Komunikaty PR

Pandemia zmienia działy IT

2020-06-19  |  13:50
Biuro prasowe

Pandemia zmieni działy IT. W efekcie pandemii szefowie działów IT rozważają zmniejszenie infrastruktury na korzyść chmury obliczeniowej.

Pandemia COVID-19 zmienia podejście do prowadzenia biznesu. Firma Citrix przeprowadziła wśród managerów odpowiedzialnych za IT badanie dotyczące zmiany, jakiej jesteśmy świadkami. Okazuje się, że nagłe przejście znaczącej większości pracowników na pracę zdalną przyspieszyło wdrożenie transformacji cyfrowej w wielu firmach. Aż 62 proc. managerów odpowiedzialnych za IT zadeklarowało, że poważnie rozważa zmniejszenie infrastruktury fizycznej i zwiększenie wykorzystania cloud computingu.

Badanie przeprowadzone w siedmiu krajach, na blisko 4 tys. managerów IT wykazało także, że 42 proc. z nich rozważa wprowadzenie chmurowej przestrzeni roboczej, umożliwiającej sprawniejszą współpracę między pracownikami i zespołami. Natomiast 44 proc. poszukuje odpowiednich usług w chmurze publicznej, aby ułatwić pracownikom długotrwałą pracę zdalną.

Przy wyborze dostawcy usług chmury obliczeniowej warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak doświadczenie danego usługodawcy i referencje ze zrealizowanych projektów, przewidywalność budżetowania i łatwość wyliczenia kosztów oraz wysokie standardy niezawodności i bezpieczeństwa związane z przechowywaniem danych w chmurze. Niezwykle ważne jest także wsparcie klienta, szczególnie w początkowej fazie pracy z chmurą obliczeniową, kiedy niezbędny jest bezpośredni kontakt z lokalnym konsultantem – mówi Andrzej Stella-Sawicki, Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny z CloudFerro, polskiego dostawcy usług przetwarzania w chmurze obliczeniowej.

Ciągłość działania dzięki chmurze obliczeniowej

Aż trzy czwarte przebadanych managerów uważa, że większość pracowników niechętnie powróci do pracy do biura w pełnym wymiarze etatu.

Dziś chmura obliczeniowa to kluczowa technologia, dzięki której wiele firm mogło w ciągu ostatnich miesięcy zapewnić ciągłość działań biznesowych – mówi Andrzej Stella-Sawicki. Nie ma już wątpliwości, że firmy muszą zabezpieczyć możliwość pracy zdalnej. I to nie tylko jako dodatkowe rozwiązanie, funkcjonujące w modelu naprzemiennym z pracą w biurze. Pandemia COVID-19 pokazała, że organizacje muszą być przygotowane na konieczność długotrwałej pracy zdalnej swoich pracowników, co generuje potrzebę przechowywania i przetwarzania coraz większej ilości danych w chmurze z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Dlatego należy się spodziewać dalszych inwestycji przedsiębiorstw w rozwiązania usprawniające pracę spoza biura – podkreśla.

Aż 71 proc. badanych stwierdziło, że wprowadzone – zawczasu lub naprędce – rozwiązania chmurowe umożliwiają współpracę w tak samo skutecznym stopniu, jak praca w biurze.

COVID-19 wystawił na próbę działy IT, które nagle, w  powszechnej obawie przed rozprzestrzenianiem się wirusa, musiały sprostać wyzwaniu natychmiastowego stworzenia zdalnych środowisk pracy – mówi Meerah Rajavel, dyrektor ds. IT w Citrix. Jednak, jak pokazują badania, w większości przypadków odpowiednio zareagowano i zabezpieczono  możliwość elastycznej pracy zdalnej – dodaje.

Niezawodność kluczowa w pracy zdalnej

Mimo tego, że większość firm do tej pory może się pochwalić, że radzi sobie z problemami organizacyjnymi, managerowie IT dostrzegają szereg problemów, z którymi muszą się w najbliższej przyszłości zmierzyć:

  • 70 proc. managerów IT obawia się o bezpieczeństwo informacji firmowych w związku z pracą zdalną;
  • 54 proc. zauważyło, że nastąpił gwałtowny wzrost liczby pracowników instalujących dodatkowe oprogramowanie;
  • 23 proc. stwierdziło, że nieplanowane wyłączenia wirtualnych sieci osobistych, tzw. VPN, były największymi problemami dla działów IT w ostatnich tygodniach.

Kryzys spowodował, że pracownicy IT, często funkcjonujący dotychczas jako „niewidzialni bohaterowie”, znaleźli się dziś w centrum uwagi – mówi Rajavel. Pracowali nad zapewnieniem bezpiecznych, niezawodnych środowisk pracy, które będą w stanie utrzymać zaangażowanie i wydajność pracowników oraz procesy firm w tym trudnym czasie. Po kryzysie będą oni zapewne bardziej doceniani i uznani jako strategiczne ogniwa organizacji – dodaje.

Podobnego zdania było 77 proc. badanych, którzy określili dział IT „kluczową jednostką ich organizacji”. 55 proc. ankietowanych wybrało jeszcze bardziej dosadne określenie: „korporacyjny wybawiciel”.

Badanie Citrix zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2020 roku, na próbie 3770 szefów IT ze średnich i dużych firm z USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanady, Niemiec, Francji i Holandii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.