Jak zminimalizować koszty ostatniej mili kurierskiej?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Ostatnia mila kurierska nadal stanowi krytyczne ogniwo w sektorze e-commerce. Końcowy etap, który angażuje kuriera w dostawę przesyłki do odbiorcy, potrafi generować nawet połowę łącznych kosztów. W dobie silnej konkurencji na rynku usług transportowych jest to o tyle istotne, że przewoźnicy nie mogą już ograniczać się wyłącznie do redukcji marż, dlatego coraz częściej decydują się na minimalizację kosztów samego transportu, który wciąż może być tańszy.
Analizując szacunki firm transportowych, zwraca uwagę, że wydatki na paliwo stanowią największy udział w rocznych kosztach, które ponosi dana firma. Na poprawę wyników osiąganych przez przedsiębiorstwo może zatem wpłynąć określona redukcja finansowa nawet o kilka procent. Z drugiej strony, dynamiczny rozwój e-commerce wymusza na operatorach logistycznych dostosowanie się do jego specyfiki. Wynika to z bezpośrednich, wzajemnych zależności, zgodnie z którymi logistyka oraz transport w najbliższych latach będą rosnąć wraz z e-handlem. Kluczem do skutecznej realizacji wymagających celów jest jeszcze większa efektywność, wymagająca usprawnienia zarówno w zakresie organizacji transportu, ale również implementacji nowoczesnych rozwiązań.
Zwiększenie elastyczności
Świadomość konsumentów jest już na tyle wysoka, że poszukiwanie odpowiedniej firmy kurierskiej do realizacji zlecenia jest właściwie ostatnim elementem, który zamyka proces zamówienia. Użytkownik ma jasno określone potrzeby, a profil przewoźnika jest mu znany. Ponadto, w wyniku szacowania kosztów, łatwiej trafić do firmy transportowej, oferującej najlepsze stawki na rynku. Wywiera to bezpośredni wpływ na zwiększenie elastyczności, kształtowanie trendów, a także proponowanie innowacyjnych narzędzi, które realnie ograniczą koszty ponoszone przez konsumenta.
Redukcja wydatków dotyczy jednak przede wszystkim firm kurierskich, które wciąż realizują zlecenia metodą tradycyjną. Ograniczając się do redukcji paliwa, nie brakuje skutecznych sposobów na optymalizację transportu. Wystarczy wspomnieć o mierzeniu jego zużycia, adaptacji stylu jazdy, regularnym serwisowaniu czy wyznaczaniu optymalnych tras. Nie brakuje jednak również innych wyzwań. Wymagający rynek pracy kierowców, w którym prawo popytu i podaży determinuje wzrosty wynagrodzeń stanowi wstęp do dynamicznych zmian kursów walut w relacji do euro, patrząc z perspektywy lokalnej.
Efektywne planowanie procesów transportowych jest szansą dla całej branży, która nie ma czasu na przestoje w dobie silnych wzrostów w obszarze e-handlu. Ostatnia mila może być skutecznie zdywersyfikowana nie tylko dzięki synchromodalności czy krótkoterminowym partnerstwom pomiędzy operatorami, ale również poprzez wdrożenie systemów indoorowych, pozwalających kurierowi pozostawić za jednym razem wiele przesyłek w jednym miejscu.
Celem wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań jest ich jak najszybsza standaryzacja oraz dostępność zarówno z perspektywy konsumentów, jak i kurierów. Silna konkurencyjność sprawia, że finalnie największym wygranym staje się klient, który w ostatecznym rozrachunku otrzymuje bardziej atrakcyjną i stabilną usługę, jeszcze lepiej przystosowaną do jego aktualnych potrzeb.
Łukasz Łukasiewicz
Operations Manager
SwipBox Polska
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.