Komunikaty PR

Noctiluca pozyskała kolejne 3,5 mln zł w ramach rundy

2021-09-23  |  08:20
Biuro prasowe

Noctiluca, dynamicznie rozwijająca się spółka technologiczna z branży wyświetlaczy, w związku ze stale wzrastającą liczbę partnerów i realizowanych projektów dokonała skokowego wzrostu w ostatnim półroczu. Spółka otworzyła własny dział B+R w Korei, zwiększyła 5-krotnie moce produkcyjne toruńskiego laboratorium, zacieśniła współpracę z najważniejszymi instytutami badawczymi z Niemiec (KIT i FEP), zaczęła realizować projekt z ITRI tj. najważniejszą agencją rozwoju wysokich technologii i przemysłu na Tajwanie oraz podpisała umowę MTA z Japońskim koncernem chemicznym. Ponadto, z nadsubskrybcją zakończyła prywatną emisję akcji, pozyskując w ramach pre-IPO kolejne 3,5 mln zł.

Noctiluca to jeden z trzech czołowych graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, tabletów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja) i hiperfluorescencję.

 

Noctiluca pozyskała 3,5 mln zł z prywatnej emisji akcji w ramach ostatniej transzy rundy pre-IPO. Mimo braku promocji oferty , zainteresowanie inwestorów ponownie znacznie przekroczyło aktualne zapotrzebowanie Spółki. Na miesiąc przed formalnym ogłoszeniem rundy Spółka zamknęła przyjmowanie zgłoszeń związanych z chęcią objęcia akcji, ponieważ suma zapisów przekroczyła ponad dwukrotnie zakładane do pozyskania 3.5 mln zł. W ramach emisji Spółka została dokapitalizowana przez ok. 60 nowych oraz 20 obecnych akcjonariuszy, którzy zwiększyli swoje inicjalne zaangażowanie.

 

- Cieszy nas zaufanie i zaangażowanie akcjonariuszy, szczególnie fakt wysokiego zainteresowania dokapitalizowywaniem Spółki przez obecnych inwestorów. Zakładaliśmy, że zainteresowanie ofertą akcji Noctiluca może być duże, jednak fakt uplasowania rundy z ponad dwukrotną nadsubksrypcją na miesiąc przed formalnym ogłoszeniem emisji znacznie przekroczył nasze oczekiwania. Łącznie w ramach rund pre-IPO Spółka pozyska ok. 8,8 mln zł od ok. 100 inwestorów i celem jest jak najszybszy debiut na NewConnect. Posiadamy duży, rozproszony i zmobilizowany akcjonariat, zdecydowany na długoterminową inwestycję. – komentuje Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners Ventures, funduszu będącego inwestorem w Spółce i koordynatorem zrealizowanych emisji akcji.

 

W związku z planowanym komercyjnym wdrożeniem autorskiego emitera OLED trzeciej generacji (TADF) o zielonej barwie oraz stale wzrastającą liczbą partnerów (np. podpisanie umowy MTA z japońskim koncernem chemicznym) Spółka podjęła decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych toruńskiego laboratorium oraz rozbudowie zespołu badawczego-rozwojowego poza Polską. Pod koniec czerwca Noctiluca rozpoczęła współpracę z Uniwersytetem Kyung Hee w Seulu, czołowym dla rozwoju technologii OLED uniwersytetem w Korei wraz z którym zbudowała zespół badawczo-rozwojowy. W jego skład wchodzą m.in.: prof. Jang Hyuk Kwon, który przez wiele lat był zawodowo związany z Samsungiem, oraz dr inż. Raju Ramchandra Lampande, współpracujący w przeszłości m.in. z LG.

Koreańskie laboratorium specjalizować się będzie w tworzeniu urządzeń OLED (diod i paneli) oraz testowaniu ich właściwości pod kątem wdrożenia w przemyśle. Są to kompetencje komplementarne do posiadanych przez chemików-organików zlokalizowanych w Toruniu, które pozwolą na dalsze przyśpieszenie procesu komercjalizacji.

- Poszerzenie zespołu i zwiększenie mocy produkcyjnych to kolejny kamień milowy na drodze do wdro-żenia naszych autorskich rozwiązań. Dzięki unikalnym kompetencjom technologicznym i biznesowym konsekwentnie zbliżamy się do wdrożenia emiterów OLED trzeciej generacji, co będzie stanowiło prze-łom w rozwoju technologii i naszej firmy. Już teraz znacząco zwiększyliśmy moce produkcyjne, a w naj-bliższym czasie zamierzamy osiągnąć kolejny skokowy wzrost możliwości naszego laboratorium po-przez dosprzętowienie, sfinansowane z kapitału pozyskanego z ostatniej emisji

– komentuje Mariusz Bosiak, CEO Noctiluca.

Dowodem na potencjał komercjalizacji technologii Noctiluca jest m.in. niedawne podpisanie umowy typu MTA (ang. Material Transfer Agreement) z jednym z japońskich koncernów chemicznych, który chce testować materiały Spółki pod kątem ich dalszej dystrybucji i stosowania w swoich spółkach zależnych.

MTA z biznesowego punktu widzenia oznacza formalne wejście we współpracę , tj. formalne rozpoczę-cie testów emiterów przez partnera i wejście w wielomiesięczne rozmowy biznesowe. Standardowo potencjalne efekty takiej współpracy są możliwe do osiągnięcia w perspektywie 12-18 miesięcy. Jest to jednak etap rozmów biznesowych, którego nie osiąga ponad 90% technologicznych spółek - krok do którego nie dochodzi w przeważającej większości relacji startup-korporacja. Zgodnie z zapisami umowy nie mogę ujawnić nazwy naszegopartnera, ale z satysfakcją informuję, że wchodzi w skład grupy, która jest jednym z największych globalnie producentów samochodów i autobusów oraz komponentów do elektroniki użytkowej - zaznacza Mateusz Nowak, CCO Noctiluca.

 

Według szacunków Display Supply Chain Consultants (DSCC) rynek OLED jest wart obecnie ponad 34 miliardy dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie. Noctiluca wymieniana jest jako jeden z liderów branży wraz z globalnymi graczami takimi jak: Idemitsu (kapitalizacja ponad 630 mln USD), CYNORA (wycena ponad 200 m USD), Kyulux (pozyskane ponad 80m USD, wycena ponad 250 m USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja ponad 11.2 miliardów USD na Nasdaq).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.