Komunikacja konwersacyjna to kolejny rosnący segment rynku CPaaS
Komunikacja konwersacyjna stanowi przyszłość rynku CPaaS, według ekspertów z Juniper Research rynek wiadomości RCS do 2025 r. ma wzrosnąć w skumulowanym średniorocznym tempie 365 proc. Vercom, tworzący globalne platformy komunikacyjne w chmurze (CPaaS), jest pionierem na polskim rynku w zakresie rozwoju technologii RCS, która rewolucjonizuje klasyczne wiadomości tekstowe. Nowy standard wiadomości pozwoli na głębszą i bardziej spersonalizowaną komunikację bez konieczności użycia zewnętrznych aplikacji.
RCS stanowi uzupełnienie funkcjonujących od dawna kanałów komunikacji takich, jak SMS, email, push, czy komunikaty OTT (np. aplikacje Viber, Whatsapp), które są dostępne w ramach platform CPaaS. Nowy standard jest również nazywany SMS’em 2.0, zapewnia dostęp do znanych już funkcjonalności z internetowych komunikatorów, takich jak przesyłanie dużo dłuższych treści wzbogaconych o pliki video, czy zdjęcia wysokiej jakości. Dzięki RCS możliwe jest również prowadzenie grupowych konwersacji, czy też śledzenie dostarczenia i odczytania wiadomości. Chcąc korzystać ze standardu RCS użytkownik nie musi pobierać żadnych aplikacji i tworzyć dodatkowych kont, ponieważ cała technologia działa w oparciu tylko o numer telefonu, co jest zdecydowanie jedną z jego największych przewag. RCS to również, bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla biznesu, które umożliwia automatyzowanie wielu procesów, takich jak sprzedaż czy obsługa klienta.
Według analityków firmy Juniper do 2025 r. udział RCS w rynku CPaaS może wynieść nawet 25 proc., co oznacza, że RCS może w krótkim czasie zrewolucjonizować sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami. Same dynamiki wzrostów są również imponujące, według ekspertów wartość rynku RCS może wzrosnąć w 2025 r. do 4,1 mld USD, co oznacza skumulowany średnioroczny wzrost (CAGR) na poziomie 365 proc.
- Technologie konwersacyjne, w tym RCS mają ogromny potencjał wzrostu. Cieszymy się, że jesteśmy w Polsce pionierem tego rynku i od kilku lat stale współpracujemy w tym zakresie z polskimi telekomami. Zastosowanie standardu RCS daje nowe możliwości dla biznesu, umożliwiają bowiem wdrożenie tzw. komunikacji konwersacyjnej, dzięki której możliwe będzie zautomatyzowanie wielu kluczowych procesów w firmach i jeszcze efektywniejsza komunikacja z Klientami – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.
Rośnie również znaczenie technologii chatbot, która jest komplementarna do rozwiązań RCS w zakresie komunikacji konwersacyjnej. Pozwala ona wymienić serię pytań i odpowiedzi pomiędzy użytkownikiem a botem. Dzięki pełnej automatyzacji, wykorzystanie chatbotów pozwala na znaczne oszczędności kosztów oraz czasu. Technologia działa również stale 24/7 bez udziału człowieka. Według danych Markets and Markets Research wartość globalnego rynku chatbotów wyniesie w 2026 r. 10,5 mld USD, co oznacza skumulowany średnioroczny wzrost CAGR na poziomie 24 proc.
- Ogromne wzrosty technologii konwersacyjnych w najbliższych latach, to oczywiście dla nas bardzo duża szansa, ale również oczekiwania naszych klientów, jakie musimy spełnić. Rozpoczęliśmy prace nad tymi kanałów już kilka lat temu, dlatego posiadane przez nas doświadczenie i know-how w realizowanych wdrożeniach i testach mamy zamiar przełożyć na efektywne rozwiązanie do komunikacji dla naszych Klientów, w ramach platformy naszej CPaaS – dodaje Tomasz Pakulski, Członek Zarządu Vercom.
Komunikacja konwersacyjna stanowi element ekosystemu rozwiązań CPaaS, które pozwalają firmom w spójny i efektywny sposób – poprzez scentralizowaną platformę – dotrzeć do klientów za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji (sms, email, push, RCS, czy OTT).
- RCS to usługa, która zrewolucjonizuje rynek komunikacji mobilnej. Można śmiało powiedzieć, że marketingowcy otrzymują nowe skuteczne narzędzie, które znacznie uzupełni dotychczasowe działania związane z krótki wiadomościami tekstowymi. RCS to grafiki, aktywne przyciski i linki, które mają służyć użytkownikowi, aby w jak najkrótszym czasie znalazł wszystkie niezbędne informacje – podsumowuje Daniel Zawiliński, Managing Director SerwerSMS
*********************
O Vercom:
Obecnie z usług Grupy Vercom korzysta prawie 20 000 najbardziej świadomych firm w regionie CEE – w tym liderzy swoich branż podmioty jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank czy IKEA. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast biura zlokalizowane są m.in. w Warszawie, Pradze oraz Berlinie

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.