Kevin O'Connell joins the Board of Advisors of Web3 space startup Copernic Space
Copernic Space, the Web3 marketplace for space assets and capital, announced that Kevin O'Connell, the former Director of the Office of Space Commerce at the U.S. Department of Commerce and CEO of Space Economy Rising, has joined the startup's Advisory Board. A leading figure advocating for improved commercial access to the space economy, Kevin brings four decades of experience to Copernic Space to help navigate the Web3 startup through various stages of growth.
An expert on space commerce, the global space economy, international intelligence, and how space commercialization affects the world, O'Connell was also a senior research analyst at RAND, served on the U.S. National Security Council, and in the Office of the Vice President of the United States.
"Working at the nexus of multiple disruptive technologies, Copernic Space will create widespread participation and efficiency by enabling access to a broad class of space assets and millions of space-based transactions" – said O'Connell.
Copernic Space as a Web3 digital platform to buy and sell space assets & services sets the foundation for the new space economy and the standard for the commercialization of space and related investments. The platform is not only looking to scale up the already $500b space economy but be the home for other space-related companies, including web3 and space-related crypto companies building a diverse ecosystem.
"We're excited for Kevin O'Connell to join the Copernic Space team. Someone of his stature standing behind what we do only makes us feel stronger about working to become the economic operating system for space in the digital economy. Undoubtedly, he will strengthen our business and execute our strategy. His extensive knowledge and hands-on collaboration with us will expand our effectiveness within the space industry and wider new space economy" – said Grant Blaisdell, CEO of Copernic Space.
The first true space asset Copernic Space will be offering is the first-ever sale of tokenized payload. In the first commercial lunar rover mission partnered with Lunar Outpost, you can not only buy the rights to send a physical lunar payload through Copernic Space but fractionalize ownership of that payload and resell it to the retail market; creating new economic opportunities. This new marketplace also represents breaking down the barriers of entry into the space economy to where any person can participate and become an owner or investor in space.
Copernic Space stands to be the marketplace and economic operating system for space in the digital economy that unlocks its true potential. Kevin O'Connell's participation will help the startup have access to a wealth of knowledge and connections at the highest levels of the space industry and help Copernic Space define and deliver solutions tailor-made for the needs of the space companies within it.
About Copernic Space
Copernic Space is the platform to acquire, access, buy and sell space assets, payload, venture tokens and services in one marketplace. By enabling access to space assets and ventures using blockchain technology, Copernic Space unlocks the benefits of the space economy to the mass market providing space ventures the marketplace to sell, and expand the commercialization of their marketable assets. The Copernic Space marketplace also provides opportunities for space ventures to attain financing.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.