Komunikaty PR

Optymalizacja zarządzania informacjami biznesowymi. Czego oczekują polskie firmy

2020-06-18  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Stępień
38PR & Content Communication

Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl

Jakie mają wymagania wobec implementowanych narzędzi oraz wykorzystania nowych technologii?

Rozwiązanie „od zaraz”

Kluczowym czynnikiem skłaniającym firmy do implementacji zewnętrznych oprogramowań do zarządzania danymi jest technologia i towarzyszący jej know-how ich dostawcy. Na te czynniki wskazało niemal 36 proc. badanych firm[1]. Przedsiębiorstwa wprowadzają gotowe rozwiązanie, które musi być w stanie sprostać nawet najbardziej skomplikowanym zleceniom. Co jest dla nich najważniejsze przy jego wyborze?

– Z punktu widzenia firm, z którymi nawiązaliśmy w Polsce współpracę, kluczowymi czynnikami wpływającymi na decyzję wykorzystania oferowanego przez nas rozwiązania był stopień automatyzacji procesów oraz czas implementacjimówi Przemysław Kędzior, TCG Process Polska. – Przedsiębiorstwa szukały rozwiązań pozwalających na ich instalację w ramach funkcjonującej już infrastruktury IT, brak konieczności indywidualnych prac developerskich oraz szerokie możliwości ich personalizacji i konfiguracji. Obecnie oprogramowanie musi być elastyczne, dostosowane do konkretnych wymagań danej firmy czy specyfiki branży. Wymaga się także, aby oferowało bardzo daleko idący stopień automatyzacji, możliwości samouczenia czy wykorzystania niezwykle rozbudowanych algorytmów oraz sztucznej inteligencji. Samo wprowadzenie DocProStar®, autorskiej platformy TCG Process, zajmuje bardzo mało czasu. W jednym z przypadków jej implementacja od czasu rozpoczęcia rozmów do uruchomienia oprogramowania, trwała zaledwie tydzień – dodaje.

Digitalizacja zasobów informacji jest procesem. Docelowo ma on prowadzić do całkowitego pozbycia się „fizycznych”, papierowych dokumentów i zastąpienia ich cyfrowymi obrazami. Już teraz firmy specjalizujące się w zarządzaniu informacją głównie oferują swoim klientom pracę na ich cyfrowych zasobach, dzięki którym możliwa jest całkowita automatyzacja procesów. Zdigitalizowane dokumenty pozwalają także na korelowanie ze sobą informacji niezależnie od źródła ich pochodzenia (poczty email, stron internetowych czy urządzeń mobilnych). Umożliwia to optymalizację pracy oraz odciążenie pracowników od monotonnych, żmudnych działań (które już teraz z powodzeniem wykonują dedykowane oprogramowania, czy zaawansowane maszyny). Od jakich dokumentów przedsiębiorstwa zaczynają proces digitalizacji?

 – Obecnie nasze wdrożenia dotyczą głównie projektów związanych z przetwarzaniem formularzy oraz automatyzacją obsługi faktur – mówi Przemysław Kędzior. – Firmy rozpoczynają współpracę z nami od tych procesów, gdyż charakteryzuje je stosunkowo wysoki poziom standaryzacji, jednak generują bardzo dużo pracy i potrafią być dość skomplikowane. Duży potencjał widzimy także w rozwiązaniach tzw. cyfrowej kancelarii, opartej na automatycznej klasyfikacji dokumentów przy wykorzystaniu uczenia maszynowego i SI. Implementacja takiego rozwiązania daje firmie przewagę rynkową, pozwalającą na dużo szybszą i dokładniejszą realizację zadań, a co za tym idzie udoskonalenie obsługi klientapodsumowuje.

Operowanie cyfrowymi obrazami dokumentów daje firmom możliwość optymalizacji szeregu procesów związanych z zarządzaniem informacjami. Stanowi także przewagę konkurencyjną, czego dowodem może być sytuacja wielu firm w trakcie tzw. lockdownu spowodowanego pandemią COVID-19 (firmy pracujące jedynie na tradycyjnych dokumentach miały do nich bardzo ograniczony dostęp). Digitalizacja to także kolejna potrzeba rynkowa. Pozwala firmom sprostać nowym wymaganiom, prowadząc do rozwoju biznesu w wielu aspektach.

 


[1] https://hrl.pl/outsourcing-uslug-w-polsce-raport-z-badania-firm/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38PR & Content Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.