Motorola rozpoczyna w Polsce sprzedaż lokalizatora moto tag
15 października 2024 r.: Motorola wprowadziła do sprzedaży w Polsce moto tag - pierwszy w historii marki lokalizator kompatybilny z ekosystemem Androida. Dzięki szerokiej integracji z usługami Google można go używać na całym świecie.
Moto tag oferuje możliwość zlokalizowania oznaczonych nim przedmiotów. Został zaprojektowany do współpracy z usługami trackingu Google, umożliwiając użytkownikom dokładne określenie lokalizacji oznaczonych przedmiotów. Działa jednocześnie w paśmie Bluetooth (LE) oraz w technice komunikacji UWB (Ultra Wideband). Do śledzenia wykorzystuje globalną sieć Google Find My Device (Google Znajdź moje urządzenie)[1].
Po sparowaniu ze smartfonem z systemem Android obsługującym technologię Ultra Wideband (takim jak choćby motorola edge 50 ultra), moto tag zapewnia wysoką precyzję śledzenia[2]. Dane o lokalizacji są szyfrowane na każdym etapie, co oznacza, że tylko właściciel lokalizatora lub osoba, której właściciel udostępnił moto tag w aplikacji Find My Device, może namierzyć jego pozycję.
Moto tag posiada specjalny przycisk wielofunkcyjny. Wystarczy jedno naciśnięcie, aby zadzwonił smartfon użytkownika, pomagając mu łatwo znaleźć zgubione urządzenie.
Kształt moto tag został zaprojektowany specjalnie w taki sposób, aby pasował do większości lokalizatorów innych firm dostępnych na rynku. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwo przymocować go do wszystkich swoich cennych przedmiotów. Ponadto jego solidna konstrukcja, potwierdzona certyfikatem IP67, chroni przed kurzem, brudem oraz podczas zanurzenia w słodkiej wodzie[3]. Użytkownicy mogą być również spokojni, wiedząc, że bateria moto tag wytrzyma cały rok i jest łatwa do wymiany[4], co czyni lokalizator niezawodnym i trwałym rozwiązaniem.
Moto tag w Polsce: cena i dostępność
Lokalizator moto tag debiutuje w Polsce w dwóch kolorach: zielonym oraz granatowym. Jego rekomendowana cena detaliczna to 169 złotych, ale pakiet czterech lokalizatorów można zakupić w promocyjnej cenie 599 złotych. Moto tag będzie dostępny w sieciach handlowych RTV Euro AGD, x-kom (pojedynczo oraz w pakiecie), a także w ofercie Media Expert, Media Markt oraz T-Mobile (wyłącznie pojedynczo).
Dodatkowe informacje dla mediów:
- Oficjalna strona marki Motorola: https://www.motorola.com/pl/
[1] Sieć Find My Device wymaga włączenia usług lokalizacji i Bluetooth. Wymaga usługi komórkowej lub połączenia internetowego. Działa w systemie Android 9+ i w niektórych krajach jest dostępna tylko dla pełnoletnich użytkowników.
[2] Wysoka precyzja UWB wymaga telefonu z systemem Android; UWB będzie dostępna po przyszłej integracji z systemem Android przez firmę Google.
[3] Odporność na zanurzenie w wodzie, kurz i zachlapanie. Testowany w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych produkt jest odporny na wodę, zachlapania i kurz zgodnie z klasą IP67 (IEC 60529) i może być zanurzony na głębokość do 1 metra w stojącej, słodkiej wodzie przez maksymalnie 30 minut. Odporność zmniejszy się w wyniku normalnego zużycia. Nie jest przeznaczony do pracy w zanurzeniu pod wodą. Nie należy wystawiać go na działanie wody pod ciśnieniem ani płynów innych niż woda słodka. Zaprojektowany został, aby zapewnić ochronę przed wnikaniem stałych ciał obcych o rozmiarze większym niż 1 milimetr. Nie jest wodoodporny ani pyłoszczelny. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi.
[4] Wszystkie dane dotyczące żywotności baterii są przybliżone i oparte na przeciętnym użytkowniku w optymalnych warunkach sieciowych. Rzeczywista wydajność baterii będzie się różnić i zależy od wielu czynników, w tym siły sygnału, ustawień sieci i urządzenia, temperatury, stanu baterii i wzorców użytkowania.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność
Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.
Bankowość
Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.
Konsument
Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.