Komunikaty PR

Drukarka do etykiet – kiedy należy ją wymienić?

2020-06-08  |  10:00

Drukarka do etykiet, zwana również drukarką kodów kreskowych to produkt, który stanowi podstawowe wyposażenie dla wielu przedsiębiorstw. Druk w trybie termicznym dla etykiet o ograniczonej trwałości oraz druk termotransferowy dla trwałych etykiet specjalistycznych sprawia, że urządzenie jest uniwersalne i znajdzie zastosowanie w takich branżach jak produkcja, logistyka, handel, usługi, ochrona zdrowia czy administracja. Dobór drukarki powinien uwzględniać potrzeby użytkownika końcowego. Wbrew pozorom, dostępne na rynku urządzenia nie są wszechstronne a zasada – wyższa cena lepsza jakość – nie zawsze ma zastosowanie. Kiedy warto dokonać wymiany sprzętu? I na co zwracać uwagę podczas decyzji o nowym sprzęcie?

Drukarka do etykiet – pytania na start

Podczas podejmowania decyzji zakupowych warto odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:

-Jaki minimalny i maksymalny rozmiar etykiety będzie drukowany?

Najpopularniejszym na rynku formatem drukarki jest ta o szerokości głowicy drukującej 4’’ ,co umożliwia wydruk w maksymalnej szerokości w granicach 110 mm. Spotkamy również urządzenia o szerokości 2’’ oraz 6’’ i 8’’.

-Jaki typ etykiety będzie stosowany?

W zależności od potrzeby użytkownika wykorzystywane mogą być etykiety ogólnego stosowania, etykiety techniczne bądź specjalistyczne. Na tym etapie możemy stwierdzić czy wystarczająca jest drukarka termiczna czy lepiej zainwestować w urządzenie uniwersalne termotransferowe.

-Ile etykiet dziennie należy wydrukować?

Najczęściej spotykany podział drukarek etykiet to urządzenia biurkowe, półprzemysłowe i przemysłowe. Podział ten orientacyjnie wyznacza granice wydajności urządzeń. Możemy przyjąć, że drukarki biurkowe wydrukują ok. 3 tysięcy etykiet ogólnego stosowania, drukarki półprzemysłowe ok. 5 tysięcy etykiet, a drukarki przemysłowe nawet powyżej 10 tysięcy etykiet. Wszystko zależy jednak od formatu etykiety oraz nośnika, na który nanoszony jest nadruk.

-Jaka jest kompatybilność urządzenia z systemem użytkownika?

Zaawansowane systemy magazynowe, produkcyjne, zarządzania firmą umożliwiają wydruk etykiet i są kompatybilne z popularnymi na rynku urządzeniami. Warto jednak zagłębić się w szczegóły odnośnie zgodności z językiem programowania drukarki.

- Już na etapie podejmowania decyzji zakupowych dobrze zastanowić się nad zabezpieczeniem bezawaryjnej pracy urządzenia. To szczególnie istotne w produkcji gdzie użytkownik nie może pozwolić sobie na nieprzewidziane przestoje w druku – tłumaczy Marek Gaweł, Product Manager z Etisoft. – Drukarka do etykiet zużywa się jak każde urządzenie. Niezawodna i ciągła praca urządzeń możliwa jest do uzyskania pod warunkiem stosowania regularnych przeglądów i konserwacji kluczowych podzespołów – głowicy drukującej i wałka pod głowicą – dodaje ekspert z Etisoft.

Czyszczenie tych elementów, zgodnie z zaleceniami każdego z producentów powinno odbywać się każdorazowo przy wymianie nośnika – rolki etykiet oraz taśmy termotransferowej. Niedopilnowanie tych czynności z pewnością negatywnie wpłynie na podzespoły i w konsekwencji na jakość wydruku.

Drukarka etykiet – możliwości gwarancji i serwisu

Użytkownik może zabezpieczyć swoje drukarki do etykiet, decydując się na zakup dodatkowych opcji gwarancyjnych – wydłużających okres ochrony gwarancyjnej czy też zwiększających zakres ochrony podzespołów drukarki. Standardowo wiodący producenci na rynku oferują następujące okresy gwarancyjne.

 

Producent

Okres gwarancji drukarki

Okres gwarancji głowicy drukującej

TSC

24 miesięcy

12 miesięcy lub 25,4 km

Printronix

24 miesięcy

12 miesięcy lub 25,4 km

Citizen

24 miesięcy

6 miesięcy lub 50 km

Honeywell

12 miesięcy

12 miesięcy lub 25,4 km

Zebra

12 miesięcy

6 miesięcy

Toshiba

12 miesięcy

6 miesięcy lub 100 km (dotyczy wybranych modeli drukarek)

Najwięksi na rynku dostawcy rozwiązań AutoID (np. Etisoft) oferują również usługi regularnych przeglądów drukarek oraz napraw serwisowych wykonywanych na miejscu u klienta. Dodatkowo, podpisując kontrakt serwisowy, można zabezpieczyć się urządzeniami zastępczymi.

Regularnie serwisowane i wykorzystywanie zgodnie z przeznaczeniem urządzenie może wydrukować nawet 1000 km nośnika. Ryzyko trwałego uszkodzenia drukarki etykiet jednak przy takim przebiegu jest już znaczne, kiedy zatem podjąć decyzję o wymianie urządzenia na nowe?

Drukarka do etykiet – kiedy wymienić urządzenie?

Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Producenci bowiem nie stworzyli narzędzia monitorującego poziom zużycia urządzenia. Warto jednak rozważyć decyzję w kilku przypadkach:

-Upłynął okres gwarancyjny na urządzenie.

Koszt obsługi pogwarancyjnej urządzenia może okazać się wysoki. Jest to zauważalne szczególnie w przypadku małych, biurkowych drukarek. Koszt wymiany głowicy drukującej i wałka pod głowicą może zbliżyć się do ceny całego nowego urządzenia.

-Niekompatybilny hardware z aktualnym systemem informatycznym.

Każda firma się rozwija, zmiany systemu informatycznego są nieuniknione głównie ze względu na nowe funkcjonalności oprogramowania. W przypadku zmiany oprogramowania może dojść do sytuacji, w której urządzenia drukujące nie będą spełniały swojej pierwotnej funkcji.

-Zmiana systemu aplikacji etykiet.

Podstawowe urządzenia drukujące wyposażone są w listwę odrywającą. Oznacza to, że etykieta wysuwana jest razem z podkładem. Aplikacja etykiety wykonywana ręcznie wymusza od operatora wykonanie dodatkowych czynności, które znacząco wpływają na czas aplikacji. Nie wszystkie drukarki etykiet umożliwiają doposażenie urządzenia o dodatkowe akcesoria jak np. dyspenser etykiet czy automatyczna obcinarka.

-Dostępna na rynku drukarka do etykiet ma nowe funkcjonalności

Każdy nowy model drukarki prezentowany na rynku wyposażony jest o nowe funkcje usprawniające konfigurację urządzenia (komunikacja WiFi, Bluetooth) czy też obsługę dla operatora (kolorowy ekran dotykowy z wyświetlaniem istotnych komunikatów o statusie drukarki).

Każdorazowy zakup nowego urządzenia – czy to w ramach wymiany zużytych drukarek, czy jako nowa inwestycja – powinien zostać dogłębnie przemyślany. Bazując jedynie na opisach karty katalogowej, niedoświadczony użytkownik może popełnić błędy, które negatywnie wpłyną na proces w którym pojawia się druk etykiet. Warto minimalizować ryzyko i sprawić, że inwestycja nie będzie generować nieprzewidzianych dodatkowych kosztów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.