Największa platforma e-commerce w Grecji uruchamia sieć automatów Infinity
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Skroutz, największa, grecka platforma e-commerce rozpoczyna instalację ogólnokrajowej sieci zewnętrznych automatów paczkowych SwipBox Infinity. Pierwsze urządzenia pojawiły się w Atenach i w głównej mierze zostaną wykorzystane do zebrania danych na potrzeby kolejnych etapów wdrożeniowych.
Firma Skroutz wspiera proces realizacji zamówień na każdym etapie. Oznacza to, że poza platformą e-commerce, dostarcza również paczki bezpośrednio do klientów końcowych, mając pełną kontrolę nad pierwszą oraz ostatnią milą podróży przesyłki.
Za produkcję automatów Infinity odpowiada duńska firma technologiczna, SwipBox. W ramach współpracy, Skroutz zostanie operatorem sieci zewnętrznych urządzeń paczkowych. Będą one zlokalizowane w miejscach dogodnych dla użytkowników końcowych, jak między innymi osiedla mieszkaniowe, stacje benzynowe czy centra handlowe.
Jesteśmy przekonani, że oferta Skroutz Point pozwoli nam skalować usługi kurierskie, zminimalizować wysiłek instalacyjny oraz zwiększyć efektywność. Przed nami złożona procedura operacyjna, która w naszej opinii zostanie przyspieszona i zoptymalizowana dzięki automatom Infinity. Urządzenia są łatwe w konfiguracji oraz bardzo intuicyjne, dlatego wierzymy, że Grecy szybko przekonają się do nich – powiedział Stefanos Katsimpas, Business Director w Skroutz Last Mile.
Z perspektywy SwipBox, jest to nowy rodzaj biznesowego partnerstwa. Dotychczas firma wspierała przewoźników. Skroutz jest natomiast zarówno przewoźnikiem, jak i sprzedawcą. – Nasza współpraca pokazuje, że na rynku jest miejsce na nowe inicjatywy oraz sposoby myślenia o pierwszej i ostatniej mili. Obsługujemy cały łańcuch dostaw, dlatego tym bardziej cieszy nas fakt, że w ramach naszej kooperacji, będziemy działać wielopłaszczyznowo – dodał Nicki Schousboe, Senior Sales Manager w SwipBox.
Zaawansowane technologicznie, zewnętrzne automaty Infinity są obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji poprzez łącze Bluetooth i nie wymagają podłączenia do prądu. Dzięki temu ich instalacja jest łatwa oraz szybka, ponieważ nie ma potrzeby korzystania z zewnętrznego źródła zasilania ani natychmiastowego połączenia z Internetem.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.