Komunikaty PR

Jak zminimalizować koszty ostatniej mili kurierskiej?

2020-01-28  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.05 MB )

Ostatnia mila kurierska nadal stanowi krytyczne ogniwo w sektorze e-commerce. Końcowy etap, który angażuje kuriera w dostawę przesyłki do odbiorcy, potrafi generować nawet połowę łącznych kosztów. W dobie silnej konkurencji na rynku usług transportowych jest to o tyle istotne, że przewoźnicy nie mogą już ograniczać się wyłącznie do redukcji marż, dlatego coraz częściej decydują się na minimalizację kosztów samego transportu, który wciąż może być tańszy.

Analizując szacunki firm transportowych, zwraca uwagę, że wydatki na paliwo stanowią największy udział w rocznych kosztach, które ponosi dana firma. Na poprawę wyników osiąganych przez przedsiębiorstwo może zatem wpłynąć określona redukcja finansowa nawet o kilka procent. Z drugiej strony, dynamiczny rozwój e-commerce wymusza na operatorach logistycznych dostosowanie się do jego specyfiki. Wynika to z bezpośrednich, wzajemnych zależności, zgodnie z którymi logistyka oraz transport w najbliższych latach będą rosnąć wraz z e-handlem. Kluczem do skutecznej realizacji wymagających celów jest jeszcze większa efektywność, wymagająca usprawnienia zarówno w zakresie organizacji transportu, ale również implementacji nowoczesnych rozwiązań.

Zwiększenie elastyczności

Świadomość konsumentów jest już na tyle wysoka, że poszukiwanie odpowiedniej firmy kurierskiej do realizacji zlecenia jest właściwie ostatnim elementem, który zamyka proces zamówienia. Użytkownik ma jasno określone potrzeby, a profil przewoźnika jest mu znany. Ponadto, w wyniku szacowania kosztów, łatwiej trafić do firmy transportowej, oferującej najlepsze stawki na rynku. Wywiera to bezpośredni wpływ na zwiększenie elastyczności, kształtowanie trendów, a także proponowanie innowacyjnych narzędzi, które realnie ograniczą koszty ponoszone przez konsumenta.

Redukcja wydatków dotyczy jednak przede wszystkim firm kurierskich, które wciąż realizują zlecenia metodą tradycyjną. Ograniczając się do redukcji paliwa, nie brakuje skutecznych sposobów na optymalizację transportu. Wystarczy wspomnieć o mierzeniu jego zużycia, adaptacji stylu jazdy, regularnym serwisowaniu czy wyznaczaniu optymalnych tras. Nie brakuje jednak również innych wyzwań. Wymagający rynek pracy kierowców, w którym prawo popytu i podaży determinuje wzrosty wynagrodzeń stanowi wstęp do dynamicznych zmian kursów walut w relacji do euro, patrząc z perspektywy lokalnej.

Efektywne planowanie procesów transportowych jest szansą dla całej branży, która nie ma czasu na przestoje w dobie silnych wzrostów w obszarze e-handlu. Ostatnia mila może być skutecznie zdywersyfikowana nie tylko dzięki synchromodalności czy krótkoterminowym partnerstwom pomiędzy operatorami, ale również poprzez wdrożenie systemów indoorowych, pozwalających kurierowi pozostawić za jednym razem wiele przesyłek w jednym miejscu.

Celem wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań jest ich jak najszybsza standaryzacja oraz dostępność zarówno z perspektywy konsumentów, jak i kurierów. Silna konkurencyjność sprawia, że finalnie największym wygranym staje się klient, który w ostatecznym rozrachunku otrzymuje bardziej atrakcyjną i stabilną usługę, jeszcze lepiej przystosowaną do jego aktualnych potrzeb.

Łukasz Łukasiewicz

Operations Manager

SwipBox Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania

Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.

Ochrona środowiska

Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.