Fundusze Venture Capital inwestują w nową klasę kosmicznych startupów
Grupa funduszy Venture Capital i inwestorów, w tym Startup Wise Guys i Pointer Capital, niedawno zainwestowała w rundę zalążkową Copernic Space, platformy opartej na blockchain, umożliwiającej kupowanie aktywów kosmicznych i inwestowanie w przedsięwzięcia kosmiczne przez rynek masowy. Zwiększone zainteresowanie nowym, rozwijającym się sektorem, w którym stosuje się technologię blockchain do otwierania szerszego komercyjnego dostępu do przestrzeni kosmicznej i związanych z nią inwestycji, oznacza początek nowego rynku.
Rozwijany od 2020 r. Copernic Space niedawno uruchomił platformę, na której gracze z branży kosmicznej mogą tokenizować swoje aktywa, aby skomercjalizować to, co posiadają, i uzyskać dostęp do nowych metod monetyzacji. Premiera obejmuje pierwszą w historii sprzedaż tokenizowanej przestrzeni ładunkowej w łaziku księżycowym MAPP Lunar Outpost, który wyruszy na Księżyc jeszcze w tym roku. W pierwszej komercyjnej misji księżycowej można nie tylko kupić prawa do wysłania fizycznego ładunku księżycowego przez Copernic Space, ale także podzielić własność tego ładunku na części i odsprzedać go na rynku detalicznym. Wprowadza to przestrzeń kosmiczną do gospodarki cyfrowej, demokratyzując dostęp i tworząc prawdziwy rynek aktywów kosmicznych, który po raz pierwszy daje możliwość posiadania własności w kosmosie. W związku z tym, że na rynku pojawia się kolejna sprzedaż aktywów kosmicznych, w 2023 r. Copernic Space planuje wdrożyć SpacePool, aplikację DeFi, która ułatwia płynność bezpośrednio z rynku detalicznego do projektów kosmicznych.
General Partner Pointer Capital, Lukas S. Zgiep powiedział: „To świeży i kreatywny projekt, który pokazuje nam, że powinniśmy wyjść z naszej strefy komfortu i spojrzeć inaczej na kryptowaluty i NFT. Gospodarka kosmiczna ma ogromny potencjał i możliwe, że będzie bardziej wartościowa niż gospodarka ziemska. Jeśli tak się stanie, Copernic Space będzie Amazonem dla gospodarki kosmicznej!”.
Copernic Space, kierowany przez Granta Blaisdella, jednego ze współzałożycieli Coinfirm, wiodącej firmy zajmującej się analizą blockchain, reprezentuje nowy rynek - zderzenie się dwóch branż, jakimi są przestrzeń kosmiczna i kryptowaluty. Giełda ta wyznacza standardy komercjalizacji powierzchni i związanych z nią inwestycji. Jednakże platforma nie tylko chce zwiększyć kosmiczną gospodarkę o wartości 500 miliardów dolarów, ale także być bezpieczną przystanią dla innych firm krypto związanych z przestrzenią kosmiczną, budujących zróżnicowany ekosystem, takich jak Spacechain, SKTLS, czy Spaceman.
Dyrektor zarządzająca Startups Wise Guys i entuzjastka branży kosmicznej, Daniela Esposito, powiedziała, że „Copernic Space wyszedł z tak wyjątkową i przełomową propozycją na rynek, że przegapienie okazji do zainwestowania i wspierania pierwszego rynku cyfrowego w historii oferującego zasoby kosmiczne, byłoby niemożliwe”.
Trwa trend przenoszenia swoich aktywów w stronę gospodarki kosmicznej przez inwestorów, ale ta kategoria reprezentuje nową klasę firm związanych z przestrzenią kosmiczną o znacznie niższych wymaganiach kapitałowych i krótszych terminach zdarzeń płynnościowych, co stanowi dużą przeszkodę dla wielu tradycyjnych inwestorów. Nowy rynek reprezentuje również przełamywanie barier wejścia do gospodarki kosmicznej, gdzie przeciętny człowiek może zostać uczestnikiem, właścicielem lub inwestorem przestrzeni kosmicznej.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.