Komunikaty PR

Kobiety przebijają szklany sufit – start programu Jump to IT

2024-08-22  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Cygan
Monday agencja komunikacji

ul. Górskiego 9
00-033 Warszawa
anna.cygan|mondaygroup.pl| |anna.cygan|mondaygroup.pl
+48 504 219 795
https://mondaycomms.pl/

Fundacja Symfonia i Fundacja IT Girls uruchomiły kolejną wspólną inicjatywę, której celem jest wsparcie kobiet w branży IT. Program Jump to IT wystartował z misją przekazywania wiedzy i doświadczenia młodym kobietom, które stoją u progu kariery zawodowej w technologii. Rozpoczęta w sierpniu akcja potrwa do połowy października 2024 roku.

Program oferuje wsparcie mentoringowe, w którym ekspertki i eksperci Symfonii – producenta oprogramowania dla biznesu – służą wiedzą i doświadczeniem młodym kobietom wyłonionym w rekrutacji przeprowadzonej przez Fundację IT Girls. Uczestniczki programu Jump to IT przez dwa miesiące będą miały dostęp do zindywidualizowanych porad i wskazówek, co ułatwi im skuteczne przebicie się na rynku pracy. Według danych Eurostatu w Polsce udział kobiet pracujących w sektorze ICT wynosi 15,5 proc. Stereotypy, szklany sufit i brak wiary w sukces powstrzymują je przed podjęciem i rozwijaniem kariery w tej branży. Organizatorzy programu Jump to IT stawiają sobie za cel walkę z tymi przeszkodami.

Jesteśmy firmą technologiczną, w której blisko połowę pracowników stanowią kobiety. Ich aktywność w świecie IT jest dla nas naturalna. Dlatego także Fundacja Symfonii stawia sobie za cel dbanie o wyrównane szanse na karierę, niezależne od płci. Zawsze chętnie i aktywnie inicjujemy działania, które wspierają kobiety w branży technologicznej. Rozpoczynając program mentoringowy dajemy uczestniczkom szansę na trenowanie nie tylko umiejętności technicznych, ale i miękkich, które są kluczowe w rozwoju każdej kariery – mówi Małgorzata Ściślak, dyrektorka ds. sprzedaży w Symfonii i członkini zarządu Fundacji Symfonii.

W programie Jump to IT utworzono osiem par mentor-mentee, które wspólnie odbędą podróż do świata technologii. Grupa przewodników jest wyrównana pod względem płci – uczestniczkami zaopiekują się cztery mentorki i czterech mentorów. Cykl spotkań w ramach programu odbędzie się zarówno stacjonarnie, jak i online, aby każda uczestniczka mogła dostosować tryb zdobywania doświadczeń do swoich potrzeb. Spotkania potrwają od 19 sierpnia do 21 października 2024 roku i obejmą różnorodne tematy technologiczne i biznesowe, które pomogą uczestniczkom w nabraniu pewności siebie oraz zdobyciu praktycznych umiejętności.

Potrzeby kobiet wchodzących na rynek IT są zróżnicowane. Chcą zdobywać wiedzę technologiczną, ale też zwiększać swoje kompetencje w rozmaitych miękkich obszarach. Udział w programie mentoringowym pozwoli im otrzymać spersonalizowane, dobrane do ich potrzeb wsparcie. Kontynuujemy partnerską współpracę z Symfonią, dając podopiecznym fundacji szansę na zdobywanie wiedzy od doświadczonych pracowników i pracowniczek. Z bezpośrednich, indywidualnych kontaktów z ekspertami i ekspertkami młode adeptki IT mogą wynieść najwięcej korzyści – zauważa Wioletta Klimczak, prezeska Fundacji IT Girls.

W poprzednim roku, Fundacja Symfonii i Fundacja IT Girls z sukcesem zorganizowały warsztaty Akademia Mocy, w których uczestniczyły dziewczyny w wieku od 16 do 19 lat, zainteresowane karierą w dziedzinie technologii. Dało to solidny fundament dla bieżących działań w ramach programu Jump to IT. Kluczowymi celami są udzielenie spersonalizowanego wsparcia, inspiracja i zachęta do dalszego rozwoju dla najbardziej ambitnych, młodych kobiet.  Wszystkie podejmowane działania wpisują się w misję Symfonii, jaką jest wzmacnianie pozycji kobiet w IT.

 

Kontakt dla mediów:

Magdalena Szymańska

Symfonia

magdalena.szymanska@symfonia.pl

 

Katarzyna Kopka

Monday – agencja komunikacji

Katarzyna.kopka@mondaygroup.pl

 

Wioletta Klimczak

Fundacja IT Girls

wiola.klimczak@itgirls.org.pl

 

O Symfonii:

Symfonia od blisko 30 lat jest partnerem technologicznym polskich małych i średnich przedsiębiorstw
w procesie cyfryzacji. Specjalizuje się w tworzeniu systemów ERP, które automatyzują pracę w obszarach: finanse i księgowość, kadry, płace i HR, zarządzanie sprzedażą, prowadzenie magazynu, zarządzanie produkcją, elektroniczny obieg dokumentów, a także analizę danych. Dopasowuje swoje rozwiązania do indywidualnych potrzeb biznesu, najnowszych trendów i zmieniającego się otoczenia prawnego, pozwalając firmom optymalizować koszty, zwiększać sprzedaż oraz usprawniać procesy biznesowe. 

 

W ramach Fundacji Symfonii firma realizuje politykę społecznej odpowiedzialności, konsekwentnie wspierając przedsiębiorczość wśród kobiet oraz rozwijając edukację w obszarze STEM wśród dziewcząt. Symfonia, koncentrując się na ludziach, inicjuje zmiany wpisujące się w ekologiczną odpowiedzialność. Poprzez promowanie cyfryzacji i digitalizacji obiegu dokumentów, stawiamy na praktyki ograniczające negatywny wpływ na środowisko naturalne, dążąc do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego.

 

Grupa Symfonia to międzynarodowa organizacja, która realizuje strategię rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez wzrost organiczny i akwizycje na rynku polskim m.in.: Reset2.pl, Cloud Planet S.A., Skanuj.to, HRTec, eDokumenty, i rumuńskim: Softeh Plus. Obecnie w skład Grupy Symfonia wchodzą spółki: Symfonia, HRTec, moreBIT i Softeh Plus. Pozostałe z zakupionych firm zostały zintegrowane ze spółką Symfonia, zwiększając tym samym technologiczny i ekspercki potencjał firmy. Grupę wspiera dwóch strategicznych inwestorów: fundusz globalny, z korzeniami w Dolinie Krzemowej - Accel-KKR oraz fundusz MidEuropa specjalizujący się w obszarze CEE. Z rozwiązań Grupy Symfonia korzysta ponad 55 tysięcy mikro, małych i średnich firm oraz biur rachunkowych w Polsce i Rumunii. 

Więcej informacji: www.symfonia.pl,  Facebook oraz LinkedIn.

 

O Fundacji:

Fundacja IT Girls to organizacja, która wspiera, zrzesza i edukuje dzieci, młodzież oraz kobiety zainteresowane pracą w zawodach technologicznych, w szczególności informatycznych. Założycielkami są dwie siostry - Adrianna i Wioletta Klimczak. Obie skończyły Informatykę na Politechnice Warszawskiej oraz aktywnie pracują w zawodzie. Podczas studiów dostrzegły jak niewiele kobiet pracuje i studiuje na kierunkach związanych z nowymi technologiami. Ich zdaniem jedyną szansą na poprawę tych statystyk jest zaczęcie pracy z dziećmi już od najmłodszych lat. Tak by były one wychowywane w przekonaniu, że żaden zawód nie ma płci i że mogą one zostać kim tylko sobie wymarzą. Mając to na względzie, fundacja kieruje swoje działania głównie do dzieci i młodzieży chcąc pomóc im w rozwinięciu skrzydeł. Co ważne, w swych działaniach nie wykluczają chłopców. Są oni zawsze mile widziani na warsztatach fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday agencja komunikacji
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.