Komunikaty PR

Noctiluca w drodze na NewConnect

2020-12-01  |  01:00
Biuro prasowe

Noctiluca prowadzi zaawansowane prace nad stworzeniem emiterów OLED, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja)
i hiperfluorescencję. Obecnie rynkowo stosowane emitery pierwszej i drugiej generacji posiadają wiele niedoskonałości, dlatego producenci wyświetlaczy poszukują alternatywy. Emitery Noctiluca charakteryzują się przede wszystkim większą wydajnością niż te dostępne obecnie na rynku, są tańsze, nie wymagają wykorzystania metali ciężkich podczas produkcji, pomogą wyeliminować bolączkę dzisiejszych wyświetlaczy OLED czyli tzw. „efektu wypalania”, ale co ważniejsze, szczególnie
z perspektywy urządzeń zasilanych bateriami, wymagają istotnie mniej energii do świecenia.

- Noctiluca w krótkim okresie osiągnęła parametry emiterów nad którymi kluczowa konkurencja pracuje od kilku lat – najnowsze wyniki testów związków Noctiluca potwierdzają, że spółka ma potencjał stać się topowym graczem, jeśli chodzi o jakość i właściwości swoich związków. Pojawienie się w domenie publicznej informacji odnośnie prac Noctiluca zaowocowało nawiązaniem przez Spółkę relacji biznesowych z ponad 30 podmiotami, w tym z najważniejszymi globalnymi graczami z branży wyświetlaczy – komentuje Mariusz Bosiak, CEO Noctiluca.

Odbiorcą technologii Noctiluca oraz ewentualnym nabywcą własności intelektualnej (patentów) są producenci i podmioty dostarczające materiały i komponenty dla OLED, producenci paneli lub matryc, producenci wyświetlaczy, a także dostawcy oświetlenia. Spółka ma nawiązała stałą współpracę zarówno z partnerami technologicznymi (topowe instytuty naukowe z Azji [ITRI] i Europy [Karlsruher Institut für Technologie]), jak i potencjalnymi odbiorcami komercyjnymi – największymi światowymi graczami z rynku OLED, których produkty każdy z nas widział w sklepach RTV.

- Obecnie wykorzystuje się przede wszystkim emitery drugiej generacji, tzw. fosforescencyjne. Mają one jednak wiele wad - np. cena materiałów jest wysoka, długie wyświetlanie tego samego obrazu powoduje „efekt wypalania” (np. logo stacji TV), a urządzenia potrzebują dużej ilości energii by wyświetlić obraz. Ponadto, na rynku brakuje wydajnego emitera niebieskiego, który odpowiada aż za 70 proc. emisji światła i przemysł OLED zmuszony jest stosować nieefektywny emiter pierwszej generacji czyli technologię wypracowaną w latach 90.– dodaje Piotr Trzaska, główny technolog. 

Dzięki współpracy technologicznej z europejskim klientem, pierwsze produkty z użyciem emiterów odkrytych przez Noctiluca będą dostępne na rynku koniec przyszłego roku, co uplasuje Spółkę w światowej czołówce dostawców zaawansowanych materiałów i technologii fotonicznych dla rynku OLED. Spółka dokonała już jednego zgłoszenia patentowego na wytworzone IP (na rodzinę związków - TADF) na rok 2021 planowane jest złożenie drugiego – kluczowe aktywa z perspektywy długoterminowej budowy wartości Spółki. 

Noctiluca dostała się do 3ch międzynarodowych programów branżowych o najwyższym ratingu: DisplayWeek, I-Zone (USA), Tech Tour dla sektora fotonicznego (Europa) oraz Garage+ (Azja).

Większość zespołu Noctiluca swoje doświadczenie naukowe i biznesowe zdobywała w firmie Synthex Technologies, która świadczy usługi syntezy związków chemicznych na potrzeby przemysłu chemicznego, farmaceutycznego, agrochemicznego i innych. W ostatnim czasie do zespołu Noctiluca dołączył Sri Peruvemba – ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży ekranów i elektroniki. W swojej karierze pełnił między innymi funkcję top manadżerskie w E Ink Corporation (technologia ekranów Kindle Amazona).

Według szacunków Display Supply Chain Consultants, rynek OLED jest wart obecnie ponad 30 miliardów dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
PANASONIC CONNECT WCHODZI W STRATEGICZNE PARTNERSTWO KAPITAŁOWE Z ORIX CORPORATI Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:05

PANASONIC CONNECT WCHODZI W STRATEGICZNE PARTNERSTWO KAPITAŁOWE Z ORIX CORPORATI

Firmy te wspólnie powołają spółkę, która będzie obsługiwać biznes projektorowy Panasonic na całym świeci Panasonic Connect Co., Ltd. ogłosił dzisiaj, że
Biznesowe zadania sprzedażowe pod kontrolą? Poznaj system SFA
2024-07-09 | 11:00

Biznesowe zadania sprzedażowe pod kontrolą? Poznaj system SFA

Automatyzacja działań handlowych jest dziś jednym z najważniejszych czynników w przedsiębiorstwie. Dzięki temu można poprawić efektywność działu sprzedaży i skrócić
NOWE ROZWIĄZANIA W POJAZDACH OD TOUGHBOOK 40 TACTICAL DLA SEKTORA OBRONY
2024-06-19 | 12:00

NOWE ROZWIĄZANIA W POJAZDACH OD TOUGHBOOK 40 TACTICAL DLA SEKTORA OBRONY

Ekonomiczny i konfigurowalny TOUGHBOOK 40 TACTICAL oferuje wyjątkową łączność w pojazdach kołowych i gąsienicowych dla wojska. Dział Panasonic Mobile Solutions Business Division

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

DlaWas.info

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.