Komunikaty PR

Kogifi chce pozyskać 6 mln złotych na rozwój AIDAR LMS

2020-06-30  |  10:25
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Wrocławska firma informatyczna Kogifi, oferująca usługi transformacji cyfrowej dla biznesu, poszukuje inwestorów na rozwój autorskiego, innowacyjnego projektu AIDAR LMS (Learning Management System). Firma ma już za sobą komercjalizację produktu – jest on wykorzystywany m.in. przez spółki należące do koncernu Daimler.

AIDAR LMS to system szkoleniowy z elementami grywalizacji, oparty na technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR/AR). Umożliwia on naukę poprzez interakcję z obiektami w VR, a także wspiera trening w AR już w miejscu pracy. Produkt jest skierowany do fabryk i zakładów inwestujących w rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0, jak i firm poszukujących innowacyjnych szkoleń opartych o rozwiązania AR i VR czy zdalnego wsparcia. – W ramach AIDAR LMS w pierwszej kolejności zbieramy bazę wiedzy danego przedsiębiorstwa (np. dotyczącą produkcji, montażu i konfiguracji danego urządzenia), a następnie przenosimy ją do wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób powstają ciekawe, angażujące i na bieżąco aktualizowane szkolenia, które umożliwiają trening i pracę z dowolnego miejsca na świecie, bez konieczności odwiedzania siedziby firmy lub hali produkcyjnej – mówi Marek Czarzbon, dyrektor innowacji w Kogifi.

AIDAR LMS zostanie niebawem wydzielony jako samodzielna spółka. W ostatnim czasie Kogifi skupiało się na budowaniu wartości i potencjału produktu, a także na jego komercjalizacji. AIDAR został z sukcesem wdrożony m.in. w fabryce silników Mercedesa w Jaworze, gdzie powstały stanowiska do treningu pracowników w rzeczywistości rozszerzonej. O potencjale rozwiązania świadczy także fakt, że jest ono wykorzystywane do aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych oraz innych pracowników o szczególnych potrzebach, w ramach partnerstwa Kogifi w rządowym Programie Dostępność Plus.

Spółka planuje pozyskać w pierwszej rundzie inwestycyjnej 6 mln zł. Kapitał zostanie przeznaczony na rozwój platformy Enterprise SaaS oraz wdrożenie nowych funkcjonalności do systemu AIDAR LMS. Firma planuje także wdrożyć program partnerski, dając firmom informatycznym na całym świecie możliwość wdrażania platformy lokalnym klientom po zakupie licencji. Przedstawiciele Kogifi twierdzą, że to idealny moment na partnerstwo z zewnętrznymi inwestorami. – Technologie AR i VR podbijają kolejne sektory i branże, a pandemia sprawiła, że firmy szukają pomysłu na ograniczenie interakcji między pracownikami przy zachowaniu ciągłości biznesu. Nie mówiąc już o powszechnym przejściu na system pracy zdalnej i związanym z tym zapotrzebowaniem na technologie wspierające codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym zdalną edukację kadr. AIDAR LMS jest produktem idealnie wpisującym się w aktualne potrzeby rynkowe. Chcemy więc skupić się na jego maksymalnym rozwoju przy wsparciu finansowym inwestorów – mówi Przemysław Maliszewski, dyrektor sprzedaży z Kogifi.

Produkt zyskał już partnerów wspierających którzy pomagają w rozwoju oraz poszukują wspólnie ciekawych wdrożeń. Do grona najważniejszych z nich Kogifi zalicza m.in. producenta robotów Fanuc, z którym firma pracuje nad treningami online oraz zdalną obsługą maszyn (patrząc na trend przemysłu 4.0 w przedsiębiorstwach i fabrykach), firmę Commscope, z którą razem pracują nad nowym trendem w sektorze infrastrukturalnym oraz firmę NTT Systems, z którą wspólnie tworzą innowacje w sektorze telekomunikacyjnym oraz medycznym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2020-07-07 | 10:30

Grupa SER uzyskała tytuł Microsoft Gold Partner

Grupa SER uzyskała tytuł Microsoft Gold Partner już 13. rok z rzędu. Daje to jej klientom pewność, że kupując oprogramowanie Doxis4, otrzymują rozwiązanie, które jest ściśle zintegrowane z produktami Microsoft. Status na
IT i technologie Aplikator etykiet – w jaki sposób może wspierać logistykę w przedsiębiorstwie?
2020-07-07 | 10:00

Aplikator etykiet – w jaki sposób może wspierać logistykę w przedsiębiorstwie?

Zastąpienie człowieka maszyną w wielu przypadkach ułatwia i przede wszystkim przyspiesza wykonanie zadania. Podobnie jest z automatyzacją procesu etykietowania produktów. Dotychczasowy
IT i technologie Icy Dock MB840M2P-B - szybki i prosty sposób na wymianę dysku SSD M.2 NVMe
2020-07-07 | 01:00

Icy Dock MB840M2P-B - szybki i prosty sposób na wymianę dysku SSD M.2 NVMe

ToughArmor MB840M2P-B zamienia gniazdo PCIe 4x, 8x lub 16x w wymienną wnękę na dyski M.2 NVMe, umożliwiając wymianę dysków SSD M.2 NVMe bez konieczności otwierania obudowy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Powoli wracamy do planowych zabiegów i wizyt u lekarzy. Telemedycyna może pomóc w walce z rosnącymi kolejkami

Pandemia przyczyniła się do skokowego wzrostu popularności telemedycyny. Już na początku większość szpitali, przychodni i placówek medycznych wprowadziła zdalne konsultacje online i przez telefon, co umożliwiło zasięgnięcie porady lekarza, a także  wystawienie zwolnienia, skierowania czy recepty bez konieczności osobistego kontaktu. Do tej formy przekonali się zarówno lekarze, jak i pacjenci. Aż 74 proc. pacjentów chce korzystać z telemedycyny nawet po zakończeniu pandemii – wynika z badań Grupy LUX MED. Obecnie firma dostarcza prawie 20 tys. usług telemedycznych dziennie.

Praca

Branża sprzedaży bezpośredniej od początku pandemii notuje rekordowe wzrosty obrotów. Szybko rośnie też zapotrzebowanie na sprzedawców

Sprzedaż bezpośrednia w czasie lockdownu i stopniowego odmrażania handlu notuje rekordowe wzrosty obrotów. Od początku marca do końca maja branża sprzedaje średnio o 30 proc. więcej niż rok temu. W przypadku części firm wzrosty sięgają nawet 85 proc. Zwiększa się także zapotrzebowanie na nowych sprzedawców – poziom rekrutacji jest czterokrotnie wyższy niż przed rokiem. – Wirus nas nie zaskoczył. Już od kilku lat stopniowo przechodziliśmy na nowe technologie i inne sposoby komunikacji ze sprzedawcami i klientami – tłumaczy Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Co czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. Rozszerzona rzeczywistość może zmniejszyć liczbę zwrotów

Migracja konsumentów z trybu offline do online trwa już od dawna, ale pandemia SARS-CoV-2 okazała się katalizatorem, który przyspieszył ten proces. W sieci kupuje już 72 proc. Polaków, a więcej niż co czwarty częściej wybiera obecnie ten kanał zakupowy m.in. ze względu na wygodę, szybkość i większe bezpieczeństwo. Zyskały kategorie, które w e-commerce dobrze radziły sobie już wcześniej, jak moda i uroda czy elektronika, ale Polacy przekonali się również do kupowania w internecie produktów spożywczych. Rosnącą rolę w e-zakupach odgrywają technologie, jak np. rozszerzona rzeczywistość, które pozwalają lepiej dopasować produkt i zminimalizować ryzyko zwrotów.

Problemy społeczne

Przez koronawirusa Polki obawiają się o swoją zawodową przyszłość. Co trzecia rozważa wyjazd do pracy za granicę

Pandemia koronawirusa ma wpływ na życie zawodowe niemal 70 proc. Polek, głównie młodych. Dla wielu z nich jest to wpływ negatywny – pracę już straciło 15 proc., a 18 proc. pracuje w mniejszym wymiarze czasu – wynika z badania IQS na zlecenie Promedica24. W związku z tym coraz więcej kobiet szuka pracy za granicą. Co trzecia przyznaje, że rozważa emigrację zarobkową, przede wszystkim do Niemiec. Ponad 20 proc. z nich chciałoby podjąć pracę przy opiece nad seniorami.