Komunikaty PR

Milion złotych inwestycji w machine learning dla Da Vinci Studio.

2020-06-02  |  13:05
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
Do pobrania Zdjęcia ( 1.27 MB )

Automatyczna analiza zapytań ofertowych dla branży transportowej to nowy projekt software house’u Da Vinci Studio, opierający się na uczeniu maszynowym. Firma otrzymała na ten cel finansowanie w wysokości miliona złotych – inwestorem i mentorem projektu jest fundusz Czysta3.vc.

Geneza projektu

Dzięki długoletniemu doświadczeniu w pracy z klientami z branży transportowej duet zarządzający DVS (Da Vinci Studio), w składzie Wojciech Bachta oraz Michał Polak, poznając procesy, problemy i wyzwania spedycji, stworzyli podstawę do zbudowania większego narzędzia, jakim jest system automatycznej analizy zapytań ofertowych, wykorzystujący uczenie maszynowe.

Projekt za milion: Vinci Rithms

Wsparcia na rozwój projektu udzielił fundusz Czysta3.vc, który zdecydował zainwestować w nowy projekt ambitnego zespołu Da Vinci Studio. Tym samym software house został zasilony kwotą 1 miliona złotych oraz dostał zielone światło na rozpoczęcie prac nad projektem opartym na uczeniu maszynowym – Vinci Rithms.

– Fundusz chętnie wspiera projekty z obszaru machine learning i sztucznej inteligencji. Mają one niesamowity potencjał rozwojowy, a dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy w tym zakresie, możemy wesprzeć firmy tak, aby pomóc rozwijać ich biznes – mówi Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc.

– Przez wiele lat współpracowaliśmy z firmami branży transportowej i zauważyliśmy, że największym problemem jest czas poświęcony na analizę i odpisywanie na maile ofertowe. Zadaliśmy sobie pytanie – jak możemy pomóc klientom i usprawnić ten proces? Odpowiedź padła szybko: przez automatyzację, dzięki której odpowiedź na wiadomość zostanie przygotowana przez… program komputerowy – mówi Wojciech Bachta, CEO software house’u.

Renesans automatyzacji

Oprogramowanie bazuje na automatycznej analizie zapytań ofertowych i wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego. To rozwiązanie problemu dużej liczby zapytań kierowanych do firm. Jak to działa? Narzędzie oparte jest na machine learning, które w sposób efektywny i zautomatyzowany dokona analizy maili spływających do firm z polskiej branży transportowej, która jest dosyć specyficzna i szeroka, a następnie wyodrębni konkretne parametry do dalszych etapów procesu.

Partner i mentor – Czysta3.VC

– Z naszym pomysłem zgłosiliśmy się do funduszu Czysta3.VC, z którym szybko znaleźliśmy wspólny język. Dzięki ich wsparciu nasz projekt nabrał realnego kształtu i dzięki temu otrzymaliśmy środki na realizację naszej wizji. Rozwijamy się jako ludzie, jako firma, ale i chcemy rozwinąć się bardziej w obszarze machine learning i sztucznej inteligencji, który jest przyszłością wielu branż – mówi Michał Polak, CEO DVS.

Machine learning już teraz wspomaga działanie wielu systemów i programów, dając tym samym nowe możliwości budowania przewagi rynkowej. Wprowadzenie narzędzia do branż, które na co dzień odpowiadają na dziesiątki maili ofertowych z pewnością jest przełomem, co usprawni działanie każdego przedsiębiorstwa.

– Jako software house niezmiennie naszym celem jest robienie projektów, dzięki którym firmy mogą zyskać przewagę konkurencyjną lub po prostu przetrwać, przenosząc procesy do digitalu. Lubimy pracować ze startupami i tworzyć nowe innowacyjne rozwiązania – dodaje Wojciech Bachta.

Młodzi i ambitni

Da Vinci Studio to młody zespół, który w pracy działa w wielu obszarach: machine learning, aplikacje webowe i mobilne, a także w zakresie e-commerce, spedycji i transportu oraz e-learningu. Kreatywnym i zapalonym do działania zespołem zarządza dwóch założycieli, Wojciech Bachta i Michał Polak, którzy od lat z powodzeniem dostarczają oprogramowanie i innowacyjne rozwiązania dla firm i startupów, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia za swoje projekty. W ostatnich tygodniach Da Vinci Studio przeszło przemianę nie tylko w kontekście zmiany CEO. Da Vinci Studio zmieniło strukturę właścicielską – z zarządu odszedł Maciej Felski, a jego udziały przejęli Bachta i Polak. Software house przeszedł także mocny, wizerunkowy rebranding, nawiązujący do renesansu, co łączy ich wizje zmieniania technologii i wspierania klientów na każdym etapie ich ewolucji.

Przyszłość biznesu

Vinci Rithms to narzędzie dające bazę do rozwoju kolejnych projektów działających dzięki inteligentnym analizom ofert, nie tylko w obszarze spedycji. Ewolucja sztucznej inteligencji i jej implementacja w podstawowe obszary funkcjonowania firm daje ogromną szansę na poszerzenie działalności wielu obszarom i branżom gospodarki oraz biznesu. Projekt od Da Vinci Studio i Czysta3.vc w to pierwszy krok w przyszłość.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.