Czas kompleksowych rozwiązań
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Podejście end-to-end wyzwala potencjał inteligentnych miast
Kiedy w 1999 r. pierwszy raz użyto określenia Internet of Things opisywało ono wykorzystaną do identyfikacji urządzeń w sieci technologię RFID (fale radiowe)[1]. Rok później na rynku pojawiła się pierwsza lodówka podłączona do Internetu[2], na którą użytkownicy nie byli wtedy przygotowani. Podobnie miało to miejsce w przypadku monitoringu wizyjnego i jego ewolucji. W chwili gdy wypuszczaliśmy, w 1996 r. na rynek pierwszą kamerę IP – samodzielny komputer – koncepcja smart city była w zalążku. Dzisiaj urządzenia monitoringu wizyjnego tej klasy można dowolnie łączyć w systemy na miarę potrzeb.
Rozwiązania end-to-end rozumiemy w monitoringu podobnie jak w zarządzaniu cyklem życia produktu: od potrzeby, projektowania, produkcji, aż do zastąpienia nowym – dającym nowe korzyści. Chodzi o kompleksową realizację potrzeb bezpieczeństwa, dozoru danego środowiska: organizacji, miasta, firmy w czasie rzeczywistym – a te się zmieniają.
Stale rozbudowywane zaplecze monitoringu przemysłowego, miejskiego czy użyteczności publicznej, np. w sektorze ochrony zdrowia, na dobre zagościło w codzienności. Istniejąca i dobudowywana infrastruktura bezpieczeństwa może stanowić doskonałą podstawę do integracji w dowolnie zaprojektowanych usługach miejskich. Rynek odpowiada na takie potrzeby odpowiednim oprogramowaniem, które pozwala planować i egzekwować wykorzystanie istniejącego zaplecza w najkorzystniejszy dla organizacji sposób.
Rozwiązania Video Management Software pozwalają na zarządzanie infrastrukturą urządzeń i aplikacji z dowolnej lokalizacji, a także integrację kolejnych funkcji, jak audio, redakcja obrazu i inne technologie wspierające bezpieczeństwo. Dzięki skalowalności i dostępności w chmurze, wielkość oraz zasięg infrastruktury nie stanowią dla podobnych rozwiązań utrudnienia – integracja postępuje. Tak jak w biznesie najistotniejsze jest doświadczenie klienta, tak dla IT, żeby zrealizować cele biznesu, najważniejsza jest integracja danych[3].
Technologie stosowane w biznesie przekładają się na organizacje i administrację. Nowoczesne zarządzanie organizacjami uwzględnia – podobnie jak wspomniane zarządzanie cyklem życia produktu – zmieniające się potrzeby użytkowników. Skonsumowanie dostępnych już technologii wymaga więc strategicznego podejścia do funkcjonowania inteligentnych miast.
Start w kompleksowe podejście
Wdrożenie podejścia end-to-end dla technologii monitoringu wizyjnego w organizacji warto rozpocząć od inwentaryzacji infrastruktury i realizowanej przez nią misji oraz zadań. Przegląd dostępnych technologii uzupełniających funkcje dozoru o komunikowanie głosowe, analitykę obrazu pod zadane „alarmy” czy redakcję obrazu dla celów prawnych podpowie zadania, które mogą być dodatkowo przez infrastrukturę realizowane.
Przykładowo, dzięki integracji audio inteligentne miasta zyskują na automatyzacji funkcji bezpieczeństwa: system audio może poinformować głosowo obywateli o niebezpieczeństwie, czy dostępności usługi gdy analityka wideo je wykryje – jak zbyt duże zgromadzenie, wolne miejsca parkingowe, itp. Eliminuje to konieczność wysyłania patrolu lub, jak w drugim przypadku, uciążliwość krążenia w poszukiwaniu miejsca parkingowego.
Konsultacje z rynkiem stanowią ostatni etap wdrażania podejścia end-to-end – zaplecze oraz potrzeby mieszkańców miast i klientów organizacji są indywidualne, zawsze warte przedyskutowania.
Konrad Badowski – Axis Communications
[1] https://www.smithsonianmag.com/innovation/kevin-ashton-describes-the-internet-of-things-180953749/
[2] https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_refrigerator
[3] https://www.salesforce.com/blog/2019/05/enterprise-it-trends.html

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.