Kogifi chce pozyskać 6 mln złotych na rozwój AIDAR LMS
Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Wrocławska firma informatyczna Kogifi, oferująca usługi transformacji cyfrowej dla biznesu, poszukuje inwestorów na rozwój autorskiego, innowacyjnego projektu AIDAR LMS (Learning Management System). Firma ma już za sobą komercjalizację produktu – jest on wykorzystywany m.in. przez spółki należące do koncernu Daimler.
AIDAR LMS to system szkoleniowy z elementami grywalizacji, oparty na technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR/AR). Umożliwia on naukę poprzez interakcję z obiektami w VR, a także wspiera trening w AR już w miejscu pracy. Produkt jest skierowany do fabryk i zakładów inwestujących w rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0, jak i firm poszukujących innowacyjnych szkoleń opartych o rozwiązania AR i VR czy zdalnego wsparcia. – W ramach AIDAR LMS w pierwszej kolejności zbieramy bazę wiedzy danego przedsiębiorstwa (np. dotyczącą produkcji, montażu i konfiguracji danego urządzenia), a następnie przenosimy ją do wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób powstają ciekawe, angażujące i na bieżąco aktualizowane szkolenia, które umożliwiają trening i pracę z dowolnego miejsca na świecie, bez konieczności odwiedzania siedziby firmy lub hali produkcyjnej – mówi Marek Czarzbon, dyrektor innowacji w Kogifi.
AIDAR LMS zostanie niebawem wydzielony jako samodzielna spółka. W ostatnim czasie Kogifi skupiało się na budowaniu wartości i potencjału produktu, a także na jego komercjalizacji. AIDAR został z sukcesem wdrożony m.in. w fabryce silników Mercedesa w Jaworze, gdzie powstały stanowiska do treningu pracowników w rzeczywistości rozszerzonej. O potencjale rozwiązania świadczy także fakt, że jest ono wykorzystywane do aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych oraz innych pracowników o szczególnych potrzebach, w ramach partnerstwa Kogifi w rządowym Programie Dostępność Plus.
Spółka planuje pozyskać w pierwszej rundzie inwestycyjnej 6 mln zł. Kapitał zostanie przeznaczony na rozwój platformy Enterprise SaaS oraz wdrożenie nowych funkcjonalności do systemu AIDAR LMS. Firma planuje także wdrożyć program partnerski, dając firmom informatycznym na całym świecie możliwość wdrażania platformy lokalnym klientom po zakupie licencji. Przedstawiciele Kogifi twierdzą, że to idealny moment na partnerstwo z zewnętrznymi inwestorami. – Technologie AR i VR podbijają kolejne sektory i branże, a pandemia sprawiła, że firmy szukają pomysłu na ograniczenie interakcji między pracownikami przy zachowaniu ciągłości biznesu. Nie mówiąc już o powszechnym przejściu na system pracy zdalnej i związanym z tym zapotrzebowaniem na technologie wspierające codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym zdalną edukację kadr. AIDAR LMS jest produktem idealnie wpisującym się w aktualne potrzeby rynkowe. Chcemy więc skupić się na jego maksymalnym rozwoju przy wsparciu finansowym inwestorów – mówi Przemysław Maliszewski, dyrektor sprzedaży z Kogifi.
Produkt zyskał już partnerów wspierających którzy pomagają w rozwoju oraz poszukują wspólnie ciekawych wdrożeń. Do grona najważniejszych z nich Kogifi zalicza m.in. producenta robotów Fanuc, z którym firma pracuje nad treningami online oraz zdalną obsługą maszyn (patrząc na trend przemysłu 4.0 w przedsiębiorstwach i fabrykach), firmę Commscope, z którą razem pracują nad nowym trendem w sektorze infrastrukturalnym oraz firmę NTT Systems, z którą wspólnie tworzą innowacje w sektorze telekomunikacyjnym oraz medycznym.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.