Komunikaty PR

Dlaczego firmy ich nie wykorzystują swoich danych choć wiedzą, że powinne?

2023-02-23  |  14:36
Biuro prasowe

Z ostatniego, ogólnoświatowego badania przeprowadzonego wśród prawie 10 000 liderów biznesowych wynika, że są oni świadomi kluczowej roli danych dla ich biznesu. Jednak zdecydowana większość z nich nie wykorzystuje tych zasobów do podejmowania lepszych decyzji i osiągania korzystniejszych wyników biznesowych. Według badania Salesforce's Untapped Data Research firmy mają trudności z praktycznym wykorzystaniem danych do szybszego podejmowania strategicznych decyzji, ponieważ nie potrafią nadać im sensu. Dzięki odpowiedniemu przeszkoleniu i narzędziom, dane mogą pomóc w podejmowaniu trafnych decyzji, zdobyciu zaufania i zmniejszeniu niepewności - szczególnie w trudnych czasach.

 

Firmy nie wykorzystują potencjału swoich danych, choć go widzą

W czasach niepewności przedsiębiorstwa dostrzegają wartość wykorzystania danych do podejmowania decyzji biznesowych:

  • Obecnie 8 na 10 (80%) liderów biznesowych twierdzi, że dane mają kluczowe znaczenie w procesie podejmowania decyzji w ich organizacji.
  • 73% zgadza się ze stwierdzeniem, że dane pomagają zmniejszyć poczucie niepewności i usprawnić podejmowanie bardziej trafnych decyzji w rozmowach biznesowych.

Chociaż pracownicy zgadzają się co do korzyści płynących z wykorzystania danych, istnieje wyraźny rozdźwięk pomiędzy tym, jak faktycznie używają ich w praktyce. Większość firm nie wykorzystuje danych do podejmowania krytycznych decyzji biznesowych:

  • Ponad dwie trzecie (67%) firm nie wykorzystuje danych do podejmowania decyzji o ustalaniu cen zgodnie z warunkami ekonomicznymi, takimi jak np. inflacja.
  • Mniej niż jedna trzecia (29%) wykorzystuje dane do tworzenia strategii przy wprowadzaniu produktów/usług na nowe rynki.

Organizacje nie wykorzystują również możliwości wykorzystania danych do kształtowania wartości firmy:

  • Prawie 8 na 10 (79%) firm na rynku nie wykorzystuje danych do informowania o polityce różnorodności i integracji w swojej organizacji.
  • Tylko 17% z nich używa danych w celach klimatycznych.

 

 

W warunkach niepewności to dane tworzą efektywność i dają zaufanie

Jeśli dane są prawidłowo zintegrowane i wykorzystywane, mają ogromny potencjał budowania efektywności i zaufania zarówno wśród klientów, jak i pracowników:

  • 72% liderów biznesowych jest zdania, że dzięki danym ludzie skupiają się na rzeczach, które mają znaczenie i są istotne dla firmy.
  • 73% zgadza się, że dane pomagają przyspieszyć podejmowanie decyzji.
  • 73% twierdzą, że dane budują zaufanie w rozmowach biznesowych.
  • Dwie trzecie (66%) uważa, że dane pomagają zminimalizować wpływ osobistych opinii lub ego w rozmowach biznesowych.

 

Firmy muszą zatem zlikwidować lukę w umiejętnościach cyfrowych, aby zacząć wykorzystać ogromną wartość, jaka ukryta jest w ich własnych danych.

Coraz więcej firm jest sparaliżowanych napływem danych. Jednocześnie nie dysponują one wiedzą jak najlepiej je zoperacjonalizować i wykorzystać do strategicznych inwestycji w przyszłości:

  • 41% liderów biznesowych powołuje się na brak zrozumienia danych, ponieważ są one zbyt złożone lub nie są wystarczająco dostępne.
  • Jedna trzecia (33%) tłumaczy się brakiem umiejętności generowania wniosków z danych.
  • Prawie jedna trzecia (30%) jest przytłoczona liczbą danych, których wielkość ma wzrosnąć ponad dwukrotnie do 2026 roku.

 

Aby rozwiązać te problemy, 73% firm planuje kontynuować lub zwiększyć wydatki na rozwój umiejętności w zakresie danych i szkolenia dla pracowników. Szkolenie w tym zakresie pomogą zbudować kulturę danych, która będzie wspierała cele biznesowe i zwiększała odporność w trudnych czasach.

"Firmy mają do czynienia z jednym z najtrudniejszych okresów ekonomicznych naszych czasów. Mają jednak niewykorzystaną wciąż przewagę: swoje dane." - powiedział Juan Perez, Chief Information Officer, Salesforce. "Tajemnicą sukcesu jest połączenie danych z analityką. Ta kombinacja pozwala firmom zmaksymalizować korzyści z inwestycji w technologię oraz odkryć możliwości, które napędzają strategię biznesową i wzmacniają zaufanie klientów" - dodaje Perez.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.