Największy na świecie producent sprzętu fitness inwestuje w Immersion
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Globalny lider w dziedzinie sprzętu fitness i treningów online – amerykańska spółka iFIT Inc. – został jednym z udziałowców Immersion. Poprzez inwestycję wynoszącą ponad milion dolarów, wieloletni klient warszawskiej spółki wszedł w posiadanie ok. 5% udziałów. Fundusze posłużą Immersion do dalszego rozwoju własnych produktów oraz autorskich technologii.
Inwestycja jest rezultatem kilkuletniej współpracy pomiędzy firmami. Polska spółka kooperowała z amerykańskim gigantem przy m.in. opracowaniu software’u do roweru NordicTrack VR Bike - przełomowym połączeniu rowerka fitness i gogli VR, a więc technologii, dzięki której użytkownik przekuwa wysiłek fizyczny w konkretne postępy w świecie wirtualnym. Partnerem projektu została firma HTC Vive, a całość zaprezentowano na prestiżowych targach CES 2019. Immersion zrealizowało również dla iFIT szereg kluczowych projektów technologicznych, takich jak m.in. integracja inteligentnych ciężarków iSelect z technologią Amazon Alexa, gry łączące urządzenia do ćwiczeń z wirtualną rzeczywistością oraz technologie integrujące silniki gier video z płaskoekranowymi urządzeniami fitness. Łączna wartość współpracy wyniosła kilka milionów dolarów.
– Fitness to obszar, w którym VR i AR wnosi bardzo wiele praktycznych i pożytecznych innowacji, zamieniając na pozór nudne ćwiczenia w interaktywne przygody. Efektem jest nowy rodzaj rozrywki, czyli gry, dzięki którym stajemy się zdrowsi. Inwestycja iFIT, największego w USA producenta sprzętu fitness i właściciela liczącej kilka milionów użytkowników platformy, wnosi zasoby oraz know-how, które pomogą nam budować rozwiązania z obszaru interaktywnego fitnessu – zapowiada Piotr Baczyński, założyciel i CEO Immersion.
Immersion to doświadczone europejskie studio XR oraz czołowa spółka technologiczna z obszaru wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, którego misją jest rozwiązywanie rzeczywistych problemów poprzez wykorzystanie technologii gier wideo. Założona w 2014 roku przez Piotra Baczyńskiego firma opracowała ponad sto złożonych projektów i produktów, współpracując z największymi firmami i instytucjami na świecie: Meta, Google, HBO, McDonald’s, Coca-Cola, Toyota i wieloma innymi.
W strategiczną inwestycję zaangażowana jest również spółka zależna Immersion – Immersion Games, studio gier skoncentrowane na technologii VR, które powstało pod koniec 2020 roku. Immersion Games pracuje obecnie nad grą Divine Duel, która wykorzystuje elementy fitness jako jeden z fundamentów rozgrywki, motywując graczy do większego ruchu i promując koncepcję łączenia ćwiczeń fizycznych z interaktywną rozrywką.
***
O iFIT:
iFIT® to globalna firma zajmująca się technologiami fitness, która zapewnia niezrównane doświadczenia i rozwiązania dla swojej rosnącej społeczności liczącej ponad 6 milionów członków w ponad 120 krajach. Wiodące w branży marki iFIT – NordicTrack®, ProForm®, Sweat®, Freemotion®, Weider® i 29029® – są zasilane przez zintegrowaną platformę zdrowia i fitness iFIT, która łączy zastrzeżone oprogramowanie firmy, doświadczenia i interaktywny sprzęt. Z siedzibą w Logan w stanie Utah, z biurami w Paryżu, Szanghaju, Sydney i Leeds, firma oferuje wciągające, adaptacyjne i spersonalizowane doświadczenia treningowe dla każdego poziomu zaawansowania treningu i zainteresowań.
O Immersion:
Immersion to wiodące europejskie studio XR oraz Venture Builder z obszaru VR/AR, którego misją jest rozwiązywanie rzeczywistych problemów poprzez wykorzystanie technologii gier wideo. Firma wykorzystuje technologie VR, AR i silniki gier do opracowywania zaawansowanych, interaktywnych rozwiązań dla różnych branż, takich jak fitness, gry, edukacja, rozrywka i nieruchomości. Prace Immersion były nominowane do wielu nagród, takich jak Emmy, Webby, SXSW, czy Apple Design Awards.
O Immersion Games:
Immersion Games to producent gier VR stworzony przez jedno z największych i najbardziej doświadczonych studiów VR na świecie – Immersion VR. Spółka współpracuje z wszystkimi największymi na świecie producentami sprzętu do Wirtualnej Rzeczywistości, jak Meta, Pico, czy HTC. Od 15 września 2021 roku akcje Immersion Games są notowane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect. Spółka przygotowuje grę Divine Duel, której premierę zaplanowano na 2023 rok.
![PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1568045905,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH
Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.