Komunikaty PR

Kevin O'Connell joins the Board of Advisors of Web3 space startup Copernic Space

2022-04-25  |  08:15
Biuro prasowe

Copernic Space, the Web3 marketplace for space assets and capital, announced that Kevin O'Connell, the former Director of the Office of Space Commerce at the U.S. Department of Commerce and CEO of Space Economy Rising, has joined the startup's Advisory Board. A leading figure advocating for improved commercial access to the space economy, Kevin brings four decades of experience to Copernic Space to help navigate the Web3 startup through various stages of growth.
An expert on space commerce, the global space economy, international intelligence, and how space commercialization affects the world, O'Connell was also a senior research analyst at RAND, served on the U.S. National Security Council, and in the Office of the Vice President of the United States.

"Working at the nexus of multiple disruptive technologies, Copernic Space will create widespread participation and efficiency by enabling access to a broad class of space assets and millions of space-based transactions" – said O'Connell.

Copernic Space as a Web3 digital platform to buy and sell space assets & services sets the foundation for the new space economy and the standard for the commercialization of space and related investments. The platform is not only looking to scale up the already $500b space economy but be the home for other space-related companies, including web3 and space-related crypto companies building a diverse ecosystem.

"We're excited for Kevin O'Connell to join the Copernic Space team. Someone of his stature standing behind what we do only makes us feel stronger about working to become the economic operating system for space in the digital economy. Undoubtedly, he will strengthen our business and execute our strategy. His extensive knowledge and hands-on collaboration with us will expand our effectiveness within the space industry and wider new space economy" – said Grant Blaisdell, CEO of Copernic Space.

The first true space asset Copernic Space will be offering is the first-ever sale of tokenized payload. In the first commercial lunar rover mission partnered with Lunar Outpost, you can not only buy the rights to send a physical lunar payload through Copernic Space but fractionalize ownership of that payload and resell it to the retail market; creating new economic opportunities. This new marketplace also represents breaking down the barriers of entry into the space economy to where any person can participate and become an owner or investor in space.

Copernic Space stands to be the marketplace and economic operating system for space in the digital economy that unlocks its true potential. Kevin O'Connell's participation will help the startup have access to a wealth of knowledge and connections at the highest levels of the space industry and help Copernic Space define and deliver solutions tailor-made for the needs of the space companies within it.

About Copernic Space

Copernic Space is the platform to acquire, access, buy and sell space assets, payload, venture tokens and services in one marketplace. By enabling access to space assets and ventures using blockchain technology, Copernic Space unlocks the benefits of the space economy to the mass market providing space ventures the marketplace to sell, and expand the commercialization of their marketable assets. The Copernic Space marketplace also provides opportunities for space ventures to attain financing.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.