Do Escola S.A. dołączył zespół 20 programistów z IT.Focus, który wzmocni segment

Escola, jedna z czołowych firm tworzących aplikacje mobilne i webowe w Polsce powiększyła się o kolejny zespół. Do Escola S.A. dołączyło 20 doświadczonych programistów z IT.focus, którzy wzmocnią segment software house. Tym samym Escola S.A. to już 107-osobowy zespół oraz kolejne biuro w Polsce, w Katowicach. Powiększenie Escola o zespół IT.Focus i jego doświadczenie to kolejny krok w strategii rozwoju Escoli, który spółka przedstawiła w czasie emisji crowdfundingowej.
– Dzięki podpisanej umowie, dla Grupy Kapitałowej Escola pracuje już 107 pracowników i współpracowników. To kolejny cel w rozwoju, który postawiliśmy sobie w czasie emisji crowdfundingowej. Jesteśmy dumni, że do naszej grupy dołączył tak doświadczony zespół, co ważne, dotychczasowa kadra zarządzająca będzie dalej rozwijać zespół w Katowicach, a biuro zostanie utrzymane. Już dzisiaj zapraszamy wszystkich chętnych do aplikowania do pracy w nowym, tym razem śląskim oddziale Escoli – mówi dr Krzysztof Wojewodzic, CEO Escola.
Firma IT.focus powstała w 2011 roku, aby pomagać firmom jak najlepiej wykorzystać technologię IT do podnoszenia zysków i rozwoju. Tworzy aplikacje mobilne, webowe i PWA. Zespół IT.Focus wykonał dotychczas przeszło 100 projektów i jako pierwszy w Polsce uzyskał certyfikat Google potwierdzający kompetencje w tworzeniu nowoczesnych aplikacji mobilnych PWA.
- Jako IT.focus zawsze stawialiśmy cele biznesowe naszych klientów w centrum naszych wartości. Specjalizując się w JavaScripcie możemy dostarczać rozwiązania z zakresu aplikacji webowych, mobilnych oraz backendowych. Bardzo cieszymy się, że dołączamy do zespołu Escola, ludzi, którzy z pasją i najwyższym profesjonalizmem tworzą oprogramowanie, a także są jednym z najszybciej rozwijających się software houseów w Europie. Wierzymy, że synergia w rozwiązaniach technologicznych i procesach biznesowych pozwoli naszym wspólnym klientom dostarczać jeszcze większą wartość - mówi Jakub Król, CEO IT.Focus.
W poprzednich akwizycjach Escola nabyła prawa do marki Mobile Trends, w której skład wchodzą Mobile Trends Awards, Mobile Trends Conference oraz serwis MobileTrends.pl. Transakcją powiązaną było przejęcie zespołu ClickMaster z Krakowa celem rozbudowania swoich struktur kadrowych oraz przejęcia projektów. W listopadzie ubiegłego roku Escola przejęła zespół nastawiony na działalność w ramach sektora edukacji - Deal IT z Kalisza.
Escola planuje zadebiutować na NewConnect jeszcze w 2022 roku. Poza bazową działalnością jako software house, dywersyfikuje biznes produktami własnymi. W portfelu spółek tworzonych jako venture building rozwija aplikację Meetinga.com, platformę e-learnignową Wellms.io, platformę do kursów on-line MyVOD.io, oprogramowanie dla sklepów internetowych Heseya.com i aplikację dla branży HoReCa - Frivo.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.