Komunikacja konwersacyjna to kolejny rosnący segment rynku CPaaS
Komunikacja konwersacyjna stanowi przyszłość rynku CPaaS, według ekspertów z Juniper Research rynek wiadomości RCS do 2025 r. ma wzrosnąć w skumulowanym średniorocznym tempie 365 proc. Vercom, tworzący globalne platformy komunikacyjne w chmurze (CPaaS), jest pionierem na polskim rynku w zakresie rozwoju technologii RCS, która rewolucjonizuje klasyczne wiadomości tekstowe. Nowy standard wiadomości pozwoli na głębszą i bardziej spersonalizowaną komunikację bez konieczności użycia zewnętrznych aplikacji.
RCS stanowi uzupełnienie funkcjonujących od dawna kanałów komunikacji takich, jak SMS, email, push, czy komunikaty OTT (np. aplikacje Viber, Whatsapp), które są dostępne w ramach platform CPaaS. Nowy standard jest również nazywany SMS’em 2.0, zapewnia dostęp do znanych już funkcjonalności z internetowych komunikatorów, takich jak przesyłanie dużo dłuższych treści wzbogaconych o pliki video, czy zdjęcia wysokiej jakości. Dzięki RCS możliwe jest również prowadzenie grupowych konwersacji, czy też śledzenie dostarczenia i odczytania wiadomości. Chcąc korzystać ze standardu RCS użytkownik nie musi pobierać żadnych aplikacji i tworzyć dodatkowych kont, ponieważ cała technologia działa w oparciu tylko o numer telefonu, co jest zdecydowanie jedną z jego największych przewag. RCS to również, bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla biznesu, które umożliwia automatyzowanie wielu procesów, takich jak sprzedaż czy obsługa klienta.
Według analityków firmy Juniper do 2025 r. udział RCS w rynku CPaaS może wynieść nawet 25 proc., co oznacza, że RCS może w krótkim czasie zrewolucjonizować sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami. Same dynamiki wzrostów są również imponujące, według ekspertów wartość rynku RCS może wzrosnąć w 2025 r. do 4,1 mld USD, co oznacza skumulowany średnioroczny wzrost (CAGR) na poziomie 365 proc.
- Technologie konwersacyjne, w tym RCS mają ogromny potencjał wzrostu. Cieszymy się, że jesteśmy w Polsce pionierem tego rynku i od kilku lat stale współpracujemy w tym zakresie z polskimi telekomami. Zastosowanie standardu RCS daje nowe możliwości dla biznesu, umożliwiają bowiem wdrożenie tzw. komunikacji konwersacyjnej, dzięki której możliwe będzie zautomatyzowanie wielu kluczowych procesów w firmach i jeszcze efektywniejsza komunikacja z Klientami – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.
Rośnie również znaczenie technologii chatbot, która jest komplementarna do rozwiązań RCS w zakresie komunikacji konwersacyjnej. Pozwala ona wymienić serię pytań i odpowiedzi pomiędzy użytkownikiem a botem. Dzięki pełnej automatyzacji, wykorzystanie chatbotów pozwala na znaczne oszczędności kosztów oraz czasu. Technologia działa również stale 24/7 bez udziału człowieka. Według danych Markets and Markets Research wartość globalnego rynku chatbotów wyniesie w 2026 r. 10,5 mld USD, co oznacza skumulowany średnioroczny wzrost CAGR na poziomie 24 proc.
- Ogromne wzrosty technologii konwersacyjnych w najbliższych latach, to oczywiście dla nas bardzo duża szansa, ale również oczekiwania naszych klientów, jakie musimy spełnić. Rozpoczęliśmy prace nad tymi kanałów już kilka lat temu, dlatego posiadane przez nas doświadczenie i know-how w realizowanych wdrożeniach i testach mamy zamiar przełożyć na efektywne rozwiązanie do komunikacji dla naszych Klientów, w ramach platformy naszej CPaaS – dodaje Tomasz Pakulski, Członek Zarządu Vercom.
Komunikacja konwersacyjna stanowi element ekosystemu rozwiązań CPaaS, które pozwalają firmom w spójny i efektywny sposób – poprzez scentralizowaną platformę – dotrzeć do klientów za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji (sms, email, push, RCS, czy OTT).
- RCS to usługa, która zrewolucjonizuje rynek komunikacji mobilnej. Można śmiało powiedzieć, że marketingowcy otrzymują nowe skuteczne narzędzie, które znacznie uzupełni dotychczasowe działania związane z krótki wiadomościami tekstowymi. RCS to grafiki, aktywne przyciski i linki, które mają służyć użytkownikowi, aby w jak najkrótszym czasie znalazł wszystkie niezbędne informacje – podsumowuje Daniel Zawiliński, Managing Director SerwerSMS
*********************
O Vercom:
Obecnie z usług Grupy Vercom korzysta prawie 20 000 najbardziej świadomych firm w regionie CEE – w tym liderzy swoich branż podmioty jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank czy IKEA. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast biura zlokalizowane są m.in. w Warszawie, Pradze oraz Berlinie
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Ministerstwo Finansów chce objąć akcyzą wkłady do e-papierosów. Eksperci prognozują upadek polskich producentów i wzrost szarej strefy
Projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym przewiduje objęcie podatkiem akcyzowym nowych kategorii wyrobów, w tym wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. W tym pierwszym przypadku ustawodawca chce opodatkować nie tylko samo urządzenie, ale także POD, czyli wkład do niego. Organizacje przedsiębiorców i plantatorów tytoniu ostrzegają, że to prowadziłoby do sytuacji, w której jeden produkt byłby opodatkowany dwu-, a nawet trzykrotnie, z negatywnymi skutkami dla obrotu gospodarczego w Polsce.
Polityka
Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
Na pierwszej w tym roku sesji Parlamentu Europejskiego europosłowie będą debatować nad przyszłością relacji na linii UE–USA. Przewodnicząca PE Roberta Metsola podczas otwarcia sesji podkreśliła, że obecne realia polityczne będą wymagały odnowionego sojuszu transatlantyckiego, a Europa jest gotowa do współpracy z administracją 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych. Donald Trump w swoim przemówieniu po zaprzysiężeniu zapowiedział wysiłki na rzecz kończenia wojen i wprowadzania pokoju na świecie.
Handel
W tym roku import cementu z Ukrainy może przekroczyć milion ton. To oznacza problemy polskich producentów
Polscy producenci cementu obawiają się silnej konkurencji z Ukrainy. W ubiegłym roku import tego surowca zza wschodniej granicy wyniósł ok. 600–700 tys. t, prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej. W kolejnych miesiącach dynamika może jeszcze przyspieszyć, dlatego sektor apeluje o kontyngenty ilościowe lub inny rodzaj wsparcia ze strony UE. Bez tego trudno będzie mu rywalizować z producentami z Ukrainy i innych państw, które nie muszą spełniać klimatycznych wymogów UE.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.