Dziurawe kamery Wyze Cam
Inteligentne kamery instalowane w domach często służą do monitorowania dzieci, podwórka i innych zakamarków mieszkania. Bardzo często rejestrują wrażliwe dane, które nigdy nie powinny dostać się w ręce niepowołanych osób. Specjaliści z firmy Bitdefender już od kilku lat ostrzegają konsumentów przed skutkami jakie niesie ze sobą niewłaściwe zabezpieczenie domowych urządzeń podłączonych do Internetu. Rumuński producent współpracuje też z dostawcami rozwiązań z kategorii smart home, aby zidentyfikować luki bezpieczeństwa w popularnych produktach.
Analitycy bezpieczeństwa Bitdefendera zbadali urządzenia Wyze Cam amerykańskiej firmy Wyze Labs. Jest to kamera Wi-Fi z kolorowym noktowizorem, która generuje obraz w rozdzielczości 1080p. Wyze Cam współpracuje z Alexą oraz Asystentem Google. Bitdefender znalazł w urządzeniu aż trzy poważne błędy. Jeden z nich umożliwia ominięcie procesu uwierzytelnienia dla zdalnego połączenia i uzyskanie całkowitej kontroli nad kamerą. Napastnik może sterować ruchem urządzenia (obracanie/przechylanie), włączać, wyłączać lub zatrzymać nagrywanie na kartę SD. Natomiast haker nie może śledzić przekazu audio i wideo na żywo, ponieważ jest on szyfrowany. Druga luka to przepełnienie bufora stosu, co zapewnia atakującemu bezpośredni dostęp transmisji na żywo w połączeniu z obejściem zdalnego uwierzytelniania. Wreszcie trzecia podatność była raczej niedopatrzeniem, ponieważ umożliwiała użytkownikom przeglądanie zawartości karty SD za pośrednictwem serwera WWW nasłuchującego na porcie 80.
Bitdefender analizował urządzenia Wyze Cam w wersji 1, Wyze Cam Black w wersji 2, a także Wyze Cam w wersji 3. Co istotne, dwa ostatnie modele otrzymały poprawki bezpieczeństwa, eliminujące wskazane podatności. Natomiast użytkownicy Wyze Cam w wersji 1 nie są chronieni i istnieje duże ryzyko, że hakerzy przejmą kontrolę nad ich urządzeniami.
Źródło: marken.com.pl, bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.