Komunikaty PR

Koszty zgodności zjadają budżety na cyberbezpieczeństwo

2020-06-09  |  01:00
Biuro prasowe

Firmy przy wyborze systemów ochrony IT muszą brać pod uwagę nie tylko skuteczność i efektywność narzędzi, ale również ich zgodność z obowiązującymi regulacjami. Specjaliści ostrzegają, iż ciężar przestrzegania norm i przepisów  zaczyna przygniatać wielu przedsiębiorców.

 

Ponad połowa firm biorących udział w badaniu Omdia oraz Coalfire deklaruje, że 40 proc. lub więcej budżetów bezpieczeństwa IT pochłaniają wydatki ponoszone na zachowanie zgodności z regulacjami. Co ważne, niemal sześć na dziesięć firm twierdzi, że wymogi związane z przestrzeganiem regulacji stanowią barierę wejścia na nowe rynki. Adam Shnider, wiceprezes wykonawczy Cyber ​​Assurance Services, Coalfire, uważa, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat zaszły w tym zakresie bardzo istotne zmiany i obciążenia stały się na tyle dotkliwe, że nie wszystkie organizacje będą w stanie udźwignąć ten ciężar. Badanie wykazuje, iż około 70 proc. organizacji podlega obecnie ponad pięciu standardom lub przepisom technologii. To wymaga ogromnego nakładu pracy - ponad połowa firm  spędza co najmniej 1200 godzin rocznie na utrzymywaniu zgodności, a niespełna 50 proc. przyznaje, że spędza prawie 20 000 godzin rocznie, utrzymując zgodność z wieloma platformami na sześciu lub więcej różnych systemach. Sytuację komplikuje fakt, iż wiele organizacji przenosi część obciążeń do chmury, co wymaga dostosowywania się do kolejnych wytycznych i obostrzeń.

 

  • Stan opisany w raporcie stwarza pewne powody do niepokoju, bowiem regulacje mogą opóźniać proces cyfrowej transformacji. Jednak firmy muszą dostosować się do przepisów wydawanych przez różnego rodzaju regulatorów. Można to zrobić m.in poprzez wdrażanie scentralizowanych rozwiązań wspierających współpracę, automatyzację i obserwację zachodzących procesów. Organizacje powinny poszukiwać lepszych sposobów koordynacji wysiłków wewnętrznych oraz zewnętrznych w celu ograniczenia liczby powtarzających się działań, które należy podjąć, aby udowodnić zgodność z każdym rozporządzeniem - tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

 

Według badania Omdia oraz Coalfire najskuteczniejszym sposobem na zmniejszenie kosztów działań związanych z przestrzeganiem przepisów jest automatyzacja, na którą wskazało 62 proc, respondentów.

  • Pomimo gwałtownego wzrostu zobowiązań dotyczących zgodności, nasze badanie pokazuje, że istnieje wyjście z sytuacji. Przyjmując nowe, najlepsze praktyki niektóre przedsiębiorstwa obniżają nawet o 50 proc. wydatki związane z zapewnieniem zgodności. Co więcej, część z nich wykorzystuje to jako konkurencyjny wyróżnik - podsumowuje  Alan Rodger, starszy analityk w Omdia.

Źródło: bitdefender.pl; marken.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.