Firma z Doliny Krzemowej wchodzi do Polski
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
JetBridge z Kalifornii uruchamia swój pierwszy oddział w Polsce. Znane amerykańskie przedsiębiorstwo z sektora IT wybrało Wrocław, gdzie stworzy nowe miejsca pracy i duże możliwości rozwoju zawodowego. Założycielem jest John Sung Kim, który tworzył i sprzedawał firmy warte dziś miliardy dolarów.
Firma JetBridge wywodzi się z San Francisco. Tworzy oprogramowanie na potrzeby milionów użytkowników. Tworzy ją elitarna grupa specjalistów w dziedzinie zaawansowanych technologii. W obecnym modelu funkcjonuje rok i współpracuje z klientami z branży fintech, healthcare i SaaS.
Firma JetBridge otworzyła oddział na Ukrainie, a teraz także w Polsce. Jej CEO, John Sung Kim, współpracował w przeszłości z osobami z Wrocławia, więc tu łatwiej było mu założyć biznes (biuro znajduje się w CitySpace przy ul. Curie-Słodowskiej). Wrocławski rynek jest mu znany i wie, czego się po nim spodziewać. – Stworzyłem JetBridge, aby tchnąć nową jakość w outsourcing usług software’owych, bazując na połączeniu naszego doświadczenia w budowaniu wielkich firm z Doliny Krzemowej z chęcią nauczania polskich profesjonalistów metody współpracy z gigantami z USA – mówi John Sung Kim.
John Sung Kim to postać, której w świecie biznesu przedstawiać nie trzeba. Może pochwalić się wieloma osiągnięciami i cieszy się znakomitą reputacją. Jest założycielem firmy Five9, notowanej na amerykańskiej giełdzie NASDAQ, a także DoctorBase (obecnie część spółki, która dostarcza oprogramowanie do placówek medycznych). Wejście na giełdę Five9 zostało okrzyknięte wielkim sukcesem. Dziś spółka ta warta jest ponad 4 mld dolarów. John Sung Kim współpracuje z redakcją internetowego wydania magazynu Forbes i prowadzi blog „How We StartUp”. Doradzał takim firmom jak: LGC Wireless, Qualys i RingCentral.
Nauka współpracy z gigantami
W JetBridge John Sung Kim zarządza międzynarodowym zespołem wybitnych programistów, którzy są jednocześnie mentorami dla utalentowanych pracowników sektora IT w centralnej Europie. Edukacja to jedna z głównych wartości JetBridge. Firma pomaga pracownikom w rozwoju zawodowym. Szczególny nacisk kładą na naukę umiejętności miękkich, które przydają się w prowadzeniu relacji biznesowych z Amerykanami. – Wydawać by się mogło, że uczymy podstaw: jak rozmawiać, jak zachowywać się na spotkaniach, jak pisać mejle, jak odpowiadać na pytania – wymienia Adam Szeptycki, CTO JetBridge, który pracuje w biurze w CitySpace. – Amerykanie komunikują się inaczej niż Europejczycy, dlatego trzeba wiedzieć, jak dostosować się do ich kultury, wymagań i standardów – wyjaśnia. JetBridge pomaga w zdobyciu umiejętności niezbędnych, które pomagają odnieść sukces.
Pracownicy JetBridge są zapraszani do San Francisco, aby mogli zobaczyć kulturę pracy w Dolinie Krzemowej na własne oczy. – Mało kto pomaga w zapoznaniu i zaprzyjaźnieniu się z inwestorami oraz deweloperami takich firm jak Facebook czy Twitch – zaznacza Adam Szeptycki, absolwent Politechniki Wrocławskiej. Dodaje, że pracownicy JetBridge mogą stać się współudziałowcami firmy na przejrzystych warunkach. Celem firmy nie jest wzbogacenie jednej osoby, lecz sukces jej pracowników na szczeblach organizacji oraz na kolejnych etapach ich kariery.
Zwiększanie zatrudnienia
Wchodząc na rynek polski, JetBridge zajął biuro w CitySpace Nobilis Business House przy placu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Czynnikiem kluczowym przy wyborze była lokalizacja. Położenie nieopodal Politechniki Wrocławskiej ułatwia współpracę i komunikację z młodymi osobami oraz pozytywnie wpływa na zatrudnienie nowych pracowników. JetBridge planuje w najbliższym czasie powiększyć nowo uruchomiony oddział o 10 osób. Szuka deweloperów na stanowiska juniorskie i seniorskie. – To wielka szansa dla ambitnych wrocławian. Obecność takich firm to korzyść dla całego miasta – przekonuje Magdalena Śnieżek, regional manager CitySpace Wrocław. – Cieszymy się, że mamy takiego partnera. Elastyczna powierzchnia biurowa to znakomite miejsce dla start-upu, który zwiększa zatrudnienie. Możliwe, że firma będzie potrzebowała dodatkowej przestrzeni np. open space. U nas ma wiele możliwości – dodaje.
Przedstawiciele JetBridge podkreślają, że chcą, aby firma działa w kulturze start-upowej jak najdłużej. Ułatwi im to kultura organizacyjna CitySpace. – Biura serwisowane to znakomite miejsce dla takich firm, które mogą skoncentrować się na prowadzeniu biznesu, podczas gdy my załatwiamy formalności i zapewniamy komfortowe warunki pracy. Dołączają do nas także firmy innego rodzaju, głównie z branży IT i logistycznej, które rosną w siłę we Wrocławiu, rozwijając tu zaawansowane technologie – mówi Magdalena Śnieżek z CitySpace.
CitySpace to biura typu open space i gabinety z kontrolą dostępu. Można je wynająć w dowolnej konfiguracji. Najemcy korzystają m.in. z pomieszczeń wspólnych, sal konferencyjnych, recepcji, serwerowni i wsparcia IT. CitySpace to operator elastycznych powierzchni biurowych z największą siecią lokalizacji w Polsce: we Wrocławiu, Warszawie, Krakowie, Katowicach i Gdańsku. We Wrocławiu CitySpace ma biura w dwóch budynkach: Aquarius Business House przy ul. Swobodnej i Nobilis Business House przy pl. Grunwaldzkim.
https://cityspace.pl/

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.