Komunikaty PR

Konsekwencje prawne dla ofiar ataków ransomware

2020-06-12  |  01:00
Biuro prasowe

O ile jeszcze do niedawna klienci nie przywiązywali wagi do sposobu w jaki firmy oraz instytucje zabezpieczają dane, o tyle w ostatnim czasie coraz częściej zadają pytania dotyczące tej kwestii. Veritas Technologies przeprowadził badanie wśród 12 tysięcy konsumentów z sześciu krajów (Chiny, Japonia, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, USA), które miało na celu poznać ich oczekiwania wobec polityki bezpieczeństwa prowadzonej przez podmioty gospodarcze. Aż 79 proc. respondentów uważa, że najważniejszym elementem ochrony jest oprogramowanie zabezpieczające, zaś 62 proc. wskazuje na backup. Co ciekawe, społeczeństwo nie użala się nad organizacjami poszkodowanymi przez ransomware. Wręcz przeciwnie - żąda wobec nich  wyciągnięcie surowych konsekwencji. 65 proc. badanych przyznaje, że muszą one wypłacać swoim klientom odszkodowania, zaś 9 proc. twierdzi, że odpowiedzialność za straty spowodowane przez cyberatak ponosi dyrektor generalny, który powinien trafić za kratki.  44 proc. uczestników badania zadeklarowało, iż przestanie kupować produkty lub usługi od firmy będącej ofiarą cyberataku.

 

Veritas Technologies odkrył kilka interesujących wzorców zachowań, charakterystycznych dla  konsumentów z poszczególnych krajów. Przykładowo Chińczycy mają skłonności do zmiany zdania na temat negocjacji z cyberprzestępcami. 80 proc. respondentów z tego kraju uważa, że nie należy negocjować z napastnikami. Ale w sytuacji, kiedy staje się to osobistym problemem, wskaźnik  spada do 16 proc. Francuzi wykazują się dużą tolerancją wobec ofiar cyberataków. Tylko 24 proc. obwinia szefów firm, a ponad 50 proc. przypisuje winę jedynie napastnikom. Natomiast Amerykanie najchętniej karaliby osoby zarządzające poszkodowanymi przedsiębiorstwami - w ten sposób uważa 41 proc. badanych.

 

-  Cieszymy się, że klienci zaczynają stawiać wysokie wymagania w zakresie ochrony danych wobec dostawców produktów oraz usług. Taka postawa przyczyni się do tego, że wielu decydentów zacznie przywiązywać dużo większą wagę niż dotychczas do zabezpieczania zasobów cyfrowych. Szkoda, że Veritas Technologies nie dotarł do rodzimych konsumentów. Z moich obserwacji wynika, że najbliżej jest nam do Francuzów. Choć w kwestiach dotyczących negocjacji z hakerami, myślimy bardzo podobnie jak Chińczycy - mówi  Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Badanie Veritas Technologies pokazuje pewien paradoks związany z wypłaceniem okupu. 71 proc. konsumentów chce, aby firmy przeciwdziałały cyberprzemocy i nie prowadziły jakichkolwiek negocjacji z napastnikami. Ale kiedy problem dotyczy bezpośrednio firm, od których respondenci nabywają produkty bądź usługi, punkt widzenia respondentów wyraźnie się zmienia - 55 proc. uważa, że należy zapłacić okup.

 

Źródło: marken.com.pl, bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.