Firma Lexmark laureatem prestiżowych nagród Manufacturing Leadership Awards
Lexmark, globalny lider w dziedzinie obrazowania i rozwiązań IoT, po raz jedenasty z rzędu został wyróżniony przez Manufacturing Leadership Awards. W tegorocznej edycji firma anonsowała zwycięstwo w trzech kategoriach: Sztuczna Inteligencja i Uczenie Maszynowe, Cyfrowe Łańcuchy Dostaw oraz Ekosystemy Współpracy.
Nagrody Manufacturing Leadership Awards przyznawane są firmom produkcyjnym i organizacjom, kształtującym przyszłość globalnej produkcji poprzez skuteczną transformację cyfrową. Zgłoszone projekty są oceniane przez panel ekspertów analizujących korzyści płynące z wdrożonych rozwiązań i ich zastosowania w produkcji, zwrot z inwestycji i inne kluczowe aspekty. W roku 2022 nagrody te przyznano firmom w 11 różnych kategoriach za światowej klasy osiągnięcia w dziedzinie produkcji. Firma Lexmark została wyróżniona w trzech z nich: Sztuczna Inteligencja i Uczenie Maszynowe, Cyfrowe Łańcuchy Dostaw oraz Ekosystemy Współpracy.
– W Lexmark nieustannie się skupiamy na tworzeniu i dostarczaniu najlepszych w swojej klasie produktów i rozwiązań. Uzyskane nagrody i wyróżnienia po raz kolejny potwierdzają naszą wiodącą pozycję w branży – mówi Mariusz Ożarowski, Dyrektor Zarządzający Lexmark Central Europe. - Nie bez znaczenia jest dla nas to, że zostaliśmy docenieni w kategoriach związanych z nowoczesnymi technologiami, zrównoważonym rozwojem czy doskonałym zarządzaniem łańcuchem dostaw. Są to jedne z najważniejszych obszarów, w których rozwija się nasza firma – dodaje.
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Zespół ds. wprowadzania nowych produktów firmy Lexmark został wyróżniony w kategorii Artificial Intelligence and Machine Learning (sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe) za model wewnętrznej współpracy mający na celu obniżenie kosztów. Lexmark wraz z zespołem zbudował i zautomatyzował system kontroli wizualnej poprzez zintegrowanie urządzenia Lexmark Optra Edge z systemem produkcyjnym firmy Lexmark, dzięki czemu udało im się zredukować o 70% koszty stosowania systemów wizyjnych w zakładach produkcyjnych firmy.
Cyfrowe łańcuchy dostaw
Kiedy wskutek pandemii COVID-19 niedobory komponentów osiągnęły poziom krytyczny, firma Lexmark musiała znaleźć nowy sposób zarządzania nimi. Zespół Lexmark Product Delivery został wyróżniony w kategorii Digital Supply Chains (cyfrowe łańcuchy dostaw) za stworzenie rozwiązania, które umożliwia lepszą widoczność dostawców i komponentów. Zespół ten współpracował ze wszystkimi działami firmy w celu zidentyfikowania, zebrania i skonsolidowania danych z wielu źródeł, w tym informacji o popycie i podaży kluczowych producentów, a następnie zbudował cyfrowy odpowiednik łańcucha dostaw, aby poprawić widoczność całego systemu.
Ekosystemy współpracy
Dodatkowo firma Lexmark została wyróżniona w kategorii Collaborative Ecosystems (ekosystemy współpracy) za działania podejmowane w kierunku przejścia na gospodarkę cyrkularną. Zbieranie i ponowne wykorzystanie lub recykling zużytych kaset z tonerem jest jedną z kluczowych inicjatyw firmy Lexmark w zakresie gospodarki cyrkularnej. Program zbierania tonerów marki firmy (LCCP) pozwala klientom szybko zwrócić zużyte kasety do punktów zbiórki w każdym regionie na świecie. Jednak nie każdy z tych punktów posiada sprzęt pozwalający na sprawdzenie zwróconych komponentów, ich potencjału regeneracyjnego i możliwości ponownego wykorzystania. Zespół firmy Lexmark opracował rozwiązanie w chmurze, które daje możliwość zbadać zwrócone kasety bez konieczności stosowania kosztownego sprzętu. Nowe rozwiązanie jest korzystne dla obu stron, ponieważ zapewnia znaczne oszczędności kosztów dla organizacji i przynosi korzyści dla środowiska.
Oficjalnie firma Lexmark zostanie wyróżniona podczas gali Manufacturing Leadership Awards 29 czerwca 2022 roku na Marco Island w Florydzie.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.