Komunikaty PR

Kobiety przebijają szklany sufit – start programu Jump to IT

2024-08-22  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Cygan
Monday agencja komunikacji

ul. Górskiego 9
00-033 Warszawa
anna.cygan|mondaygroup.pl| |anna.cygan|mondaygroup.pl
+48 504 219 795
https://mondaycomms.pl/

Fundacja Symfonia i Fundacja IT Girls uruchomiły kolejną wspólną inicjatywę, której celem jest wsparcie kobiet w branży IT. Program Jump to IT wystartował z misją przekazywania wiedzy i doświadczenia młodym kobietom, które stoją u progu kariery zawodowej w technologii. Rozpoczęta w sierpniu akcja potrwa do połowy października 2024 roku.

Program oferuje wsparcie mentoringowe, w którym ekspertki i eksperci Symfonii – producenta oprogramowania dla biznesu – służą wiedzą i doświadczeniem młodym kobietom wyłonionym w rekrutacji przeprowadzonej przez Fundację IT Girls. Uczestniczki programu Jump to IT przez dwa miesiące będą miały dostęp do zindywidualizowanych porad i wskazówek, co ułatwi im skuteczne przebicie się na rynku pracy. Według danych Eurostatu w Polsce udział kobiet pracujących w sektorze ICT wynosi 15,5 proc. Stereotypy, szklany sufit i brak wiary w sukces powstrzymują je przed podjęciem i rozwijaniem kariery w tej branży. Organizatorzy programu Jump to IT stawiają sobie za cel walkę z tymi przeszkodami.

Jesteśmy firmą technologiczną, w której blisko połowę pracowników stanowią kobiety. Ich aktywność w świecie IT jest dla nas naturalna. Dlatego także Fundacja Symfonii stawia sobie za cel dbanie o wyrównane szanse na karierę, niezależne od płci. Zawsze chętnie i aktywnie inicjujemy działania, które wspierają kobiety w branży technologicznej. Rozpoczynając program mentoringowy dajemy uczestniczkom szansę na trenowanie nie tylko umiejętności technicznych, ale i miękkich, które są kluczowe w rozwoju każdej kariery – mówi Małgorzata Ściślak, dyrektorka ds. sprzedaży w Symfonii i członkini zarządu Fundacji Symfonii.

W programie Jump to IT utworzono osiem par mentor-mentee, które wspólnie odbędą podróż do świata technologii. Grupa przewodników jest wyrównana pod względem płci – uczestniczkami zaopiekują się cztery mentorki i czterech mentorów. Cykl spotkań w ramach programu odbędzie się zarówno stacjonarnie, jak i online, aby każda uczestniczka mogła dostosować tryb zdobywania doświadczeń do swoich potrzeb. Spotkania potrwają od 19 sierpnia do 21 października 2024 roku i obejmą różnorodne tematy technologiczne i biznesowe, które pomogą uczestniczkom w nabraniu pewności siebie oraz zdobyciu praktycznych umiejętności.

Potrzeby kobiet wchodzących na rynek IT są zróżnicowane. Chcą zdobywać wiedzę technologiczną, ale też zwiększać swoje kompetencje w rozmaitych miękkich obszarach. Udział w programie mentoringowym pozwoli im otrzymać spersonalizowane, dobrane do ich potrzeb wsparcie. Kontynuujemy partnerską współpracę z Symfonią, dając podopiecznym fundacji szansę na zdobywanie wiedzy od doświadczonych pracowników i pracowniczek. Z bezpośrednich, indywidualnych kontaktów z ekspertami i ekspertkami młode adeptki IT mogą wynieść najwięcej korzyści – zauważa Wioletta Klimczak, prezeska Fundacji IT Girls.

W poprzednim roku, Fundacja Symfonii i Fundacja IT Girls z sukcesem zorganizowały warsztaty Akademia Mocy, w których uczestniczyły dziewczyny w wieku od 16 do 19 lat, zainteresowane karierą w dziedzinie technologii. Dało to solidny fundament dla bieżących działań w ramach programu Jump to IT. Kluczowymi celami są udzielenie spersonalizowanego wsparcia, inspiracja i zachęta do dalszego rozwoju dla najbardziej ambitnych, młodych kobiet.  Wszystkie podejmowane działania wpisują się w misję Symfonii, jaką jest wzmacnianie pozycji kobiet w IT.

 

Kontakt dla mediów:

Magdalena Szymańska

Symfonia

magdalena.szymanska@symfonia.pl

 

Katarzyna Kopka

Monday – agencja komunikacji

Katarzyna.kopka@mondaygroup.pl

 

Wioletta Klimczak

Fundacja IT Girls

wiola.klimczak@itgirls.org.pl

 

O Symfonii:

Symfonia od blisko 30 lat jest partnerem technologicznym polskich małych i średnich przedsiębiorstw
w procesie cyfryzacji. Specjalizuje się w tworzeniu systemów ERP, które automatyzują pracę w obszarach: finanse i księgowość, kadry, płace i HR, zarządzanie sprzedażą, prowadzenie magazynu, zarządzanie produkcją, elektroniczny obieg dokumentów, a także analizę danych. Dopasowuje swoje rozwiązania do indywidualnych potrzeb biznesu, najnowszych trendów i zmieniającego się otoczenia prawnego, pozwalając firmom optymalizować koszty, zwiększać sprzedaż oraz usprawniać procesy biznesowe. 

 

W ramach Fundacji Symfonii firma realizuje politykę społecznej odpowiedzialności, konsekwentnie wspierając przedsiębiorczość wśród kobiet oraz rozwijając edukację w obszarze STEM wśród dziewcząt. Symfonia, koncentrując się na ludziach, inicjuje zmiany wpisujące się w ekologiczną odpowiedzialność. Poprzez promowanie cyfryzacji i digitalizacji obiegu dokumentów, stawiamy na praktyki ograniczające negatywny wpływ na środowisko naturalne, dążąc do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego.

 

Grupa Symfonia to międzynarodowa organizacja, która realizuje strategię rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez wzrost organiczny i akwizycje na rynku polskim m.in.: Reset2.pl, Cloud Planet S.A., Skanuj.to, HRTec, eDokumenty, i rumuńskim: Softeh Plus. Obecnie w skład Grupy Symfonia wchodzą spółki: Symfonia, HRTec, moreBIT i Softeh Plus. Pozostałe z zakupionych firm zostały zintegrowane ze spółką Symfonia, zwiększając tym samym technologiczny i ekspercki potencjał firmy. Grupę wspiera dwóch strategicznych inwestorów: fundusz globalny, z korzeniami w Dolinie Krzemowej - Accel-KKR oraz fundusz MidEuropa specjalizujący się w obszarze CEE. Z rozwiązań Grupy Symfonia korzysta ponad 55 tysięcy mikro, małych i średnich firm oraz biur rachunkowych w Polsce i Rumunii. 

Więcej informacji: www.symfonia.pl,  Facebook oraz LinkedIn.

 

O Fundacji:

Fundacja IT Girls to organizacja, która wspiera, zrzesza i edukuje dzieci, młodzież oraz kobiety zainteresowane pracą w zawodach technologicznych, w szczególności informatycznych. Założycielkami są dwie siostry - Adrianna i Wioletta Klimczak. Obie skończyły Informatykę na Politechnice Warszawskiej oraz aktywnie pracują w zawodzie. Podczas studiów dostrzegły jak niewiele kobiet pracuje i studiuje na kierunkach związanych z nowymi technologiami. Ich zdaniem jedyną szansą na poprawę tych statystyk jest zaczęcie pracy z dziećmi już od najmłodszych lat. Tak by były one wychowywane w przekonaniu, że żaden zawód nie ma płci i że mogą one zostać kim tylko sobie wymarzą. Mając to na względzie, fundacja kieruje swoje działania głównie do dzieci i młodzieży chcąc pomóc im w rozwinięciu skrzydeł. Co ważne, w swych działaniach nie wykluczają chłopców. Są oni zawsze mile widziani na warsztatach fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday agencja komunikacji
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.