Komunikaty PR

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

2024-09-26  |  10:42
Biuro prasowe

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i ankiecie przeprowadzonej wśród 5000 pełnoetatowych pracowników biurowych, badanie pozwoliło wyróżnić pięć różnych osobowości AI. Pracodawcy muszą je zrozumieć wdrażając AI i wprowadzając pracowników do miejsca pracy, w którym ludzie i agenci AI pracują obok siebie. Oto tych pięć typów:

  • Maksymalista (30%): Maksymaliści używają rozwiązań sztucznej inteligencji wiele razy w tygodniu, aby usprawnić swoją pracę i chwalą się tym wszystkim na około.
  • Ukryty (20%): Ukryci to Maksymaliści w przebraniu, często korzystający ze sztucznej inteligencji, ale niechętnie dzielący się z innymi, że to robią.
  • Buntownik (19%): Buntownicy nie podzielają szumu związanego ze sztuczną inteligencją. Unikają korzystania ze sztucznej inteligencji i uważają za niesprawiedliwe, gdy współpracownicy korzystają z tych narzędzi.
  • Superfan (16%): Superfani są podekscytowani i podziwiają postępy w dziedzinie sztucznej inteligencji, ale jeszcze nie wykorzystują jej w pełni w pracy.
  • Obserwator (16%): Obserwatorzy nie wdrożyli jeszcze sztucznej inteligencji do swojej pracy. Przyglądają się jej z zainteresowaniem i ostrożnością.

 

- Przyszłość pracy oparta na sztucznej inteligencji dotyczy nie tylko przedsiębiorstw, ale także pracowników - redefiniuje wszystko, od kariery po kulturę miejsca pracy. Aby jednak zrealizować obietnicę związaną ze sztuczną inteligencją, firmy muszą sprawić, by sztuczna inteligencja działała dla pracowników – komentuje Christina Janzer, wiceprezes ds. badań i analiz w Slack, firmie należącej do Salesforce.

Potrzeba wdrożenia sztucznej inteligencji wzrosła 7-krotnie od początku roku, ale ponad dwie trzecie pracowników nie wykorzystało jeszcze tej technologii w pracy. Utrzymanie się tego trendu wiąże się z realnym ryzykiem: firmy i pracownicy mogą stracić wymierne korzyści, nie wdrażając sztucznej inteligencji. Oprócz poprawy wydajności, sztuczna inteligencja może podnieść poziom doświadczenia pracowników - od ogólnej wydajności i produktywności, aż po dobre samopoczucie. Nowe badania Slack pokazują, że wdrażanie pracowników do AI nie jest podejściem uniwersalnym.

Wyniki badania pokazują również sporą mieszankę emocji i perspektyw dotyczących sztucznej inteligencji, w zależności od kategorii użytkownika. Oto one:

  • Maksymalista
  • 65% z nich twierdzi, że korzysta ze sztucznej inteligencji w pracy i aktywnie zachęca innych do jej używania.
  • Ich motywacją nr 1 do korzystania ze sztucznej inteligencji w pracy jest dostarczanie pracy o wyższej jakości.
  • Prawie połowa twierdzi, że w ich firmie aktywnie zachęca się do korzystania ze sztucznej inteligencji, niezależnie od tego, czy istnieją wytyczne dotyczące jej stosowania (czy też nie).

 

  • Ukryty
  • 55% z nich korzysta ze sztucznej inteligencji co najmniej kilka razy w tygodniu
  • 74% nie dzieli się informacjami na temat korzystania ze sztucznej inteligencji, ani nie zachęca innych do jej używania.
  • 43% twierdzi, że ich firma nie zachęca do korzystania ze sztucznej inteligencji w pracy.
  • Buntownik
  • 66% z nich nigdy nie korzysta ze sztucznej inteligencji w pracy
  • 58% uważa, że sztuczna inteligencja stanowi zagrożenie dla społeczeństwa
  • 39% twierdzi, że to niesprawiedliwe, jeśli współpracownicy używają sztucznej inteligencji do wykonywania swoich zadań.
  • Superfan
  • 72% z nich korzysta ze sztucznej inteligencji rzadziej niż raz w miesiącu
  • 76% podziwia współpracowników, którzy wykorzystują sztuczną inteligencję w swojej pracy w kreatywny sposób
  • Obserwator
  • 66% z nich ma obojętny stosunek do sztucznej inteligencji w miejscu pracy
  • Jedna trzecia jest zainteresowana nauką lub dalszym rozwojem umiejętności związanych ze sztuczną inteligencją

 

Dla liderów ważne jest zatem, aby dostosowali swoje podejście i pomogli każdemu pracownikowi osiągnąć sukces w miejscu pracy opartym na sztucznej inteligencji. Te różne osobowości tworzą potężną mapę drogową i pomagają zrozumieć, gdzie znajdują się pracownicy w ich podróży AI.

- Pracownicy z różnych branż muszą nauczyć się pracować ze sztuczną inteligencją lub ryzykować, że zostaną w tyle. W Salesforce pomagamy naszym pracownikom zidentyfikować luki w umiejętnościach, które mogą uniemożliwić im rozwój kariery i wypełnić te luki, aby w pełni wykorzystać przyszłość AI - powiedziała Lori Castillo Martinez, EVP of Talent Growth & Development, Salesforce.

Jeśli chcesz poznać swój typ podejścia do AI możesz przeprowadzić szybki quiz https://www.salesforce.com/news/stories/ai-personas-at-work/#which-ai-persona-are-you (w języku angielskim).

 

Metodologia:

Ankieta objęła ponad 5000 pracowników w Stanach Zjednoczonych, Australii, Indiach, Singapurze, Irlandii i Wielkiej Brytanii i została przeprowadzona między 6 sierpnia a 14 sierpnia 2024 roku. Ankieta została przeprowadzona przez YouGov i nie była skierowana do pracowników ani klientów Slack lub Salesforce. Respondentami byli wszyscy pracownicy biurowi, zdefiniowani jako zatrudnieni w pełnym wymiarze godzin (30 lub więcej godzin tygodniowo). Ze względu na zaokrąglenia, nie wszystkie sumy procentowe w tym badaniu są równe 100%. Wszystkie obliczenia porównawcze są dokonywane na podstawie liczb całkowitych (nie zaokrąglonych).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie 150 fałszywych zbiórek dla powodzian. Hakerzy żerują na ludzkiej tragedii Biuro prasowe
2024-09-26 | 09:00

150 fałszywych zbiórek dla powodzian. Hakerzy żerują na ludzkiej tragedii

Kiedy tysiące Polaków próbuje stanąć na nogi po dramatycznej powodzi, cyberprzestępcy nie śpią. Próbują wykorzystać dobre serca darczyńców chcących
IT i technologie MSI Roamii BE Lite - nowy system mesh WiFi 7 do sieci domowej
2024-09-26 | 08:00

MSI Roamii BE Lite - nowy system mesh WiFi 7 do sieci domowej

MSI wprowadza na rynek system mesh WiFi 7 Roamii BE Lite stworzony z myślą o szybkiej i niezawodnej łączności bezprzewodowej dla coraz większej liczby urządzeń mobilnych obsługujących
IT i technologie Lena Lighting stawia na bezpieczeństwo fotobiologiczne w oświetleniu LED
2024-09-26 | 01:00

Lena Lighting stawia na bezpieczeństwo fotobiologiczne w oświetleniu LED

Lena Lighting, uznany producent nowoczesnych rozwiązań oświetleniowych LED, zapewnia produkty spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa fotobiologicznego zgodnie z wymaganiami normy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt

W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.

Prawo

Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania

Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.

DlaWas.info

Transport

Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar

Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.