Komunikaty PR

Kobiety przebijają szklany sufit – start programu Jump to IT

2024-08-22  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Cygan
Monday agencja komunikacji

ul. Górskiego 9
00-033 Warszawa
anna.cygan|mondaygroup.pl| |anna.cygan|mondaygroup.pl
+48 504 219 795
https://mondaycomms.pl/

Fundacja Symfonia i Fundacja IT Girls uruchomiły kolejną wspólną inicjatywę, której celem jest wsparcie kobiet w branży IT. Program Jump to IT wystartował z misją przekazywania wiedzy i doświadczenia młodym kobietom, które stoją u progu kariery zawodowej w technologii. Rozpoczęta w sierpniu akcja potrwa do połowy października 2024 roku.

Program oferuje wsparcie mentoringowe, w którym ekspertki i eksperci Symfonii – producenta oprogramowania dla biznesu – służą wiedzą i doświadczeniem młodym kobietom wyłonionym w rekrutacji przeprowadzonej przez Fundację IT Girls. Uczestniczki programu Jump to IT przez dwa miesiące będą miały dostęp do zindywidualizowanych porad i wskazówek, co ułatwi im skuteczne przebicie się na rynku pracy. Według danych Eurostatu w Polsce udział kobiet pracujących w sektorze ICT wynosi 15,5 proc. Stereotypy, szklany sufit i brak wiary w sukces powstrzymują je przed podjęciem i rozwijaniem kariery w tej branży. Organizatorzy programu Jump to IT stawiają sobie za cel walkę z tymi przeszkodami.

Jesteśmy firmą technologiczną, w której blisko połowę pracowników stanowią kobiety. Ich aktywność w świecie IT jest dla nas naturalna. Dlatego także Fundacja Symfonii stawia sobie za cel dbanie o wyrównane szanse na karierę, niezależne od płci. Zawsze chętnie i aktywnie inicjujemy działania, które wspierają kobiety w branży technologicznej. Rozpoczynając program mentoringowy dajemy uczestniczkom szansę na trenowanie nie tylko umiejętności technicznych, ale i miękkich, które są kluczowe w rozwoju każdej kariery – mówi Małgorzata Ściślak, dyrektorka ds. sprzedaży w Symfonii i członkini zarządu Fundacji Symfonii.

W programie Jump to IT utworzono osiem par mentor-mentee, które wspólnie odbędą podróż do świata technologii. Grupa przewodników jest wyrównana pod względem płci – uczestniczkami zaopiekują się cztery mentorki i czterech mentorów. Cykl spotkań w ramach programu odbędzie się zarówno stacjonarnie, jak i online, aby każda uczestniczka mogła dostosować tryb zdobywania doświadczeń do swoich potrzeb. Spotkania potrwają od 19 sierpnia do 21 października 2024 roku i obejmą różnorodne tematy technologiczne i biznesowe, które pomogą uczestniczkom w nabraniu pewności siebie oraz zdobyciu praktycznych umiejętności.

Potrzeby kobiet wchodzących na rynek IT są zróżnicowane. Chcą zdobywać wiedzę technologiczną, ale też zwiększać swoje kompetencje w rozmaitych miękkich obszarach. Udział w programie mentoringowym pozwoli im otrzymać spersonalizowane, dobrane do ich potrzeb wsparcie. Kontynuujemy partnerską współpracę z Symfonią, dając podopiecznym fundacji szansę na zdobywanie wiedzy od doświadczonych pracowników i pracowniczek. Z bezpośrednich, indywidualnych kontaktów z ekspertami i ekspertkami młode adeptki IT mogą wynieść najwięcej korzyści – zauważa Wioletta Klimczak, prezeska Fundacji IT Girls.

W poprzednim roku, Fundacja Symfonii i Fundacja IT Girls z sukcesem zorganizowały warsztaty Akademia Mocy, w których uczestniczyły dziewczyny w wieku od 16 do 19 lat, zainteresowane karierą w dziedzinie technologii. Dało to solidny fundament dla bieżących działań w ramach programu Jump to IT. Kluczowymi celami są udzielenie spersonalizowanego wsparcia, inspiracja i zachęta do dalszego rozwoju dla najbardziej ambitnych, młodych kobiet.  Wszystkie podejmowane działania wpisują się w misję Symfonii, jaką jest wzmacnianie pozycji kobiet w IT.

 

Kontakt dla mediów:

Magdalena Szymańska

Symfonia

magdalena.szymanska@symfonia.pl

 

Katarzyna Kopka

Monday – agencja komunikacji

Katarzyna.kopka@mondaygroup.pl

 

Wioletta Klimczak

Fundacja IT Girls

wiola.klimczak@itgirls.org.pl

 

O Symfonii:

Symfonia od blisko 30 lat jest partnerem technologicznym polskich małych i średnich przedsiębiorstw
w procesie cyfryzacji. Specjalizuje się w tworzeniu systemów ERP, które automatyzują pracę w obszarach: finanse i księgowość, kadry, płace i HR, zarządzanie sprzedażą, prowadzenie magazynu, zarządzanie produkcją, elektroniczny obieg dokumentów, a także analizę danych. Dopasowuje swoje rozwiązania do indywidualnych potrzeb biznesu, najnowszych trendów i zmieniającego się otoczenia prawnego, pozwalając firmom optymalizować koszty, zwiększać sprzedaż oraz usprawniać procesy biznesowe. 

 

W ramach Fundacji Symfonii firma realizuje politykę społecznej odpowiedzialności, konsekwentnie wspierając przedsiębiorczość wśród kobiet oraz rozwijając edukację w obszarze STEM wśród dziewcząt. Symfonia, koncentrując się na ludziach, inicjuje zmiany wpisujące się w ekologiczną odpowiedzialność. Poprzez promowanie cyfryzacji i digitalizacji obiegu dokumentów, stawiamy na praktyki ograniczające negatywny wpływ na środowisko naturalne, dążąc do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego.

 

Grupa Symfonia to międzynarodowa organizacja, która realizuje strategię rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez wzrost organiczny i akwizycje na rynku polskim m.in.: Reset2.pl, Cloud Planet S.A., Skanuj.to, HRTec, eDokumenty, i rumuńskim: Softeh Plus. Obecnie w skład Grupy Symfonia wchodzą spółki: Symfonia, HRTec, moreBIT i Softeh Plus. Pozostałe z zakupionych firm zostały zintegrowane ze spółką Symfonia, zwiększając tym samym technologiczny i ekspercki potencjał firmy. Grupę wspiera dwóch strategicznych inwestorów: fundusz globalny, z korzeniami w Dolinie Krzemowej - Accel-KKR oraz fundusz MidEuropa specjalizujący się w obszarze CEE. Z rozwiązań Grupy Symfonia korzysta ponad 55 tysięcy mikro, małych i średnich firm oraz biur rachunkowych w Polsce i Rumunii. 

Więcej informacji: www.symfonia.pl,  Facebook oraz LinkedIn.

 

O Fundacji:

Fundacja IT Girls to organizacja, która wspiera, zrzesza i edukuje dzieci, młodzież oraz kobiety zainteresowane pracą w zawodach technologicznych, w szczególności informatycznych. Założycielkami są dwie siostry - Adrianna i Wioletta Klimczak. Obie skończyły Informatykę na Politechnice Warszawskiej oraz aktywnie pracują w zawodzie. Podczas studiów dostrzegły jak niewiele kobiet pracuje i studiuje na kierunkach związanych z nowymi technologiami. Ich zdaniem jedyną szansą na poprawę tych statystyk jest zaczęcie pracy z dziećmi już od najmłodszych lat. Tak by były one wychowywane w przekonaniu, że żaden zawód nie ma płci i że mogą one zostać kim tylko sobie wymarzą. Mając to na względzie, fundacja kieruje swoje działania głównie do dzieci i młodzieży chcąc pomóc im w rozwinięciu skrzydeł. Co ważne, w swych działaniach nie wykluczają chłopców. Są oni zawsze mile widziani na warsztatach fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday agencja komunikacji
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.