Komunikaty PR

Kogifi chce pozyskać 6 mln złotych na rozwój AIDAR LMS

2020-06-30  |  10:25
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Wrocławska firma informatyczna Kogifi, oferująca usługi transformacji cyfrowej dla biznesu, poszukuje inwestorów na rozwój autorskiego, innowacyjnego projektu AIDAR LMS (Learning Management System). Firma ma już za sobą komercjalizację produktu – jest on wykorzystywany m.in. przez spółki należące do koncernu Daimler.

AIDAR LMS to system szkoleniowy z elementami grywalizacji, oparty na technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR/AR). Umożliwia on naukę poprzez interakcję z obiektami w VR, a także wspiera trening w AR już w miejscu pracy. Produkt jest skierowany do fabryk i zakładów inwestujących w rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0, jak i firm poszukujących innowacyjnych szkoleń opartych o rozwiązania AR i VR czy zdalnego wsparcia. – W ramach AIDAR LMS w pierwszej kolejności zbieramy bazę wiedzy danego przedsiębiorstwa (np. dotyczącą produkcji, montażu i konfiguracji danego urządzenia), a następnie przenosimy ją do wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób powstają ciekawe, angażujące i na bieżąco aktualizowane szkolenia, które umożliwiają trening i pracę z dowolnego miejsca na świecie, bez konieczności odwiedzania siedziby firmy lub hali produkcyjnej – mówi Marek Czarzbon, dyrektor innowacji w Kogifi.

AIDAR LMS zostanie niebawem wydzielony jako samodzielna spółka. W ostatnim czasie Kogifi skupiało się na budowaniu wartości i potencjału produktu, a także na jego komercjalizacji. AIDAR został z sukcesem wdrożony m.in. w fabryce silników Mercedesa w Jaworze, gdzie powstały stanowiska do treningu pracowników w rzeczywistości rozszerzonej. O potencjale rozwiązania świadczy także fakt, że jest ono wykorzystywane do aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych oraz innych pracowników o szczególnych potrzebach, w ramach partnerstwa Kogifi w rządowym Programie Dostępność Plus.

Spółka planuje pozyskać w pierwszej rundzie inwestycyjnej 6 mln zł. Kapitał zostanie przeznaczony na rozwój platformy Enterprise SaaS oraz wdrożenie nowych funkcjonalności do systemu AIDAR LMS. Firma planuje także wdrożyć program partnerski, dając firmom informatycznym na całym świecie możliwość wdrażania platformy lokalnym klientom po zakupie licencji. Przedstawiciele Kogifi twierdzą, że to idealny moment na partnerstwo z zewnętrznymi inwestorami. – Technologie AR i VR podbijają kolejne sektory i branże, a pandemia sprawiła, że firmy szukają pomysłu na ograniczenie interakcji między pracownikami przy zachowaniu ciągłości biznesu. Nie mówiąc już o powszechnym przejściu na system pracy zdalnej i związanym z tym zapotrzebowaniem na technologie wspierające codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym zdalną edukację kadr. AIDAR LMS jest produktem idealnie wpisującym się w aktualne potrzeby rynkowe. Chcemy więc skupić się na jego maksymalnym rozwoju przy wsparciu finansowym inwestorów – mówi Przemysław Maliszewski, dyrektor sprzedaży z Kogifi.

Produkt zyskał już partnerów wspierających którzy pomagają w rozwoju oraz poszukują wspólnie ciekawych wdrożeń. Do grona najważniejszych z nich Kogifi zalicza m.in. producenta robotów Fanuc, z którym firma pracuje nad treningami online oraz zdalną obsługą maszyn (patrząc na trend przemysłu 4.0 w przedsiębiorstwach i fabrykach), firmę Commscope, z którą razem pracują nad nowym trendem w sektorze infrastrukturalnym oraz firmę NTT Systems, z którą wspólnie tworzą innowacje w sektorze telekomunikacyjnym oraz medycznym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.