Noctiluca w drodze na NewConnect
Noctiluca prowadzi zaawansowane prace nad stworzeniem emiterów OLED, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja)
i hiperfluorescencję. Obecnie rynkowo stosowane emitery pierwszej i drugiej generacji posiadają wiele niedoskonałości, dlatego producenci wyświetlaczy poszukują alternatywy. Emitery Noctiluca charakteryzują się przede wszystkim większą wydajnością niż te dostępne obecnie na rynku, są tańsze, nie wymagają wykorzystania metali ciężkich podczas produkcji, pomogą wyeliminować bolączkę dzisiejszych wyświetlaczy OLED czyli tzw. „efektu wypalania”, ale co ważniejsze, szczególnie
z perspektywy urządzeń zasilanych bateriami, wymagają istotnie mniej energii do świecenia.
- Noctiluca w krótkim okresie osiągnęła parametry emiterów nad którymi kluczowa konkurencja pracuje od kilku lat – najnowsze wyniki testów związków Noctiluca potwierdzają, że spółka ma potencjał stać się topowym graczem, jeśli chodzi o jakość i właściwości swoich związków. Pojawienie się w domenie publicznej informacji odnośnie prac Noctiluca zaowocowało nawiązaniem przez Spółkę relacji biznesowych z ponad 30 podmiotami, w tym z najważniejszymi globalnymi graczami z branży wyświetlaczy – komentuje Mariusz Bosiak, CEO Noctiluca.
Odbiorcą technologii Noctiluca oraz ewentualnym nabywcą własności intelektualnej (patentów) są producenci i podmioty dostarczające materiały i komponenty dla OLED, producenci paneli lub matryc, producenci wyświetlaczy, a także dostawcy oświetlenia. Spółka ma nawiązała stałą współpracę zarówno z partnerami technologicznymi (topowe instytuty naukowe z Azji [ITRI] i Europy [Karlsruher Institut für Technologie]), jak i potencjalnymi odbiorcami komercyjnymi – największymi światowymi graczami z rynku OLED, których produkty każdy z nas widział w sklepach RTV.
- Obecnie wykorzystuje się przede wszystkim emitery drugiej generacji, tzw. fosforescencyjne. Mają one jednak wiele wad - np. cena materiałów jest wysoka, długie wyświetlanie tego samego obrazu powoduje „efekt wypalania” (np. logo stacji TV), a urządzenia potrzebują dużej ilości energii by wyświetlić obraz. Ponadto, na rynku brakuje wydajnego emitera niebieskiego, który odpowiada aż za 70 proc. emisji światła i przemysł OLED zmuszony jest stosować nieefektywny emiter pierwszej generacji czyli technologię wypracowaną w latach 90.– dodaje Piotr Trzaska, główny technolog.
Dzięki współpracy technologicznej z europejskim klientem, pierwsze produkty z użyciem emiterów odkrytych przez Noctiluca będą dostępne na rynku koniec przyszłego roku, co uplasuje Spółkę w światowej czołówce dostawców zaawansowanych materiałów i technologii fotonicznych dla rynku OLED. Spółka dokonała już jednego zgłoszenia patentowego na wytworzone IP (na rodzinę związków - TADF) na rok 2021 planowane jest złożenie drugiego – kluczowe aktywa z perspektywy długoterminowej budowy wartości Spółki.
Noctiluca dostała się do 3ch międzynarodowych programów branżowych o najwyższym ratingu: DisplayWeek, I-Zone (USA), Tech Tour dla sektora fotonicznego (Europa) oraz Garage+ (Azja).
Większość zespołu Noctiluca swoje doświadczenie naukowe i biznesowe zdobywała w firmie Synthex Technologies, która świadczy usługi syntezy związków chemicznych na potrzeby przemysłu chemicznego, farmaceutycznego, agrochemicznego i innych. W ostatnim czasie do zespołu Noctiluca dołączył Sri Peruvemba – ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży ekranów i elektroniki. W swojej karierze pełnił między innymi funkcję top manadżerskie w E Ink Corporation (technologia ekranów Kindle Amazona).
Według szacunków Display Supply Chain Consultants, rynek OLED jest wart obecnie ponad 30 miliardów dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie.
PANASONIC CONNECT WCHODZI W STRATEGICZNE PARTNERSTWO KAPITAŁOWE Z ORIX CORPORATI
Biznesowe zadania sprzedażowe pod kontrolą? Poznaj system SFA
NOWE ROZWIĄZANIA W POJAZDACH OD TOUGHBOOK 40 TACTICAL DLA SEKTORA OBRONY
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.
Konsument
Właściciele mieszkań obawiają się nierzetelnych najemców. Rynek najmu profesjonalizuje się bardzo powoli
Po dwucyfrowych wzrostach stawek najmu w dużych miastach z okresu dużego napływu uchodźców z Ukrainy rynek wpadł w stagnację. W I kwartale 2024 roku średnie ceny transakcyjne najmu spadły, a inwestycja w mieszkanie na wynajem nieco straciła na atrakcyjności. Na rozproszonym polskim rynku wciąż dominują indywidualni właściciele i problemem dla nich jest znalezienie rzetelnego lokatora. W razie konfliktu z najemcą wynajmujący zostaje bowiem na lata z zamrożonym majątkiem. Pomóc mogłyby arbitraże zamiast postępowań sądowych oraz dalsza profesjonalizacja rynku.
Farmacja
Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia
Fenole i parabeny, obecne powszechnie w mydłach, emulsjach, produktach do makijażu, filtrach ochronnych czy produktach higieny osobistej, podnoszą ryzyko nadciśnienia u kobiet w ciąży – alarmują naukowcy z Northeastern University w Bostonie w stanie Massachusetts. To o tyle istotne, że kobiety średnio korzystają codziennie z 12 produktów higieny osobistej. Naukowcy podkreślają, że powinny rozważyć rezygnację z niektórych rodzajów kosmetyków, ale nie rozwiązuje to problemu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.