Flipper Zero, czyli kampania phishingowa wymierzona w ekspertów IT.
Oszuści wykorzystują w kampanii narzędzie o nazwie Flipper Zero, przeznaczone dla pentesterów, badaczy bezpieczeństwa, a także hakerów. To przenośne urządzenie służy do eksploracji wszelkiego rodzaju systemów kontroli dostępu, RFID lub protokołów radiowych, Bluetooth, NFC itp.
Flipper Zero okazał się bardzo udanym projektem rozwijanym na platformie Kickstarter. Niestety, liczne przeszkody występujące na etapie produkcji spowodowały, że popyt na narzędzie przewyższył podaż. To stworzyło okazję dla cyberoszustów, którzy zaczęli otwierać wiele fałszywych sklepów internetowych rzekomo oferujących Flippera Zero. Często są one promowane poprzez fałszywe konta zakładane na Twitterze oraz Instagramie. Oszuści są bardzo aktywni i szybko odpowiadają na zapytania potencjalnych ofiar.
Osoby, które połkną haczyk, są przekierowywane do kasy, gdzie muszą podać poufne dane, takie jak: e-mail, imię i nazwisko, a także adres pocztowy. Oszuści przyjmują opłaty wyłącznie w dwóch kryptowalutach: Ethereum i Bitcoin. Co ciekawe, badacze bezpieczeństwa odkryli, iż portfele wymienione w fałszywych sklepach są puste, więc albo nikt nie nabrał się na sztuczkę, bądź oszuści ciągle zmieniają swoje adresy.
- Atak wymierzony przeciwko specjalistom ds. cyberbezpieczeństwa pokazuje, iż napastnicy stają się coraz bardziej zuchwali, zaś akcje phishingowe to już nie tylko masowy spam, lecz przemyślane, inteligentne działania. Tym co zachęca hakerów do takich działań są na pewno sukcesy jakie osiągnęli na polu Business Email Compromise. Niewykluczone, że kampania Flipper Zero nie będzie jednorazowym incydentem, lecz zapoczątkuje kolejną, nową odmianę phishingu - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender.
Twórcy Flippera Zero starają się walczyć z plagą oszustw informując przede wszystkim w mediach społecznościowych o oszukańczym procederze, ale jak na razie ich działania nie przynoszą pożądanych rezultatów.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Doświadczenia Ukrainy są cenną lekcją dla polskich medyków. Pomagają się przygotować na potencjalny konflikt
– Ukraińskie doświadczenia z frontu są cenną lekcją dla wojskowych służb medycznych w Polsce, która zmienia podejście do zabezpieczenia medycznego na wypadek ewentualnego konfliktu – mówi gen. broni prof. dr hab. n. med. Grzegorz Gielerak, dyrektor WIM – PIB. Jak podkreśla, wiele się mówi o konieczności zwiększania wydatków na zakupy broni i sprzętu wojskowego, a wciąż stosunkowo mało uwagi poświęca się budowaniu bezpieczeństwa medycznego.
Ochrona środowiska
Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.
Konsument
Systemy żywnościowe będą się zmieniać w kierunku bardziej zrównoważonym. Transformacja czeka nie tylko rolników
Europejski Zielony Ład budzi wiele kontrowersji i sprzeciwów, w szczególności w Polsce. Jak przyznaje ekspert zespołu Team Europe powołanego do wyjaśniania polityk Unii Europejskiej, choć w strategii „Od pola do stołu” można poprawić pewne elementy, to jest ona konieczna, by ratować kurczące się zasoby naturalne w Europie. Polska jest dużym producentem rolnym UE i zarazem krajem mocno zagrożonym suszą, więc transformacja systemów żywnościowych jest dla nas szczególnie istotna.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.