Komunikaty PR

Czas kompleksowych rozwiązań

2020-05-29  |  01:00
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Podejście end-to-end wyzwala potencjał inteligentnych miast

Kiedy w 1999 r. pierwszy raz użyto określenia Internet of Things opisywało ono wykorzystaną do identyfikacji urządzeń w sieci technologię RFID (fale radiowe)[1]. Rok później na rynku pojawiła się pierwsza lodówka podłączona do Internetu[2], na którą użytkownicy nie byli wtedy przygotowani. Podobnie miało to miejsce w przypadku monitoringu wizyjnego i jego ewolucji. W chwili gdy wypuszczaliśmy, w 1996 r. na rynek pierwszą kamerę IP – samodzielny komputer – koncepcja smart city była w zalążku. Dzisiaj urządzenia monitoringu wizyjnego tej klasy można dowolnie łączyć w systemy na miarę potrzeb.

 

Rozwiązania end-to-end rozumiemy w monitoringu podobnie jak w zarządzaniu cyklem życia produktu: od potrzeby, projektowania, produkcji, aż do zastąpienia nowym – dającym nowe korzyści. Chodzi o kompleksową realizację potrzeb bezpieczeństwa, dozoru danego środowiska: organizacji, miasta, firmy w czasie rzeczywistym – a te się zmieniają.

Stale rozbudowywane zaplecze monitoringu przemysłowego, miejskiego czy użyteczności publicznej, np. w sektorze ochrony zdrowia, na dobre zagościło w codzienności. Istniejąca i dobudowywana infrastruktura bezpieczeństwa może stanowić doskonałą podstawę do integracji w dowolnie zaprojektowanych usługach miejskich. Rynek odpowiada na takie potrzeby odpowiednim oprogramowaniem, które pozwala planować i egzekwować wykorzystanie istniejącego zaplecza w najkorzystniejszy dla organizacji sposób.

 

Rozwiązania Video Management Software pozwalają na zarządzanie infrastrukturą urządzeń i aplikacji z dowolnej lokalizacji, a także integrację kolejnych funkcji, jak audio, redakcja obrazu i inne technologie wspierające bezpieczeństwo. Dzięki skalowalności i dostępności w chmurze, wielkość oraz zasięg infrastruktury nie stanowią dla podobnych rozwiązań utrudnienia – integracja postępuje. Tak jak w biznesie najistotniejsze jest doświadczenie klienta, tak dla IT, żeby zrealizować cele biznesu, najważniejsza jest integracja danych[3].

Technologie stosowane w biznesie przekładają się na organizacje i administrację. Nowoczesne zarządzanie organizacjami uwzględnia – podobnie jak wspomniane zarządzanie cyklem życia produktu – zmieniające się potrzeby użytkowników. Skonsumowanie dostępnych już technologii wymaga więc strategicznego podejścia  do funkcjonowania inteligentnych miast.

 

Start w kompleksowe podejście

Wdrożenie podejścia end-to-end dla technologii monitoringu wizyjnego w organizacji warto rozpocząć od inwentaryzacji infrastruktury i realizowanej przez nią misji oraz zadań. Przegląd dostępnych technologii uzupełniających funkcje dozoru o komunikowanie głosowe, analitykę obrazu pod zadane „alarmy” czy redakcję obrazu dla celów prawnych podpowie zadania, które mogą być dodatkowo przez infrastrukturę realizowane.

Przykładowo, dzięki integracji audio inteligentne miasta zyskują na automatyzacji funkcji bezpieczeństwa: system audio może poinformować głosowo obywateli o niebezpieczeństwie, czy dostępności usługi gdy analityka wideo je wykryje – jak zbyt duże zgromadzenie, wolne miejsca parkingowe, itp. Eliminuje to konieczność wysyłania patrolu lub, jak w drugim przypadku, uciążliwość krążenia w poszukiwaniu miejsca parkingowego.

Konsultacje z rynkiem stanowią ostatni etap wdrażania podejścia end-to-end – zaplecze oraz potrzeby mieszkańców miast i klientów organizacji są indywidualne, zawsze warte przedyskutowania.

 

Konrad Badowski – Axis Communications

 


[1] https://www.smithsonianmag.com/innovation/kevin-ashton-describes-the-internet-of-things-180953749/

[2] https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_refrigerator

[3] https://www.salesforce.com/blog/2019/05/enterprise-it-trends.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.