Milion złotych inwestycji w machine learning dla Da Vinci Studio.
Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
Automatyczna analiza zapytań ofertowych dla branży transportowej to nowy projekt software house’u Da Vinci Studio, opierający się na uczeniu maszynowym. Firma otrzymała na ten cel finansowanie w wysokości miliona złotych – inwestorem i mentorem projektu jest fundusz Czysta3.vc.
Geneza projektu
Dzięki długoletniemu doświadczeniu w pracy z klientami z branży transportowej duet zarządzający DVS (Da Vinci Studio), w składzie Wojciech Bachta oraz Michał Polak, poznając procesy, problemy i wyzwania spedycji, stworzyli podstawę do zbudowania większego narzędzia, jakim jest system automatycznej analizy zapytań ofertowych, wykorzystujący uczenie maszynowe.
Projekt za milion: Vinci Rithms
Wsparcia na rozwój projektu udzielił fundusz Czysta3.vc, który zdecydował zainwestować w nowy projekt ambitnego zespołu Da Vinci Studio. Tym samym software house został zasilony kwotą 1 miliona złotych oraz dostał zielone światło na rozpoczęcie prac nad projektem opartym na uczeniu maszynowym – Vinci Rithms.
– Fundusz chętnie wspiera projekty z obszaru machine learning i sztucznej inteligencji. Mają one niesamowity potencjał rozwojowy, a dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy w tym zakresie, możemy wesprzeć firmy tak, aby pomóc rozwijać ich biznes – mówi Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc.
– Przez wiele lat współpracowaliśmy z firmami branży transportowej i zauważyliśmy, że największym problemem jest czas poświęcony na analizę i odpisywanie na maile ofertowe. Zadaliśmy sobie pytanie – jak możemy pomóc klientom i usprawnić ten proces? Odpowiedź padła szybko: przez automatyzację, dzięki której odpowiedź na wiadomość zostanie przygotowana przez… program komputerowy – mówi Wojciech Bachta, CEO software house’u.
Renesans automatyzacji
Oprogramowanie bazuje na automatycznej analizie zapytań ofertowych i wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego. To rozwiązanie problemu dużej liczby zapytań kierowanych do firm. Jak to działa? Narzędzie oparte jest na machine learning, które w sposób efektywny i zautomatyzowany dokona analizy maili spływających do firm z polskiej branży transportowej, która jest dosyć specyficzna i szeroka, a następnie wyodrębni konkretne parametry do dalszych etapów procesu.
Partner i mentor – Czysta3.VC
– Z naszym pomysłem zgłosiliśmy się do funduszu Czysta3.VC, z którym szybko znaleźliśmy wspólny język. Dzięki ich wsparciu nasz projekt nabrał realnego kształtu i dzięki temu otrzymaliśmy środki na realizację naszej wizji. Rozwijamy się jako ludzie, jako firma, ale i chcemy rozwinąć się bardziej w obszarze machine learning i sztucznej inteligencji, który jest przyszłością wielu branż – mówi Michał Polak, CEO DVS.
Machine learning już teraz wspomaga działanie wielu systemów i programów, dając tym samym nowe możliwości budowania przewagi rynkowej. Wprowadzenie narzędzia do branż, które na co dzień odpowiadają na dziesiątki maili ofertowych z pewnością jest przełomem, co usprawni działanie każdego przedsiębiorstwa.
– Jako software house niezmiennie naszym celem jest robienie projektów, dzięki którym firmy mogą zyskać przewagę konkurencyjną lub po prostu przetrwać, przenosząc procesy do digitalu. Lubimy pracować ze startupami i tworzyć nowe innowacyjne rozwiązania – dodaje Wojciech Bachta.
Młodzi i ambitni
Da Vinci Studio to młody zespół, który w pracy działa w wielu obszarach: machine learning, aplikacje webowe i mobilne, a także w zakresie e-commerce, spedycji i transportu oraz e-learningu. Kreatywnym i zapalonym do działania zespołem zarządza dwóch założycieli, Wojciech Bachta i Michał Polak, którzy od lat z powodzeniem dostarczają oprogramowanie i innowacyjne rozwiązania dla firm i startupów, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia za swoje projekty. W ostatnich tygodniach Da Vinci Studio przeszło przemianę nie tylko w kontekście zmiany CEO. Da Vinci Studio zmieniło strukturę właścicielską – z zarządu odszedł Maciej Felski, a jego udziały przejęli Bachta i Polak. Software house przeszedł także mocny, wizerunkowy rebranding, nawiązujący do renesansu, co łączy ich wizje zmieniania technologii i wspierania klientów na każdym etapie ich ewolucji.
Przyszłość biznesu
Vinci Rithms to narzędzie dające bazę do rozwoju kolejnych projektów działających dzięki inteligentnym analizom ofert, nie tylko w obszarze spedycji. Ewolucja sztucznej inteligencji i jej implementacja w podstawowe obszary funkcjonowania firm daje ogromną szansę na poszerzenie działalności wielu obszarom i branżom gospodarki oraz biznesu. Projekt od Da Vinci Studio i Czysta3.vc w to pierwszy krok w przyszłość.
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.