Komunikaty PR

EIT COMMUNITY BOOSTER OGŁASZA LISTĘ 20 FIRM WYBRANYCH DO PROJEKTU NOWEGO EUROPEJ

2022-04-21  |  12:12
Biuro prasowe
Kontakt
Barbara Kurzejewska
Made in PR

Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/

Z dużej puli, 1029 nadesłanych aplikacji, zostało wybranych dwadzieścia wysoce innowacyjnych europejskich start-upów oraz scale-upów, które wezmą udział w projekcie EIT Community Booster. Firmy otrzymają wsparcie w postaci wiedzy na temat rozwoju firmy oraz wsparcie finansowe, o wartości 50 000 euro. Program EIT Community Booster został uruchomiony przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT) oraz pięć jego Wspólnot Wiedzy i Innowacji w celu wspierania innowacyjnych przedsięwzięć umożliwiających transformację Nowego Europejskiego Bauhausu.

Poprzez wsparcie Nowego Europejskiego Bauhausu, w formie dotacji oraz usług, we wspólnym tworzeniu pięknych oraz zrównoważonych rozwiązań, EIT Booster Community będzie pomagać wybranym przedsięwzięciom, aby stworzyć możliwość wprowadzenia zrównoważonych zmian dla miast, przemysłu, klimatu, żywności, dobrostanu i poprawy ogólnej jakości życia obywateli Europy. Zwycięskie zespoły zostały wybrane spośród 1029 nadesłanych aplikacji z 37 krajów i działają w szerokim spektrum sektorów i branż.

Mariya Gabriel, Komisarz Unii Europejskiej ds. Innowacji, Badań Naukowych, Kultury, Edukacji i Młodzieży powiedziała: „Nowy Europejski Bauhaus staje się rzeczywistością, gotową do wprowadzenia ambitnych celów Europejskiego Zielonego Ładu do przestrzeni, miast i domów, w których mieszkamy. Wybrane przedsięwzięcia to dopiero początek. Dzięki wsparciu Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT) kolejni innowatorzy i przedsiębiorcy będą wzbogacać i zmieniać nasze przestrzenie życiowe i doświadczenia."

Gioia Ghezzi, przewodnicząca Rady Zarządzającej EIT, powiedziała: „Zachwyciła nas nie tylko liczba nadesłanych aplikacji – potwierdzająca prawdziwą chęć uzyskania wsparcia w rozwoju biznesu – lecz również jakość zaproponowanych innowacji. Uważamy, że wybrane przedsięwzięcia mogą zmienić reguły gry na arenie międzynarodowej, dlatego też nie możemy się doczekać współpracy z nimi, aby przyspieszyć ruch Europy w kierunku trzech kluczowych elementów Nowego Europejskiego Bauhausu: zrównoważonego rozwoju, estetyki i integracji”.

Wybrane innowacje obejmują zarówno zrównoważone gospodarstwa miejskie, które zużywają 90% mniej wody, jak i wykorzystanie drobnoustrojów glebowych do generowania światła i energii, a także przekształcanie fasad budynków w celu wzrostu i ochrony bioróżnorodności oraz fauny w przestrzeni publicznej. Pełną listę przedsięwzięć i innowacji, które otrzymają wsparcie od EIT Community Booster, można znaleźć w arkuszu informacyjnym.

 

EIT – WDRAŻA INNOWACJE!

 

O EUROPEJSKIM INSTYTUCIE INNOWACJI I TECHNOLOGII (EIT)

EIT zwiększa zdolność Europy do wdrażania innowacji poprzez tworzenie rozwiązań dla najpilniejszych wyzwań globalnych oraz poprzez wspieranie talentów w dziedzinie przedsiębiorczości w celu zapewnienia trwałego wzrostu gospodarczego i wykwalifikowanych miejsc pracy w Europie. EIT jest organem UE i integralną częścią Horizon Europe  - programu UE w zakresie badań naukowych i innowacji.  Instytut wspiera dynamiczne paneuropejskie partnerstwa, EIT Wspólnoty Wiedzy i Innowacji, między wiodącymi przedsiębiorstwami, laboratoriami badawczymi i uniwersytetami. Wraz ze swoimi partnerami wspólnota EIT oferuje szeroki zakres działań w zakresie innowacji i przedsiębiorczości w całej Europie: kursy edukacyjne z zakresu przedsiębiorczości, usługi związane z tworzeniem i przyspieszaniem rozwoju firm oraz projekty badawcze oparte na innowacjach.

EIT stanowi największy w Europie ekosystem innowacji, który skupia blisko 3 000 partnerów z czołowych przedsiębiorstw, organizacji badawczych i edukacyjnych z całej Europy w ponad 60 centrach innowacji w całej Europie. Dzięki EIT powstało ponad 3 800 start-upów oraz scale-upów, ponad 1 400 nowych produktów i usług, które pozyskały ponad 3,9 mld EUR kapitału zewnętrznego. Ponad 3 800 studentów ukończyło studia magisterskie oraz doktoranckie odbyte dzięki EIT, a ponad 100 000 wzięło udział w szkoleniach z zakresu przedsiębiorczości organizowanych przez wspólnotę EIT.

WSPÓLNOTA EIT NOWA EUROPEJSKA INICJATYWA NA RZECZ BAUHAUSU

Wspierając misję Nowego Europejskiego Bauhausu, która polega na łączeniu innowacji, kreatywności i projektowaniu w celu poprawy jakości życia obywateli przy jednoczesnym poszanowaniu naszej planety, Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT) mobilizuje swój ogólnoeuropejski ekosystem do powstawania innowacji poprzez wspólnotową inicjatywę Nowego Europejskiego Bauhausu. Dysponując budżetem w wysokości 5 mln euro na lata 2021-2022, inicjatywa ta będzie wspierać innowatorów i przedsiębiorstwa w zakresie tematów związanych z Nowym Europejskim Bauhausem poprzez trzy grupy wsparcia: ZAANGAŻOWANIE OBYWATELI,  WSPARCIE PRZEDSIĘBIORSTW i WSPARCIE W STWORZENIU PRZEDSIĘBIORSTWA

Inicjatywa Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT) jest prowadzona przez EIT Climate-KIC i obejmuje EIT Digital, EIT Food, EIT Manufacturing oraz EIT Urban Mobility.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.