcze bardziej zaawansowane planowanie łańcucha dostaw.
„Łańcuch dostaw FMCG to złożona sieć obejmująca produkcję, dystrybucję oraz sprzedaż detaliczną. Na wszystkich tych etapach (popytu, produkcji oraz logistyki) producenci oraz retailerzy napotykają zakłócenia, które muszą szybko i skutecznie usunąć, aby towar mógł z odpowiednią dynamiką dotrzeć do klientów końcowych. Transformacja cyfrowa odgrywa tu kluczową rolę i powinna być poprowadzona w sposób strategiczny i świadomy, pozwalając w konsekwencji firmom na błyskawiczne i efektywne zaspokajanie potrzeb rynkowych, z jak najlepiej dostosowanym produktem. Śledzenie stanów magazynowych w czasie rzeczywistym pozwala skutecznie nimi zarządzać, a rozwiązania SAP wspomagają ten proces, dzięki czemu doskonale pokazują szerokie perspektywy zwiększania efektywności operacyjnej organizacji” – podsumowuje Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.