Fundusze Venture Capital inwestują w nową klasę kosmicznych startupów
Grupa funduszy Venture Capital i inwestorów, w tym Startup Wise Guys i Pointer Capital, niedawno zainwestowała w rundę zalążkową Copernic Space, platformy opartej na blockchain, umożliwiającej kupowanie aktywów kosmicznych i inwestowanie w przedsięwzięcia kosmiczne przez rynek masowy. Zwiększone zainteresowanie nowym, rozwijającym się sektorem, w którym stosuje się technologię blockchain do otwierania szerszego komercyjnego dostępu do przestrzeni kosmicznej i związanych z nią inwestycji, oznacza początek nowego rynku.
Rozwijany od 2020 r. Copernic Space niedawno uruchomił platformę, na której gracze z branży kosmicznej mogą tokenizować swoje aktywa, aby skomercjalizować to, co posiadają, i uzyskać dostęp do nowych metod monetyzacji. Premiera obejmuje pierwszą w historii sprzedaż tokenizowanej przestrzeni ładunkowej w łaziku księżycowym MAPP Lunar Outpost, który wyruszy na Księżyc jeszcze w tym roku. W pierwszej komercyjnej misji księżycowej można nie tylko kupić prawa do wysłania fizycznego ładunku księżycowego przez Copernic Space, ale także podzielić własność tego ładunku na części i odsprzedać go na rynku detalicznym. Wprowadza to przestrzeń kosmiczną do gospodarki cyfrowej, demokratyzując dostęp i tworząc prawdziwy rynek aktywów kosmicznych, który po raz pierwszy daje możliwość posiadania własności w kosmosie. W związku z tym, że na rynku pojawia się kolejna sprzedaż aktywów kosmicznych, w 2023 r. Copernic Space planuje wdrożyć SpacePool, aplikację DeFi, która ułatwia płynność bezpośrednio z rynku detalicznego do projektów kosmicznych.
General Partner Pointer Capital, Lukas S. Zgiep powiedział: „To świeży i kreatywny projekt, który pokazuje nam, że powinniśmy wyjść z naszej strefy komfortu i spojrzeć inaczej na kryptowaluty i NFT. Gospodarka kosmiczna ma ogromny potencjał i możliwe, że będzie bardziej wartościowa niż gospodarka ziemska. Jeśli tak się stanie, Copernic Space będzie Amazonem dla gospodarki kosmicznej!”.
Copernic Space, kierowany przez Granta Blaisdella, jednego ze współzałożycieli Coinfirm, wiodącej firmy zajmującej się analizą blockchain, reprezentuje nowy rynek - zderzenie się dwóch branż, jakimi są przestrzeń kosmiczna i kryptowaluty. Giełda ta wyznacza standardy komercjalizacji powierzchni i związanych z nią inwestycji. Jednakże platforma nie tylko chce zwiększyć kosmiczną gospodarkę o wartości 500 miliardów dolarów, ale także być bezpieczną przystanią dla innych firm krypto związanych z przestrzenią kosmiczną, budujących zróżnicowany ekosystem, takich jak Spacechain, SKTLS, czy Spaceman.
Dyrektor zarządzająca Startups Wise Guys i entuzjastka branży kosmicznej, Daniela Esposito, powiedziała, że „Copernic Space wyszedł z tak wyjątkową i przełomową propozycją na rynek, że przegapienie okazji do zainwestowania i wspierania pierwszego rynku cyfrowego w historii oferującego zasoby kosmiczne, byłoby niemożliwe”.
Trwa trend przenoszenia swoich aktywów w stronę gospodarki kosmicznej przez inwestorów, ale ta kategoria reprezentuje nową klasę firm związanych z przestrzenią kosmiczną o znacznie niższych wymaganiach kapitałowych i krótszych terminach zdarzeń płynnościowych, co stanowi dużą przeszkodę dla wielu tradycyjnych inwestorów. Nowy rynek reprezentuje również przełamywanie barier wejścia do gospodarki kosmicznej, gdzie przeciętny człowiek może zostać uczestnikiem, właścicielem lub inwestorem przestrzeni kosmicznej.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.