Komunikaty PR

Komunikacja konwersacyjna to kolejny rosnący segment rynku CPaaS

2022-02-11  |  09:00

Komunikacja konwersacyjna stanowi przyszłość rynku CPaaS, według ekspertów z Juniper Research rynek wiadomości RCS do 2025 r. ma wzrosnąć w skumulowanym średniorocznym tempie 365 proc. Vercom, tworzący globalne platformy komunikacyjne w chmurze (CPaaS), jest pionierem na polskim rynku w zakresie rozwoju technologii RCS, która rewolucjonizuje klasyczne wiadomości tekstowe. Nowy standard wiadomości pozwoli na głębszą i bardziej spersonalizowaną komunikację bez konieczności użycia zewnętrznych aplikacji.

RCS stanowi uzupełnienie funkcjonujących od dawna kanałów komunikacji takich, jak SMS, email, push, czy komunikaty OTT (np. aplikacje Viber, Whatsapp), które są dostępne w ramach platform CPaaS. Nowy standard jest również nazywany SMS’em 2.0, zapewnia dostęp do znanych już funkcjonalności z internetowych komunikatorów, takich jak przesyłanie dużo dłuższych treści wzbogaconych o pliki video, czy zdjęcia wysokiej jakości. Dzięki RCS możliwe jest również prowadzenie grupowych konwersacji, czy też śledzenie dostarczenia i odczytania wiadomości. Chcąc korzystać ze standardu RCS użytkownik nie musi pobierać żadnych aplikacji i tworzyć dodatkowych kont, ponieważ cała technologia działa w oparciu tylko o numer telefonu, co jest zdecydowanie jedną z jego największych przewag. RCS to również, bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla biznesu, które umożliwia automatyzowanie wielu procesów, takich jak sprzedaż czy obsługa klienta.

Według analityków firmy Juniper do 2025 r. udział RCS w rynku CPaaS może wynieść nawet 25 proc., co oznacza, że RCS może w krótkim czasie zrewolucjonizować sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami. Same dynamiki wzrostów są również imponujące, według ekspertów wartość rynku RCS może wzrosnąć w 2025 r. do 4,1 mld USD, co oznacza skumulowany średnioroczny wzrost (CAGR) na poziomie 365 proc.

- Technologie konwersacyjne, w tym RCS mają ogromny potencjał wzrostu. Cieszymy się, że jesteśmy w Polsce pionierem tego rynku i od kilku lat stale współpracujemy w tym zakresie z polskimi telekomami. Zastosowanie standardu RCS daje nowe możliwości dla biznesu, umożliwiają bowiem wdrożenie tzw. komunikacji konwersacyjnej, dzięki której możliwe będzie zautomatyzowanie wielu kluczowych procesów w firmach i jeszcze efektywniejsza komunikacja z Klientami – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Rośnie również znaczenie technologii chatbot, która jest komplementarna do rozwiązań RCS w zakresie komunikacji konwersacyjnej. Pozwala ona wymienić serię pytań i odpowiedzi pomiędzy użytkownikiem a botem. Dzięki pełnej automatyzacji, wykorzystanie chatbotów pozwala na znaczne oszczędności kosztów oraz czasu. Technologia działa również stale 24/7 bez udziału człowieka. Według danych Markets and Markets Research wartość globalnego rynku chatbotów wyniesie w 2026 r. 10,5 mld USD, co oznacza skumulowany średnioroczny wzrost CAGR na poziomie 24 proc.

- Ogromne wzrosty technologii konwersacyjnych w najbliższych latach, to oczywiście dla nas bardzo duża szansa, ale również oczekiwania naszych klientów, jakie musimy spełnić. Rozpoczęliśmy prace nad tymi kanałów już kilka lat temu, dlatego posiadane przez nas doświadczenie i know-how w realizowanych wdrożeniach i testach mamy zamiar przełożyć na efektywne rozwiązanie do komunikacji dla naszych Klientów, w ramach platformy naszej CPaaS – dodaje Tomasz Pakulski, Członek Zarządu Vercom.

Komunikacja konwersacyjna stanowi element ekosystemu rozwiązań CPaaS, które pozwalają firmom w spójny i efektywny sposób – poprzez scentralizowaną platformę – dotrzeć do klientów za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji (sms, email, push, RCS, czy OTT).

- RCS to usługa, która zrewolucjonizuje rynek komunikacji mobilnej. Można śmiało powiedzieć, że marketingowcy otrzymują nowe skuteczne narzędzie, które znacznie uzupełni dotychczasowe działania związane z krótki wiadomościami tekstowymi. RCS to grafiki, aktywne przyciski i linki, które mają służyć użytkownikowi, aby w jak najkrótszym czasie znalazł wszystkie niezbędne informacje – podsumowuje Daniel Zawiliński, Managing Director SerwerSMS

*********************

O Vercom:

Obecnie z usług Grupy Vercom korzysta prawie 20 000 najbardziej świadomych firm w regionie CEE – w tym liderzy swoich branż podmioty jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank czy IKEA. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast biura zlokalizowane są m.in. w Warszawie, Pradze oraz Berlinie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie Biuro prasowe
2024-07-02 | 01:00

Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie

Światło stanowi jeden z najważniejszych elementów architektonicznych, którego rola nie ogranicza się wyłącznie do kreowania estetyki przestrzeni. Coraz bardziej zaawansowane
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.