Komunikaty PR

Koszty zgodności zjadają budżety na cyberbezpieczeństwo

2020-06-09  |  01:00
Biuro prasowe

Firmy przy wyborze systemów ochrony IT muszą brać pod uwagę nie tylko skuteczność i efektywność narzędzi, ale również ich zgodność z obowiązującymi regulacjami. Specjaliści ostrzegają, iż ciężar przestrzegania norm i przepisów  zaczyna przygniatać wielu przedsiębiorców.

 

Ponad połowa firm biorących udział w badaniu Omdia oraz Coalfire deklaruje, że 40 proc. lub więcej budżetów bezpieczeństwa IT pochłaniają wydatki ponoszone na zachowanie zgodności z regulacjami. Co ważne, niemal sześć na dziesięć firm twierdzi, że wymogi związane z przestrzeganiem regulacji stanowią barierę wejścia na nowe rynki. Adam Shnider, wiceprezes wykonawczy Cyber ​​Assurance Services, Coalfire, uważa, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat zaszły w tym zakresie bardzo istotne zmiany i obciążenia stały się na tyle dotkliwe, że nie wszystkie organizacje będą w stanie udźwignąć ten ciężar. Badanie wykazuje, iż około 70 proc. organizacji podlega obecnie ponad pięciu standardom lub przepisom technologii. To wymaga ogromnego nakładu pracy - ponad połowa firm  spędza co najmniej 1200 godzin rocznie na utrzymywaniu zgodności, a niespełna 50 proc. przyznaje, że spędza prawie 20 000 godzin rocznie, utrzymując zgodność z wieloma platformami na sześciu lub więcej różnych systemach. Sytuację komplikuje fakt, iż wiele organizacji przenosi część obciążeń do chmury, co wymaga dostosowywania się do kolejnych wytycznych i obostrzeń.

 

  • Stan opisany w raporcie stwarza pewne powody do niepokoju, bowiem regulacje mogą opóźniać proces cyfrowej transformacji. Jednak firmy muszą dostosować się do przepisów wydawanych przez różnego rodzaju regulatorów. Można to zrobić m.in poprzez wdrażanie scentralizowanych rozwiązań wspierających współpracę, automatyzację i obserwację zachodzących procesów. Organizacje powinny poszukiwać lepszych sposobów koordynacji wysiłków wewnętrznych oraz zewnętrznych w celu ograniczenia liczby powtarzających się działań, które należy podjąć, aby udowodnić zgodność z każdym rozporządzeniem - tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

 

Według badania Omdia oraz Coalfire najskuteczniejszym sposobem na zmniejszenie kosztów działań związanych z przestrzeganiem przepisów jest automatyzacja, na którą wskazało 62 proc, respondentów.

  • Pomimo gwałtownego wzrostu zobowiązań dotyczących zgodności, nasze badanie pokazuje, że istnieje wyjście z sytuacji. Przyjmując nowe, najlepsze praktyki niektóre przedsiębiorstwa obniżają nawet o 50 proc. wydatki związane z zapewnieniem zgodności. Co więcej, część z nich wykorzystuje to jako konkurencyjny wyróżnik - podsumowuje  Alan Rodger, starszy analityk w Omdia.

Źródło: bitdefender.pl; marken.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.