Komunikaty PR

Fundusze Venture Capital inwestują w nową klasę kosmicznych startupów

2022-04-07  |  13:10
Biuro prasowe

Grupa funduszy Venture Capital i inwestorów, w tym Startup Wise Guys i Pointer Capital, niedawno zainwestowała w rundę zalążkową Copernic Space, platformy opartej na blockchain, umożliwiającej kupowanie aktywów kosmicznych i inwestowanie w przedsięwzięcia kosmiczne przez rynek masowy. Zwiększone zainteresowanie nowym, rozwijającym się sektorem, w którym stosuje się technologię blockchain do otwierania szerszego komercyjnego dostępu do przestrzeni kosmicznej i związanych z nią inwestycji, oznacza początek nowego rynku.

 

Rozwijany od 2020 r. Copernic Space niedawno uruchomił platformę, na której gracze z branży kosmicznej mogą tokenizować swoje aktywa, aby skomercjalizować to, co posiadają, i uzyskać dostęp do nowych metod monetyzacji. Premiera obejmuje pierwszą w historii sprzedaż tokenizowanej przestrzeni ładunkowej w łaziku księżycowym MAPP Lunar Outpost, który wyruszy na Księżyc jeszcze w tym roku. W pierwszej komercyjnej misji księżycowej można nie tylko kupić prawa do wysłania fizycznego ładunku księżycowego przez Copernic Space, ale także podzielić własność tego ładunku na części i odsprzedać go na rynku detalicznym. Wprowadza to przestrzeń kosmiczną do gospodarki cyfrowej, demokratyzując dostęp i tworząc prawdziwy rynek aktywów kosmicznych, który po raz pierwszy daje możliwość posiadania własności w kosmosie. W związku z tym, że na rynku pojawia się kolejna sprzedaż aktywów kosmicznych, w 2023 r. Copernic Space planuje wdrożyć SpacePool, aplikację DeFi, która ułatwia płynność bezpośrednio z rynku detalicznego do projektów kosmicznych.

 

General Partner Pointer Capital, Lukas S. Zgiep powiedział: „To świeży i kreatywny projekt, który pokazuje nam, że powinniśmy wyjść z naszej strefy komfortu i spojrzeć inaczej na kryptowaluty i NFT. Gospodarka kosmiczna ma ogromny potencjał i możliwe, że będzie bardziej wartościowa niż gospodarka ziemska. Jeśli tak się stanie, Copernic Space będzie Amazonem dla gospodarki kosmicznej!”.

 

Copernic Space, kierowany przez Granta Blaisdella, jednego ze współzałożycieli Coinfirm, wiodącej firmy zajmującej się analizą blockchain, reprezentuje nowy rynek - zderzenie się dwóch branż, jakimi są przestrzeń kosmiczna i kryptowaluty. Giełda ta wyznacza standardy komercjalizacji powierzchni i związanych z nią inwestycji. Jednakże platforma nie tylko chce zwiększyć kosmiczną gospodarkę o wartości 500 miliardów dolarów, ale także być bezpieczną przystanią dla innych firm krypto związanych z przestrzenią kosmiczną, budujących zróżnicowany ekosystem, takich jak Spacechain, SKTLS, czy Spaceman.

 

Dyrektor zarządzająca Startups Wise Guys i entuzjastka branży kosmicznej, Daniela Esposito, powiedziała, że „Copernic Space wyszedł z tak wyjątkową i przełomową propozycją na rynek, że przegapienie okazji do zainwestowania i wspierania pierwszego rynku cyfrowego w historii oferującego zasoby kosmiczne, byłoby niemożliwe”.

 

Trwa trend przenoszenia swoich aktywów w stronę gospodarki kosmicznej przez inwestorów, ale ta kategoria reprezentuje nową klasę firm związanych z przestrzenią kosmiczną o znacznie niższych wymaganiach kapitałowych i krótszych terminach zdarzeń płynnościowych, co stanowi dużą przeszkodę dla wielu tradycyjnych inwestorów. Nowy rynek reprezentuje również przełamywanie barier wejścia do gospodarki kosmicznej, gdzie przeciętny człowiek może zostać uczestnikiem, właścicielem lub inwestorem przestrzeni kosmicznej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.