HP i polskie służby kontra nielegalna sprzedaż materiałów eksploatacyjnych
W październiku 2019 roku polscy urzędnicy we współpracy z firmą HP dokonali rewizji w jednym z podkrakowskich magazynów. Inspekcja dostawy u Klienta została przeprowadzona w ramach Programu przeciwdziałania nadużyciom i podrabianiu produktów – HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF). W rezultacie akcji służby skonfiskowały około 300 nielegalnych wkładów do drukarek.
W świetle prawa, podrabianie towarów jest przestępstwem. Konsekwencje tego procederu w dużej mierze dotykają samych użytkowników. Sfałszowane produkty cechuje zwykle mniejsza wydajność oraz niezawodność, względem oryginalnych odpowiedników. Dodatkowo, jeśli drukarka zepsuje się wskutek stosowania podrobionych wkładów, pojawia się ryzyko utraty gwarancji przyznanej przez producenta.
Długoletnie doświadczenia HP w zakresie projektowania i testowania materiałów eksploatacyjnych sprawia, że produkty firmy spełniają rygorystyczne standardy jakości. Oryginalne wkłady HP do drukarek laserowych (HP LaserJet) i atramentowych (HP Inkjet), w przeciwieństwie do podróbek, oferują wysoką wydajność przez cały okres użytkowania.
Dzięki działaniom podejmowanym wraz z polskimi służbami możemy chronić naszych Klientów przed nieświadomym zakupem podrobionych produktów – powiedział Marcin Olszewski, Dyrektor Zarządzający, HP Inc Polska. – Sukces przeprowadzonej akcji świadczy nie tylko o skuteczności realizowanego przez nas Programu, ale potwierdza także zaangażowanie w tworzenie bezpiecznego rynku dla naszych Klientów.
W ciągu ostatnich pięciu lat na rynku EMEA, lokalne władze przy wsparciu HP, skonfiskowały około 12 milionów podrobionych produktów i komponentów. Producent przeprowadził jednocześnie ponad 4500 kontroli zapasów u Partnerów (CPPA[1]) oraz inspekcji podejrzanych dostaw zgłaszanych bezpośrednio przez Klientów (CDI[2]).
W ramach Programu przeciwdziałania nadużyciom i podrabianiu produktów, HP aktywnie edukuje i ostrzega przed fałszywymi materiałami eksploatacyjnymi. W tym celu firma współpracuje z międzynarodowymi i lokalnymi służbami, aby wykrywać i eliminować nielegalne linie produkcyjne służące do wytwarzania wkładów do drukarek HP.
[1] Audyt ochrony dla Partnerów dystrybucyjnych HP.
[2] Kontrola dostaw u Klientów firmy HP.
PREZENTACJA STRATEGII THORIUM SPACE
Nowe badanie Salesforce - MŚP lepiej sobie radzą z AI niż duże firmy
Wiosenna odwilż cenowa w ofercie iiyama. Kup nowy monitor w obniżonej cenie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.