Flipper Zero, czyli kampania phishingowa wymierzona w ekspertów IT.
Oszuści wykorzystują w kampanii narzędzie o nazwie Flipper Zero, przeznaczone dla pentesterów, badaczy bezpieczeństwa, a także hakerów. To przenośne urządzenie służy do eksploracji wszelkiego rodzaju systemów kontroli dostępu, RFID lub protokołów radiowych, Bluetooth, NFC itp.
Flipper Zero okazał się bardzo udanym projektem rozwijanym na platformie Kickstarter. Niestety, liczne przeszkody występujące na etapie produkcji spowodowały, że popyt na narzędzie przewyższył podaż. To stworzyło okazję dla cyberoszustów, którzy zaczęli otwierać wiele fałszywych sklepów internetowych rzekomo oferujących Flippera Zero. Często są one promowane poprzez fałszywe konta zakładane na Twitterze oraz Instagramie. Oszuści są bardzo aktywni i szybko odpowiadają na zapytania potencjalnych ofiar.
Osoby, które połkną haczyk, są przekierowywane do kasy, gdzie muszą podać poufne dane, takie jak: e-mail, imię i nazwisko, a także adres pocztowy. Oszuści przyjmują opłaty wyłącznie w dwóch kryptowalutach: Ethereum i Bitcoin. Co ciekawe, badacze bezpieczeństwa odkryli, iż portfele wymienione w fałszywych sklepach są puste, więc albo nikt nie nabrał się na sztuczkę, bądź oszuści ciągle zmieniają swoje adresy.
- Atak wymierzony przeciwko specjalistom ds. cyberbezpieczeństwa pokazuje, iż napastnicy stają się coraz bardziej zuchwali, zaś akcje phishingowe to już nie tylko masowy spam, lecz przemyślane, inteligentne działania. Tym co zachęca hakerów do takich działań są na pewno sukcesy jakie osiągnęli na polu Business Email Compromise. Niewykluczone, że kampania Flipper Zero nie będzie jednorazowym incydentem, lecz zapoczątkuje kolejną, nową odmianę phishingu - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender.
Twórcy Flippera Zero starają się walczyć z plagą oszustw informując przede wszystkim w mediach społecznościowych o oszukańczym procederze, ale jak na razie ich działania nie przynoszą pożądanych rezultatów.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.