Komunikaty PR

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

2024-09-26  |  10:42
Biuro prasowe

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i ankiecie przeprowadzonej wśród 5000 pełnoetatowych pracowników biurowych, badanie pozwoliło wyróżnić pięć różnych osobowości AI. Pracodawcy muszą je zrozumieć wdrażając AI i wprowadzając pracowników do miejsca pracy, w którym ludzie i agenci AI pracują obok siebie. Oto tych pięć typów:

  • Maksymalista (30%): Maksymaliści używają rozwiązań sztucznej inteligencji wiele razy w tygodniu, aby usprawnić swoją pracę i chwalą się tym wszystkim na około.
  • Ukryty (20%): Ukryci to Maksymaliści w przebraniu, często korzystający ze sztucznej inteligencji, ale niechętnie dzielący się z innymi, że to robią.
  • Buntownik (19%): Buntownicy nie podzielają szumu związanego ze sztuczną inteligencją. Unikają korzystania ze sztucznej inteligencji i uważają za niesprawiedliwe, gdy współpracownicy korzystają z tych narzędzi.
  • Superfan (16%): Superfani są podekscytowani i podziwiają postępy w dziedzinie sztucznej inteligencji, ale jeszcze nie wykorzystują jej w pełni w pracy.
  • Obserwator (16%): Obserwatorzy nie wdrożyli jeszcze sztucznej inteligencji do swojej pracy. Przyglądają się jej z zainteresowaniem i ostrożnością.

 

- Przyszłość pracy oparta na sztucznej inteligencji dotyczy nie tylko przedsiębiorstw, ale także pracowników - redefiniuje wszystko, od kariery po kulturę miejsca pracy. Aby jednak zrealizować obietnicę związaną ze sztuczną inteligencją, firmy muszą sprawić, by sztuczna inteligencja działała dla pracowników – komentuje Christina Janzer, wiceprezes ds. badań i analiz w Slack, firmie należącej do Salesforce.

Potrzeba wdrożenia sztucznej inteligencji wzrosła 7-krotnie od początku roku, ale ponad dwie trzecie pracowników nie wykorzystało jeszcze tej technologii w pracy. Utrzymanie się tego trendu wiąże się z realnym ryzykiem: firmy i pracownicy mogą stracić wymierne korzyści, nie wdrażając sztucznej inteligencji. Oprócz poprawy wydajności, sztuczna inteligencja może podnieść poziom doświadczenia pracowników - od ogólnej wydajności i produktywności, aż po dobre samopoczucie. Nowe badania Slack pokazują, że wdrażanie pracowników do AI nie jest podejściem uniwersalnym.

Wyniki badania pokazują również sporą mieszankę emocji i perspektyw dotyczących sztucznej inteligencji, w zależności od kategorii użytkownika. Oto one:

  • Maksymalista
  • 65% z nich twierdzi, że korzysta ze sztucznej inteligencji w pracy i aktywnie zachęca innych do jej używania.
  • Ich motywacją nr 1 do korzystania ze sztucznej inteligencji w pracy jest dostarczanie pracy o wyższej jakości.
  • Prawie połowa twierdzi, że w ich firmie aktywnie zachęca się do korzystania ze sztucznej inteligencji, niezależnie od tego, czy istnieją wytyczne dotyczące jej stosowania (czy też nie).

 

  • Ukryty
  • 55% z nich korzysta ze sztucznej inteligencji co najmniej kilka razy w tygodniu
  • 74% nie dzieli się informacjami na temat korzystania ze sztucznej inteligencji, ani nie zachęca innych do jej używania.
  • 43% twierdzi, że ich firma nie zachęca do korzystania ze sztucznej inteligencji w pracy.
  • Buntownik
  • 66% z nich nigdy nie korzysta ze sztucznej inteligencji w pracy
  • 58% uważa, że sztuczna inteligencja stanowi zagrożenie dla społeczeństwa
  • 39% twierdzi, że to niesprawiedliwe, jeśli współpracownicy używają sztucznej inteligencji do wykonywania swoich zadań.
  • Superfan
  • 72% z nich korzysta ze sztucznej inteligencji rzadziej niż raz w miesiącu
  • 76% podziwia współpracowników, którzy wykorzystują sztuczną inteligencję w swojej pracy w kreatywny sposób
  • Obserwator
  • 66% z nich ma obojętny stosunek do sztucznej inteligencji w miejscu pracy
  • Jedna trzecia jest zainteresowana nauką lub dalszym rozwojem umiejętności związanych ze sztuczną inteligencją

 

Dla liderów ważne jest zatem, aby dostosowali swoje podejście i pomogli każdemu pracownikowi osiągnąć sukces w miejscu pracy opartym na sztucznej inteligencji. Te różne osobowości tworzą potężną mapę drogową i pomagają zrozumieć, gdzie znajdują się pracownicy w ich podróży AI.

- Pracownicy z różnych branż muszą nauczyć się pracować ze sztuczną inteligencją lub ryzykować, że zostaną w tyle. W Salesforce pomagamy naszym pracownikom zidentyfikować luki w umiejętnościach, które mogą uniemożliwić im rozwój kariery i wypełnić te luki, aby w pełni wykorzystać przyszłość AI - powiedziała Lori Castillo Martinez, EVP of Talent Growth & Development, Salesforce.

Jeśli chcesz poznać swój typ podejścia do AI możesz przeprowadzić szybki quiz https://www.salesforce.com/news/stories/ai-personas-at-work/#which-ai-persona-are-you (w języku angielskim).

 

Metodologia:

Ankieta objęła ponad 5000 pracowników w Stanach Zjednoczonych, Australii, Indiach, Singapurze, Irlandii i Wielkiej Brytanii i została przeprowadzona między 6 sierpnia a 14 sierpnia 2024 roku. Ankieta została przeprowadzona przez YouGov i nie była skierowana do pracowników ani klientów Slack lub Salesforce. Respondentami byli wszyscy pracownicy biurowi, zdefiniowani jako zatrudnieni w pełnym wymiarze godzin (30 lub więcej godzin tygodniowo). Ze względu na zaokrąglenia, nie wszystkie sumy procentowe w tym badaniu są równe 100%. Wszystkie obliczenia porównawcze są dokonywane na podstawie liczb całkowitych (nie zaokrąglonych).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola sypie prezentami. Kup smartfon i odbierz słuchawki lub voucher Biuro prasowe
2024-12-02 | 12:30

Motorola sypie prezentami. Kup smartfon i odbierz słuchawki lub voucher

Warszawa, 2 grudnia 2024 r.: Wystartowała świąteczna promocja Motorola, w której zakup wybranych modeli smartfonów z rodziny edge oraz razr premiowany jest wartościowym
IT i technologie Nowe partnerstwo DXC Technology i SAP dla szybszego wdrażania innowacji w Polsce
2024-12-02 | 10:25

Nowe partnerstwo DXC Technology i SAP dla szybszego wdrażania innowacji w Polsce

DXC Technology, wiodący globalny dostawca usług IT oraz SAP, globalny lider w dziedzinie aplikacji dla przedsiębiorstw i sztucznej inteligencji biznesowej, ogłosili nawiązanie nowego
IT i technologie AI w służbie analityki danych: nowe rozwiązania dla firm
2024-11-29 | 14:00

AI w służbie analityki danych: nowe rozwiązania dla firm

AI w służbie analityki danych: nowe rozwiązania dla firm Analiza trendów i rekomendacje w czasie rzeczywistym, przedstawione tak, by zrozumiał je nawet laik? To krok milowy w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.