Mercusys MR80X – nowy gigabitowy router AX3000 implementacją standardu WiFi 6
Mercusys MR80X – nowy gigabitowy router AX3000 z pełną implementacją standardu WiFi 6
MR80X to najnowsze, atrakcyjnie wycenione urządzenie marki Mercusys. Router zapewni szybkie i wydajne WiFi dla nowoczesnego domu, w którym do sieci bezprzewodowo łączy się wiele urządzeń takich jak tablety, laptopy, smart TV, drukarki, smartfony itp.
Dzięki pełnej implementacji standardu WiFi 6 z obsługą kanału o szerokości 160 MHz i wielu technologii wspomagających pracę WiFi, takich jak MU-MIMO, 1024-QAM, OFDMA, Airtime Fairness, Beamforming czy Smart Connect, szczególnie polecany jest osobom, które potrzebują stabilnych i szybkich połączeń dla wielu domowych urządzeń jednocześnie. Bez straty jakości połączenia z WiFi wielu użytkowników może w tym samym czasie oglądać programy i seriale, grać w sieciowe gry czy odbywać video rozmowy.
Router Mercusys MR80X umożliwia także stworzenie wydajnej sieci kablowej dzięki czterem gigabitowym portom Ethernet (jeden port WAN oraz trzy porty LAN). Urządzenie można także wykorzystać jako Access Point.
Mercusys MR80X oferuje do 2976 Mb/s łącznej przepustowości w dwóch pasmach transmisji: do 574 Mb/s w paśmie 2,4GHz oraz do 2402 Mb/s w paśmie 5GHz. Za imponujący zasięg urządzenia odpowiadają cztery zintegrowane anteny dookólne o dużej mocy (zysk 5dBi). Ich praca wspierana jest m.in. przez technologię Beamforming.
Wysoką wydajność WiFi zapewniają liczne technologie, które oferuje router Mercusys MR80X. Są to m.in. technologia OFDMA, umożliwiająca transmisję dużej ilości pakietów danych do wielu urządzeń jednocześnie oraz modulacja 1024-QAM, odpowiadająca za zwiększenie prędkości sieci. Dzięki funkcji Smart Connect router sam decyduje, skorzystanie z których pasm będzie w danym momencie bardziej korzystne dla każdego z podłączonych urządzeń.
W optymalizacji wydajności WiFi pomocna jest także funkcja Airtime Fairness, której działanie polega na promowaniu wydajniejszych użytkowników bezprzewodowych, czyli takich którzy są w stanie przesłać większą ilość danych w żądanym przedziale czasu. Dzięki temu rozwiązaniu starsze sprzęty połączone z routerem nie spowodują pogorszenia prędkości sieci. Z kolei funkcja Target Wake Time (TWT) redukuje zużycie energii urządzeń mobilnych i IoT,
a Quality of Service pozwala na ustawienie priorytetów urządzeniom, które pełnią najważniejsze funkcje w domu.
Router Mercusys MR80X oferuje najnowszy standard szyfrowania WPA3, zapewniając tym samym bezpieczeństwo sieci WiFi oraz skuteczną ochronę sieci przed cyberatakami. Dzięki tym rozwiązaniom, także dostępne w sieci urządzenia IoT są całkowicie bezpieczne. Oprócz tego, dzięki kontroli rodzicielskiej, możliwa jest ochrona najmłodszych użytkowników sieci, podczas korzystania przez nich z Internetu. Rodzice mogą także wyznaczyć określony czas, kiedy ich pociechy korzystają z WiFi.
Pełna specyfikacja techniczna urządzenia dostępna jest na stronie Mercusys (https://www.mercusys.com/pl/product/details/mr80x).
Zakup MR80X to niewielki koszt. Można go nabyć w cenie ok. 260 zł. Router posiada trzyletnią gwarancję producenta.
***
Stworzona przez TP-Link marka Mercusys obecna jest na chińskim rynku od 2001 roku. W ciągu kilkunastu lat stała się drugą co do wielkości marką urządzeń sieciowych w Chinach, plasując się tuż za liderem rynku – TP-Link.
Korzystając z wieloletniego doświadczenia, Mercusys zdecydował się rozpocząć działalność sprzedażową na 45 rynkach zagranicznych, w tym także na rynku polskim. Decyzja ta związana jest z oczekiwaniami klientów, którzy potrzebują dobrej jakości, tanich i niezawodnych urządzeń. Bazując na doświadczeniach TP-Link w zakresie technologii produkcji, kontroli jakości oraz dystrybucji urządzeń sieciowych, marka Mercusys wprowadza urządzenia, które są doskonałym przykładem optymalizacji jakości i ceny.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.