Kobiety przebijają szklany sufit – start programu Jump to IT
Monday agencja komunikacji
ul. Górskiego 9
00-033 Warszawa
anna.cygan|mondaygroup.pl| |anna.cygan|mondaygroup.pl
+48 504 219 795
https://mondaycomms.pl/
Fundacja Symfonia i Fundacja IT Girls uruchomiły kolejną wspólną inicjatywę, której celem jest wsparcie kobiet w branży IT. Program Jump to IT wystartował z misją przekazywania wiedzy i doświadczenia młodym kobietom, które stoją u progu kariery zawodowej w technologii. Rozpoczęta w sierpniu akcja potrwa do połowy października 2024 roku.
Program oferuje wsparcie mentoringowe, w którym ekspertki i eksperci Symfonii – producenta oprogramowania dla biznesu – służą wiedzą i doświadczeniem młodym kobietom wyłonionym w rekrutacji przeprowadzonej przez Fundację IT Girls. Uczestniczki programu Jump to IT przez dwa miesiące będą miały dostęp do zindywidualizowanych porad i wskazówek, co ułatwi im skuteczne przebicie się na rynku pracy. Według danych Eurostatu w Polsce udział kobiet pracujących w sektorze ICT wynosi 15,5 proc. Stereotypy, szklany sufit i brak wiary w sukces powstrzymują je przed podjęciem i rozwijaniem kariery w tej branży. Organizatorzy programu Jump to IT stawiają sobie za cel walkę z tymi przeszkodami.
Jesteśmy firmą technologiczną, w której blisko połowę pracowników stanowią kobiety. Ich aktywność w świecie IT jest dla nas naturalna. Dlatego także Fundacja Symfonii stawia sobie za cel dbanie o wyrównane szanse na karierę, niezależne od płci. Zawsze chętnie i aktywnie inicjujemy działania, które wspierają kobiety w branży technologicznej. Rozpoczynając program mentoringowy dajemy uczestniczkom szansę na trenowanie nie tylko umiejętności technicznych, ale i miękkich, które są kluczowe w rozwoju każdej kariery – mówi Małgorzata Ściślak, dyrektorka ds. sprzedaży w Symfonii i członkini zarządu Fundacji Symfonii.
W programie Jump to IT utworzono osiem par mentor-mentee, które wspólnie odbędą podróż do świata technologii. Grupa przewodników jest wyrównana pod względem płci – uczestniczkami zaopiekują się cztery mentorki i czterech mentorów. Cykl spotkań w ramach programu odbędzie się zarówno stacjonarnie, jak i online, aby każda uczestniczka mogła dostosować tryb zdobywania doświadczeń do swoich potrzeb. Spotkania potrwają od 19 sierpnia do 21 października 2024 roku i obejmą różnorodne tematy technologiczne i biznesowe, które pomogą uczestniczkom w nabraniu pewności siebie oraz zdobyciu praktycznych umiejętności.
Potrzeby kobiet wchodzących na rynek IT są zróżnicowane. Chcą zdobywać wiedzę technologiczną, ale też zwiększać swoje kompetencje w rozmaitych miękkich obszarach. Udział w programie mentoringowym pozwoli im otrzymać spersonalizowane, dobrane do ich potrzeb wsparcie. Kontynuujemy partnerską współpracę z Symfonią, dając podopiecznym fundacji szansę na zdobywanie wiedzy od doświadczonych pracowników i pracowniczek. Z bezpośrednich, indywidualnych kontaktów z ekspertami i ekspertkami młode adeptki IT mogą wynieść najwięcej korzyści – zauważa Wioletta Klimczak, prezeska Fundacji IT Girls.
W poprzednim roku, Fundacja Symfonii i Fundacja IT Girls z sukcesem zorganizowały warsztaty Akademia Mocy, w których uczestniczyły dziewczyny w wieku od 16 do 19 lat, zainteresowane karierą w dziedzinie technologii. Dało to solidny fundament dla bieżących działań w ramach programu Jump to IT. Kluczowymi celami są udzielenie spersonalizowanego wsparcia, inspiracja i zachęta do dalszego rozwoju dla najbardziej ambitnych, młodych kobiet. Wszystkie podejmowane działania wpisują się w misję Symfonii, jaką jest wzmacnianie pozycji kobiet w IT.
Kontakt dla mediów:
Magdalena Szymańska
Symfonia
magdalena.szymanska@symfonia.pl
Katarzyna Kopka
Monday – agencja komunikacji
Katarzyna.kopka@mondaygroup.pl
Wioletta Klimczak
Fundacja IT Girls
wiola.klimczak@itgirls.org.pl
O Symfonii:
Symfonia od blisko 30 lat jest partnerem technologicznym polskich małych i średnich przedsiębiorstw
w procesie cyfryzacji. Specjalizuje się w tworzeniu systemów ERP, które automatyzują pracę w obszarach: finanse i księgowość, kadry, płace i HR, zarządzanie sprzedażą, prowadzenie magazynu, zarządzanie produkcją, elektroniczny obieg dokumentów, a także analizę danych. Dopasowuje swoje rozwiązania do indywidualnych potrzeb biznesu, najnowszych trendów i zmieniającego się otoczenia prawnego, pozwalając firmom optymalizować koszty, zwiększać sprzedaż oraz usprawniać procesy biznesowe.
W ramach Fundacji Symfonii firma realizuje politykę społecznej odpowiedzialności, konsekwentnie wspierając przedsiębiorczość wśród kobiet oraz rozwijając edukację w obszarze STEM wśród dziewcząt. Symfonia, koncentrując się na ludziach, inicjuje zmiany wpisujące się w ekologiczną odpowiedzialność. Poprzez promowanie cyfryzacji i digitalizacji obiegu dokumentów, stawiamy na praktyki ograniczające negatywny wpływ na środowisko naturalne, dążąc do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego.
Grupa Symfonia to międzynarodowa organizacja, która realizuje strategię rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez wzrost organiczny i akwizycje na rynku polskim m.in.: Reset2.pl, Cloud Planet S.A., Skanuj.to, HRTec, eDokumenty, i rumuńskim: Softeh Plus. Obecnie w skład Grupy Symfonia wchodzą spółki: Symfonia, HRTec, moreBIT i Softeh Plus. Pozostałe z zakupionych firm zostały zintegrowane ze spółką Symfonia, zwiększając tym samym technologiczny i ekspercki potencjał firmy. Grupę wspiera dwóch strategicznych inwestorów: fundusz globalny, z korzeniami w Dolinie Krzemowej - Accel-KKR oraz fundusz MidEuropa specjalizujący się w obszarze CEE. Z rozwiązań Grupy Symfonia korzysta ponad 55 tysięcy mikro, małych i średnich firm oraz biur rachunkowych w Polsce i Rumunii.
Więcej informacji: www.symfonia.pl, Facebook oraz LinkedIn.
O Fundacji:
Fundacja IT Girls to organizacja, która wspiera, zrzesza i edukuje dzieci, młodzież oraz kobiety zainteresowane pracą w zawodach technologicznych, w szczególności informatycznych. Założycielkami są dwie siostry - Adrianna i Wioletta Klimczak. Obie skończyły Informatykę na Politechnice Warszawskiej oraz aktywnie pracują w zawodzie. Podczas studiów dostrzegły jak niewiele kobiet pracuje i studiuje na kierunkach związanych z nowymi technologiami. Ich zdaniem jedyną szansą na poprawę tych statystyk jest zaczęcie pracy z dziećmi już od najmłodszych lat. Tak by były one wychowywane w przekonaniu, że żaden zawód nie ma płci i że mogą one zostać kim tylko sobie wymarzą. Mając to na względzie, fundacja kieruje swoje działania głównie do dzieci i młodzieży chcąc pomóc im w rozwinięciu skrzydeł. Co ważne, w swych działaniach nie wykluczają chłopców. Są oni zawsze mile widziani na warsztatach fundacji.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.