Komunikaty PR

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

2024-09-26  |  10:42
Biuro prasowe

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i ankiecie przeprowadzonej wśród 5000 pełnoetatowych pracowników biurowych, badanie pozwoliło wyróżnić pięć różnych osobowości AI. Pracodawcy muszą je zrozumieć wdrażając AI i wprowadzając pracowników do miejsca pracy, w którym ludzie i agenci AI pracują obok siebie. Oto tych pięć typów:

  • Maksymalista (30%): Maksymaliści używają rozwiązań sztucznej inteligencji wiele razy w tygodniu, aby usprawnić swoją pracę i chwalą się tym wszystkim na około.
  • Ukryty (20%): Ukryci to Maksymaliści w przebraniu, często korzystający ze sztucznej inteligencji, ale niechętnie dzielący się z innymi, że to robią.
  • Buntownik (19%): Buntownicy nie podzielają szumu związanego ze sztuczną inteligencją. Unikają korzystania ze sztucznej inteligencji i uważają za niesprawiedliwe, gdy współpracownicy korzystają z tych narzędzi.
  • Superfan (16%): Superfani są podekscytowani i podziwiają postępy w dziedzinie sztucznej inteligencji, ale jeszcze nie wykorzystują jej w pełni w pracy.
  • Obserwator (16%): Obserwatorzy nie wdrożyli jeszcze sztucznej inteligencji do swojej pracy. Przyglądają się jej z zainteresowaniem i ostrożnością.

 

- Przyszłość pracy oparta na sztucznej inteligencji dotyczy nie tylko przedsiębiorstw, ale także pracowników - redefiniuje wszystko, od kariery po kulturę miejsca pracy. Aby jednak zrealizować obietnicę związaną ze sztuczną inteligencją, firmy muszą sprawić, by sztuczna inteligencja działała dla pracowników – komentuje Christina Janzer, wiceprezes ds. badań i analiz w Slack, firmie należącej do Salesforce.

Potrzeba wdrożenia sztucznej inteligencji wzrosła 7-krotnie od początku roku, ale ponad dwie trzecie pracowników nie wykorzystało jeszcze tej technologii w pracy. Utrzymanie się tego trendu wiąże się z realnym ryzykiem: firmy i pracownicy mogą stracić wymierne korzyści, nie wdrażając sztucznej inteligencji. Oprócz poprawy wydajności, sztuczna inteligencja może podnieść poziom doświadczenia pracowników - od ogólnej wydajności i produktywności, aż po dobre samopoczucie. Nowe badania Slack pokazują, że wdrażanie pracowników do AI nie jest podejściem uniwersalnym.

Wyniki badania pokazują również sporą mieszankę emocji i perspektyw dotyczących sztucznej inteligencji, w zależności od kategorii użytkownika. Oto one:

  • Maksymalista
  • 65% z nich twierdzi, że korzysta ze sztucznej inteligencji w pracy i aktywnie zachęca innych do jej używania.
  • Ich motywacją nr 1 do korzystania ze sztucznej inteligencji w pracy jest dostarczanie pracy o wyższej jakości.
  • Prawie połowa twierdzi, że w ich firmie aktywnie zachęca się do korzystania ze sztucznej inteligencji, niezależnie od tego, czy istnieją wytyczne dotyczące jej stosowania (czy też nie).

 

  • Ukryty
  • 55% z nich korzysta ze sztucznej inteligencji co najmniej kilka razy w tygodniu
  • 74% nie dzieli się informacjami na temat korzystania ze sztucznej inteligencji, ani nie zachęca innych do jej używania.
  • 43% twierdzi, że ich firma nie zachęca do korzystania ze sztucznej inteligencji w pracy.
  • Buntownik
  • 66% z nich nigdy nie korzysta ze sztucznej inteligencji w pracy
  • 58% uważa, że sztuczna inteligencja stanowi zagrożenie dla społeczeństwa
  • 39% twierdzi, że to niesprawiedliwe, jeśli współpracownicy używają sztucznej inteligencji do wykonywania swoich zadań.
  • Superfan
  • 72% z nich korzysta ze sztucznej inteligencji rzadziej niż raz w miesiącu
  • 76% podziwia współpracowników, którzy wykorzystują sztuczną inteligencję w swojej pracy w kreatywny sposób
  • Obserwator
  • 66% z nich ma obojętny stosunek do sztucznej inteligencji w miejscu pracy
  • Jedna trzecia jest zainteresowana nauką lub dalszym rozwojem umiejętności związanych ze sztuczną inteligencją

 

Dla liderów ważne jest zatem, aby dostosowali swoje podejście i pomogli każdemu pracownikowi osiągnąć sukces w miejscu pracy opartym na sztucznej inteligencji. Te różne osobowości tworzą potężną mapę drogową i pomagają zrozumieć, gdzie znajdują się pracownicy w ich podróży AI.

- Pracownicy z różnych branż muszą nauczyć się pracować ze sztuczną inteligencją lub ryzykować, że zostaną w tyle. W Salesforce pomagamy naszym pracownikom zidentyfikować luki w umiejętnościach, które mogą uniemożliwić im rozwój kariery i wypełnić te luki, aby w pełni wykorzystać przyszłość AI - powiedziała Lori Castillo Martinez, EVP of Talent Growth & Development, Salesforce.

Jeśli chcesz poznać swój typ podejścia do AI możesz przeprowadzić szybki quiz https://www.salesforce.com/news/stories/ai-personas-at-work/#which-ai-persona-are-you (w języku angielskim).

 

Metodologia:

Ankieta objęła ponad 5000 pracowników w Stanach Zjednoczonych, Australii, Indiach, Singapurze, Irlandii i Wielkiej Brytanii i została przeprowadzona między 6 sierpnia a 14 sierpnia 2024 roku. Ankieta została przeprowadzona przez YouGov i nie była skierowana do pracowników ani klientów Slack lub Salesforce. Respondentami byli wszyscy pracownicy biurowi, zdefiniowani jako zatrudnieni w pełnym wymiarze godzin (30 lub więcej godzin tygodniowo). Ze względu na zaokrąglenia, nie wszystkie sumy procentowe w tym badaniu są równe 100%. Wszystkie obliczenia porównawcze są dokonywane na podstawie liczb całkowitych (nie zaokrąglonych).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.