Komunikaty PR

Klabater zwiększa poziom przychodów z działalności deweloperskiej i portingowej

2022-03-21  |  08:10
Biuro prasowe

Blisko 4,3 mln zł przychodów netto wypracował w 2021 roku Klabater SA, notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo. Od stycznia do grudnia ub. roku spółka odnotowała wzrost przychodów netto z działalności deweloperskiej i portingowej. W nadchodzących miesiącach Klabater zapowiedział siedem premier, w tym kolejną autorską grę – Moonshine Inc.

- W ub. roku odnotowaliśmy spadek przychodów i zysku netto, co jest efektem braku premier o dużym potencjale komercyjnym w segmencie wydawniczym, a także gorszą niż spodziewana sprzedażą gry The Amazing American Circus. Jako pozytyw wskazałbym wzrost przychodów z działalności deweloperskiej gier własnych na platformach konsolowych oraz przychodów ze sprzedaży z działalności portingowej. Wypracowany przez nas model dywersyfikacji przychodów sprawdza się, dlatego będziemy konsekwentnie rozwijać każdy z trzech obszarów naszej działalności: produkcję, wydawnictwo i porting – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

Wzrost sprzedaży gier na konsolach został osiągnięty dzięki udanym premierom gier Crossrods Inn na platformie Xbox oraz Heliborne na PlayStation oraz Xbox. Przychód zrealizowany na sprzedaży gier z back catalogue w 2021 roku pozostawał znaczącym elementem struktury ogółu obrotów Klabatera (58 proc. wartości przychodów). Przychody zrealizowane na sprzedaży gier premierowych gier były wyższe o 43 proc. w porównaniu do wartości z roku 2020.

Emisja i nowe tytuły

We wrześniu 2021 Klabater z sukcesem zamknął emisję akcji pozyskując od inwestorów 3 mln zł. Środki te będą przeznaczone na sfinansowanie kolejnej autorskiej gry spółki – Crossroads Inn 2. Poprzednia część symulatora tawerny, wraz z dodatkami i przepustką sezonową, przyniosła spółce 3 mln zł marży, i trafiła do blisko 140 tys. nabywców na platformach PC i Xbox. W drugim kwartale br. spółka planuje kampanię na platformie crowdfundingowej Kickstarter, dedykowaną planszowej wersji gry – Crossroads Inn: Inkeepers; Creed oraz premierę Crossroads Inn: Anniversary Edition w wersji na konsolę Nintendo Switch.

- Bardzo dobrze radzi sobie także Heliborne, gra której pierwotnie byliśmy wydawcą, a obecnie jesteśmy właścicielem i deweloperem. Tytuł w wersji na PC miał swoją premierę w 2017 roku, a cztery lata później zadebiutował na PlayStation i Xbox. Na koniec ub. roku sprzedaż gry przekroczyła 132 tys. sztuk. Rentowność sprzedaży projektu w latach 2020-2021 wzrosła o 25 proc., gdzie zysk ze sprzedaży Heliborne w roku 2021 jest już wyższy o 257 proc. od osiągniętego w roku 2020. Uruchomienie sprzedaży gry na konsolach znacznie przyspieszyło tempo zwrotu z inwestycji w zakup IP gry. Aktualnie pracujemy nad planami produkcji kolejnej części Heliborne – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

Wśród najważniejszych wydarzeń minionego roku Klabater wymienia premierę The Amazing American Circus, wspólnej produkcji ze studiem Juggler Games. Gra zadebiutowała 16 września w dwóch edycjach produktowych i sześciu wersjach językowych, jednocześnie na wszystkich czterech platformach sprzętowych.  To pierwszy w historii spółki produkt własny dostępny w tak wielu kanałach sprzedaży jednocześnie.

- Przez większość czasu trwania kampanii tempo przyrostu wishlist przebiegało zgodnie z naszymi oczekiwaniami i było porównywalne do historycznych wyników innych gier z naszego portfolio. Jednak ostatecznie gra spotkała się z mieszanym odbiorem wśród recenzentów z mediów. Dziewiętnastowieczny wędrowny Cyrk przedstawiony na tle amerykańskiej historii, pomimo swojej barwności i różnorodności, okazał się być trudną i wzbudzającą kontrowersje społeczne tematyką. W celu aktywizacji sprzedaży prowadzimy dalsze działania promocyjne i rozwojowe wokół tytułu oraz aktywnie poszukujemy  partnera do wykonania adaptacji gry na platformy mobilne – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

Dotychczasowe osiągnięcia

Rok 2021 to czas intensywnych prac deweloperskich związanych z grą Moonshine Inc., której premiera została zapowiedziana przez spółkę na trzeci kwartał br.

-  Obecnie, w serwisie Steam, gra Moonshine Inc.  zgromadziła już ok. 19 tys. zapisów na wishlist. Udostępnione w lutym br. demo gry osiąga obiecujące wyniki. Tylko podczas trwania Festiwalu Steam, w dniach 21-28 lutego – tytuł został pobrany 8 tys. razy, a w miesiąc od udostępnienia – już ponad 10 tys. Planujemy szeroką promocję tytułu. Jeszcze w kwietniu grę Moonshine Inc. będzie można obejrzeć podczas największych amerykańskich targów gier niezależnych w Bostonie – Pax East, a w kolejnych miesiącach także na targach Gamescom w Kolonii i Pax West w Seattle – dodaje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

W 2021 roku Klabater wydał pięć gier, osiągając średnią rentowność sprzedaży na poziomie 30 proc. Na 2022 spółka zapowiedziała premiery wydawnicze i portingowe kilku projektów, wśród nich: Best Month Ever!, Orbit.Industries, Production Line, Weedcraft, Kaiju Wars,  Crossroads Inn Edycja Switch oraz gry z serii Strategi Minds: The Pacific i Blitzkrieg na platformy Xbox.   

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie Biuro prasowe
2024-07-02 | 01:00

Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie

Światło stanowi jeden z najważniejszych elementów architektonicznych, którego rola nie ogranicza się wyłącznie do kreowania estetyki przestrzeni. Coraz bardziej zaawansowane
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.