Klabater zwiększa poziom przychodów z działalności deweloperskiej i portingowej
Blisko 4,3 mln zł przychodów netto wypracował w 2021 roku Klabater SA, notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo. Od stycznia do grudnia ub. roku spółka odnotowała wzrost przychodów netto z działalności deweloperskiej i portingowej. W nadchodzących miesiącach Klabater zapowiedział siedem premier, w tym kolejną autorską grę – Moonshine Inc.
- W ub. roku odnotowaliśmy spadek przychodów i zysku netto, co jest efektem braku premier o dużym potencjale komercyjnym w segmencie wydawniczym, a także gorszą niż spodziewana sprzedażą gry The Amazing American Circus. Jako pozytyw wskazałbym wzrost przychodów z działalności deweloperskiej gier własnych na platformach konsolowych oraz przychodów ze sprzedaży z działalności portingowej. Wypracowany przez nas model dywersyfikacji przychodów sprawdza się, dlatego będziemy konsekwentnie rozwijać każdy z trzech obszarów naszej działalności: produkcję, wydawnictwo i porting – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.
Wzrost sprzedaży gier na konsolach został osiągnięty dzięki udanym premierom gier Crossrods Inn na platformie Xbox oraz Heliborne na PlayStation oraz Xbox. Przychód zrealizowany na sprzedaży gier z back catalogue w 2021 roku pozostawał znaczącym elementem struktury ogółu obrotów Klabatera (58 proc. wartości przychodów). Przychody zrealizowane na sprzedaży gier premierowych gier były wyższe o 43 proc. w porównaniu do wartości z roku 2020.
Emisja i nowe tytuły
We wrześniu 2021 Klabater z sukcesem zamknął emisję akcji pozyskując od inwestorów 3 mln zł. Środki te będą przeznaczone na sfinansowanie kolejnej autorskiej gry spółki – Crossroads Inn 2. Poprzednia część symulatora tawerny, wraz z dodatkami i przepustką sezonową, przyniosła spółce 3 mln zł marży, i trafiła do blisko 140 tys. nabywców na platformach PC i Xbox. W drugim kwartale br. spółka planuje kampanię na platformie crowdfundingowej Kickstarter, dedykowaną planszowej wersji gry – Crossroads Inn: Inkeepers; Creed oraz premierę Crossroads Inn: Anniversary Edition w wersji na konsolę Nintendo Switch.
- Bardzo dobrze radzi sobie także Heliborne, gra której pierwotnie byliśmy wydawcą, a obecnie jesteśmy właścicielem i deweloperem. Tytuł w wersji na PC miał swoją premierę w 2017 roku, a cztery lata później zadebiutował na PlayStation i Xbox. Na koniec ub. roku sprzedaż gry przekroczyła 132 tys. sztuk. Rentowność sprzedaży projektu w latach 2020-2021 wzrosła o 25 proc., gdzie zysk ze sprzedaży Heliborne w roku 2021 jest już wyższy o 257 proc. od osiągniętego w roku 2020. Uruchomienie sprzedaży gry na konsolach znacznie przyspieszyło tempo zwrotu z inwestycji w zakup IP gry. Aktualnie pracujemy nad planami produkcji kolejnej części Heliborne – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.
Wśród najważniejszych wydarzeń minionego roku Klabater wymienia premierę The Amazing American Circus, wspólnej produkcji ze studiem Juggler Games. Gra zadebiutowała 16 września w dwóch edycjach produktowych i sześciu wersjach językowych, jednocześnie na wszystkich czterech platformach sprzętowych. To pierwszy w historii spółki produkt własny dostępny w tak wielu kanałach sprzedaży jednocześnie.
- Przez większość czasu trwania kampanii tempo przyrostu wishlist przebiegało zgodnie z naszymi oczekiwaniami i było porównywalne do historycznych wyników innych gier z naszego portfolio. Jednak ostatecznie gra spotkała się z mieszanym odbiorem wśród recenzentów z mediów. Dziewiętnastowieczny wędrowny Cyrk przedstawiony na tle amerykańskiej historii, pomimo swojej barwności i różnorodności, okazał się być trudną i wzbudzającą kontrowersje społeczne tematyką. W celu aktywizacji sprzedaży prowadzimy dalsze działania promocyjne i rozwojowe wokół tytułu oraz aktywnie poszukujemy partnera do wykonania adaptacji gry na platformy mobilne – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.
Dotychczasowe osiągnięcia
Rok 2021 to czas intensywnych prac deweloperskich związanych z grą Moonshine Inc., której premiera została zapowiedziana przez spółkę na trzeci kwartał br.
- Obecnie, w serwisie Steam, gra Moonshine Inc. zgromadziła już ok. 19 tys. zapisów na wishlist. Udostępnione w lutym br. demo gry osiąga obiecujące wyniki. Tylko podczas trwania Festiwalu Steam, w dniach 21-28 lutego – tytuł został pobrany 8 tys. razy, a w miesiąc od udostępnienia – już ponad 10 tys. Planujemy szeroką promocję tytułu. Jeszcze w kwietniu grę Moonshine Inc. będzie można obejrzeć podczas największych amerykańskich targów gier niezależnych w Bostonie – Pax East, a w kolejnych miesiącach także na targach Gamescom w Kolonii i Pax West w Seattle – dodaje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.
W 2021 roku Klabater wydał pięć gier, osiągając średnią rentowność sprzedaży na poziomie 30 proc. Na 2022 spółka zapowiedziała premiery wydawnicze i portingowe kilku projektów, wśród nich: Best Month Ever!, Orbit.Industries, Production Line, Weedcraft, Kaiju Wars, Crossroads Inn Edycja Switch oraz gry z serii Strategi Minds: The Pacific i Blitzkrieg na platformy Xbox.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.