Nowa aplikacja Axis zamienia kamery w czujniki ruchu
Dzięki nowej aplikacji Traffic CaMMRa od Axis Communications, kamery producenta można przekształcić w czujniki rozpoznające tablicę rejestracyjną, kierunek jazdy, kolor, markę, typ, a w niektórych przypadkach określony model pojazdu. Aplikacja działająca bezpośrednio w kamerze została opracowana przez FF Group.
„Możliwości zastosowania TraFFic CaMMRa są naprawdę szerokie: od monitorowania ruchu, liczenia i gromadzenia danych, aż po automatyczne pobieranie opłat. Może identyfikować ciężarówki, wychwytywać naruszenia, takie jak wyprzedzanie czy jazda po złym pasie, a nawet wyszukiwać skradzione samochody. W kolejnym etapie chcemy poszerzyć możliwości aplikacji także o pomiar prędkości pojazdu, czym mamy nadzieję otworzyć kolejne szerokie pole do działania”- mówi Jan Hazlbauer, manager projektu w FF Group.
Szybka analiza ruchu bezpośrednio w kamerze
Oprogramowanie działa bezpośrednio na kamerach sieciowych Axis. Wykorzystuje ich moc obliczeniową za sprawą tzw. edge computing. W rezultacie rozwiązanie nie wymaga dodatkowego sprzętu ani serwera. Ponadto Axis Communications wprowadziło nową kamerę AXIS Q1700-LE, specjalizującą się w rozpoznawaniu tablic rejestracyjnych i w pełni dostosowaną do dalszej integracji z zewnętrznym oprogramowaniem, niezależnie od tego, czy są to systemy serwerowe, czy aplikacje ACAP, takie jak TraFFic CaMMRa.
Połączenie specjalistycznej kamery AXIS Q1700-LE i aplikacji TraFFic CaMMRa daje szereg możliwości. Dzięki wysokiej wydajności obliczeniowej kamery, zoptymalizowanej pod kątem wykorzystania w transporcie, wszystkie dane, w tym ich analiza, są natychmiast przetwarzane w kamerze. System jest bardzo szybki, aplikacja może zauważyć pojazd jadący z prędkością do 160 km/h w ok. 120-250 milisekund, a zatem może analizować jednocześnie nawet trzy pasy ruchu. Zakres analizy wynosi do 240 metrów w ciągu dnia i około 40 metrów w nocy.
„Kamery Axis są otwarte na aplikacje innych firm, co pozwala nam współpracować z ekspertami branżowymi. W rezultacie wspólnie powstają rozwiązania dopasowane do konkretnych potrzeb klientów. TraFFic CaMMRa jest tego świetnym przykładem. Ponadto kamerę wraz z aplikacją można łatwo zintegrować z systemami zarządzania wideo. Inteligentna analiza, która odbywa się bezpośrednio w kamerze, jest z pewnością przyszłościowym rozwiązaniem w sektorze transportowym - wszechstronnym, prostym i bardzo szybkim”, podsumowuje Dalibor Smažinka, Business Development Manager w Axis Communications.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.