Konferencja Startup Wars – jednorożce i walka o milion złotych od inwestorów
Wystąpienia reprezentantów jednorożców, expo dla młodych firm oraz konkurs na najciekawszy start-up, w którym zwycięzca będzie mógł ubiegać się o milion złotych od inwestorów – to zaledwie fragment tego, czego będzie można doświadczyć na konferencji Startup Wars, która odbędzie się 29 kwietnia na Stadionie Wrocław.
Nowe wydarzenie na polskiej scenie nie będzie kolejną „startupową konferencją”, którą można stawiać w jednym rzędzie z dziesiątkami innych o podobnym profilu. Cele Startup Wars są o wiele szersze i długofalowe. – Naszą ambicją jest stworzenie otwartej i przyjaznej platformy biznesowej, która wesprze rozwój młodych przedsiębiorców w naszej części Europy – mówi Remigiusz Nowakowski, współorganizator imprezy.
Autorzy koncepcji podkreślają, że nawet najlepsi reprezentanci swoich branż wielokrotnie spotykają się z tzw. szklanym sufitem lub pułapką średniego rozwoju. – Trudności
z rozwiązaniem tego typu problemów powodują wyhamowanie wzrostu i to właśnie przygotowanie początkujących biznesmenów na ten moment jest jednym z głównych celów Startup Wars – dodaje Nowakowski. Pomysłodawcy wierzą, że wpływ przedstawicieli polskiego biznesu na globalną gospodarkę będzie nieustannie rosnąć.
Rywalizacja na ringu
Organizatorzy planują rozpocząć cykl wydarzeń, które wyróżnią się innowacyjnym charakterem. – Format konferencji jest niecodzienny – przedstawiciele startupów zmierzą się ze sobą bowiem na… bokserskim ringu, który będzie pełnił funkcję sceny. Taka aranżacja ma zapewnić gościom sporą dawkę emocji, a uczestnikom atmosferę sportowej rywalizacji – dodaje Nowakowski.
Z kolei porcję inspiracji i wiedzy zapewni blisko 40 prelegentów – a wśród nich inwestorzy, prezesi oraz dyrektorzy operacyjni najbardziej innowacyjnych polskich przedsiębiorstw. Wśród nich m.in. Karol Sadaj (Revolut), Kacper Winiarczyk (Dott) oraz Paulina Ackermann (Lime). Oprócz występów na scenie głównej prelegenci poprowadzą także warsztaty dla gości. Oczywistą szansą dla biznesowych debiutantów będzie dostępność przestrzeni networkingowych, w tym sal konferencyjnych i kameralnych przestrzeni do spotkań.
Kluczowym punktem wydarzenia będzie konkurs dla młodych przedsiębiorstw – główną nagrodą będzie możliwość ubiegania się o inwestycję w wysokości miliona złotych. W finale naprzeciw siebie stanie 5 firm, których zadaniem będzie przekonanie nie tylko jury, ale i publiczności, że zasługują na wsparcie i wykorzystają je we właściwy sposób.
Dlaczego Wrocław?
Wybór stolicy Dolnego Śląska jako przestrzeni do organizacji tego eventu nie jest przypadkowy – Wrocław jest dziś jednym z szybciej rozwijających się miast w Polsce, jest także czołowym ośrodkiem startupowym w kraju. 12% innowacyjnych biznesów ma swoje siedziby właśnie tu. Wielkim atutem jest także położenie miasta blisko zachodniej granicy. Nie dziwi więc fakt, że znajdziemy we Wrocławiu największe międzynarodowe korporacje ze wszystkich sektorów.
Na sprzyjające warunki mogą też liczyć przedstawiciele nauki, która jest nieocenionym partnerem biznesu i gwarantem jego sukcesu. Napływ młodych ludzi, a także liczba innowacyjnych rozwiązań generowanych przez nich w ośrodkach akademickich, w oczywisty sposób sprzyjają rozwojowi sektora startupowego w tej części kraju. Konferencja Startup Wars została objęta honorowym patronatem Prezydenta Wrocławia.
_________________________________________________________________________
Co: Startup Wars
Kiedy: 29.04.2020
Gdzie: Stadion Wrocław
Szczegóły: www.startupwars.pl
Bilety: od 49 zł (cena w przedsprzedaży, do 20 lutego)

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.