Komunikaty PR

Czołowi polscy wydawcy razem na temat digitalizacji

2020-07-03  |  14:00
Biuro prasowe

Przedstawiciele Grupy Super Express, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer Polska, Infor Biznes i Gremi Media spotkali się, aby przedyskutować kierunki działania związane z transformacją cyfrową, która wyraźnie przyspieszyła w wyniku epidemii. Debata odbyła się podczas konferencji „Cyfrowa gospodarka – ewolucja czy rewolucja po COVID-19”, zorganizowanej przez e-Kiosk SA, lidera na rynku prasy cyfrowej w Polsce.

Wydawcy prasowi w wyniku ograniczonych możliwości dystrybucji wydań papierowych niemal z dnia na dzień musieli skoncentrować swoje działania na e-commerce. – W ostatnim czasie znacząco wzrosło zainteresowanie digitalizacją u wydawców, którzy wcześniej nie widzieli potencjału w kanale e-commerce. Dotąd wprowadzaliśmy do naszej oferty kilkadziesiąt tytułów rocznie, w ostatnim czasie wprowadzamy nawet kilkadziesiąt tytułów miesięcznie – mówi Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk SA.

Jakie media dobrze sobie poradziły w starciu z epidemią? Te, które już od wielu lat prowadzą cyfrową transformację. Jak zauważa Sebastian Krause, dyrektor ds. nowych mediów w Gremi Media, przyspieszony proces digitalizacji spowodował, że część czytelników zwróciła się w kierunku treści online. – Z tego powodu ucierpiała sprzedaż wydań papierowych. Gazeta jednak nie zginie, bo jej zaletą jest struktura i ułożona, jakościowa treść – dodaje Krause. Podobnego zdania jest Tomasz Krawczyk. Dyrektor rozwoju redakcyjnego Polska Press Grupa jest spokojny o przyszłość prasy drukowanej, ale podkreśla, że nie będzie miejsca na rynku dla wydawców, którzy na czas nie podjęli się transformacji cyfrowej.

Wraz z wzmożonym zapotrzebowaniem na informacje wzrosły oczekiwania konsumentów wobec treści. – Kluczowa stała się reputacja danego tytułu i zaufanie do niego ze strony czytelników. Z punktu widzenia wydawców wyjątkowo cenna okazała się umiejętność przyciągania i zarządzania uwagą, tzw. ekonomia uwagi – zauważyła Ewa Lampart, dyrektor generalna Grupy Super Express. Według Tomasza Gawła, dyrektora odpowiedzialnego za płatny kontent w Ringier Axel Springer Polska potrzeba dostępu do zaufanych źródeł informacji spowodowała historyczny wzrost odwiedzalności serwisów RASP i trzykrotny wzrost sprzedaży cyfrowej subskrypcji.

Debata z udziałem czołowych polskich wydawców prasowych jest dostępna tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=jRuMlPewu5E&feature=emb_title

Pandemia sprzyja cyfryzacji w biznesie

O wyzwaniach oraz szansach wynikających ze zmiany nawyków konsumentów wywołanych epidemią rozmawiali podczas konferencji także przedstawiciele biznesu. W wielu sektorach gospodarki cyfryzacja okazała się jedynym sposobem na utrzymanie się w branży. – Wcześniej staraliśmy się edukować społeczeństwo by biznes, ale też sprawy prywatne prowadzić w sposób cyfrowy. Koronawirus sprawił, że ludzie poczuli potrzebę załatwiania spraw w sposób zdalny – mówi Łukasz Konikiewicz, prezes Eurocert. – Przedsiębiorcy dostrzegli zalety zdalnej możliwości prowadzenia biznesu. Wzrosło zainteresowanie kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi i innymi oferowanymi przez nas usługami zaufania, które pozwalają na przeniesienie większości aspektów prowadzenia biznesu w świat cyfrowy – dodaje.

Wymuszone przez epidemię przyspieszenie procesów digitalizacyjnych przedsiębiorcy rozpatrują w kategorii inwestycji i przygotowania do ewentualnej drugiej fali. – Już tak się nie obawiam nawrotu epidemii. Pewne rozwiązania zostały przetestowane, a zdobyte doświadczenie jest na tyle duże, że łatwiej będzie się przygotować – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Cyfrowe rozwiązania mają również wzmocnić odporność spółki CCC. Jak zaznacza Jakub Jasiński, dyrektor ds. rozwoju omnichannel, w przypadku kolejnego lockdownu firma będzie chciała wdrożyć dostawy online ze sklepów stacjonarnych oraz system proponowania obuwia przy pomocy obrazu wyszukanego przez klientów np. w mediach społecznościowych.

Organizatorem konferencji „Cyfrowa gospodarka – ewolucja czy rewolucja po COVID-19” był e-Kiosk. Partnerami wydarzenia była firma Eurocert, a także dzienniki „Rzeczpospolita” oraz „Parkiet”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.