Kogifi chce pozyskać 6 mln złotych na rozwój AIDAR LMS

Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Wrocławska firma informatyczna Kogifi, oferująca usługi transformacji cyfrowej dla biznesu, poszukuje inwestorów na rozwój autorskiego, innowacyjnego projektu AIDAR LMS (Learning Management System). Firma ma już za sobą komercjalizację produktu – jest on wykorzystywany m.in. przez spółki należące do koncernu Daimler.
AIDAR LMS to system szkoleniowy z elementami grywalizacji, oparty na technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR/AR). Umożliwia on naukę poprzez interakcję z obiektami w VR, a także wspiera trening w AR już w miejscu pracy. Produkt jest skierowany do fabryk i zakładów inwestujących w rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0, jak i firm poszukujących innowacyjnych szkoleń opartych o rozwiązania AR i VR czy zdalnego wsparcia. – W ramach AIDAR LMS w pierwszej kolejności zbieramy bazę wiedzy danego przedsiębiorstwa (np. dotyczącą produkcji, montażu i konfiguracji danego urządzenia), a następnie przenosimy ją do wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób powstają ciekawe, angażujące i na bieżąco aktualizowane szkolenia, które umożliwiają trening i pracę z dowolnego miejsca na świecie, bez konieczności odwiedzania siedziby firmy lub hali produkcyjnej – mówi Marek Czarzbon, dyrektor innowacji w Kogifi.
AIDAR LMS zostanie niebawem wydzielony jako samodzielna spółka. W ostatnim czasie Kogifi skupiało się na budowaniu wartości i potencjału produktu, a także na jego komercjalizacji. AIDAR został z sukcesem wdrożony m.in. w fabryce silników Mercedesa w Jaworze, gdzie powstały stanowiska do treningu pracowników w rzeczywistości rozszerzonej. O potencjale rozwiązania świadczy także fakt, że jest ono wykorzystywane do aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych oraz innych pracowników o szczególnych potrzebach, w ramach partnerstwa Kogifi w rządowym Programie Dostępność Plus.
Spółka planuje pozyskać w pierwszej rundzie inwestycyjnej 6 mln zł. Kapitał zostanie przeznaczony na rozwój platformy Enterprise SaaS oraz wdrożenie nowych funkcjonalności do systemu AIDAR LMS. Firma planuje także wdrożyć program partnerski, dając firmom informatycznym na całym świecie możliwość wdrażania platformy lokalnym klientom po zakupie licencji. Przedstawiciele Kogifi twierdzą, że to idealny moment na partnerstwo z zewnętrznymi inwestorami. – Technologie AR i VR podbijają kolejne sektory i branże, a pandemia sprawiła, że firmy szukają pomysłu na ograniczenie interakcji między pracownikami przy zachowaniu ciągłości biznesu. Nie mówiąc już o powszechnym przejściu na system pracy zdalnej i związanym z tym zapotrzebowaniem na technologie wspierające codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym zdalną edukację kadr. AIDAR LMS jest produktem idealnie wpisującym się w aktualne potrzeby rynkowe. Chcemy więc skupić się na jego maksymalnym rozwoju przy wsparciu finansowym inwestorów – mówi Przemysław Maliszewski, dyrektor sprzedaży z Kogifi.
Produkt zyskał już partnerów wspierających którzy pomagają w rozwoju oraz poszukują wspólnie ciekawych wdrożeń. Do grona najważniejszych z nich Kogifi zalicza m.in. producenta robotów Fanuc, z którym firma pracuje nad treningami online oraz zdalną obsługą maszyn (patrząc na trend przemysłu 4.0 w przedsiębiorstwach i fabrykach), firmę Commscope, z którą razem pracują nad nowym trendem w sektorze infrastrukturalnym oraz firmę NTT Systems, z którą wspólnie tworzą innowacje w sektorze telekomunikacyjnym oraz medycznym.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.