Pięć gwiazdek i nowa runda finansowania dla Rating Captain
Wrocławska spółka Rating Captain pozyskała właśnie nową rundę finansowania na dalszy rozwój platformy służącej do badania i zarządzania satysfakcją klientów sklepów internetowych i tradycyjnych. Opracowana przez startup aplikacja ułatwia m.in. pozyskiwanie rekomendacji oraz monitorowanie opinii wystawianych przez kupujących, a także komunikację z klientami w procesie posprzedażowym. Użytkownicy platformy mogą więc na bieżąco weryfikować poziom satysfakcji klientów oraz zarządzać reputacją swojej marki.
- RatingCaptain.com wspiera nie tylko proces pozyskiwania i agregowania opinii, ale także umożliwia ich analizowanie poprzez NPS, czyli badanie satysfakcji klientów z użyciem rozbudowanych ankiet. Zaawansowane algorytmy platformy pozwalają naszym użytkownikom m.in. lepiej zrozumieć, jak sklep wypada na tle konkurencji i z czego klienci są niezadowoleni - tłumaczy Mateusz Piwnicki, współzałożyciel i CEO Rating Captain.
Narzędzie pozwala zarządzać opiniami wystawianymi na kilkudziesięciu popularnych platformach, w tym m.in. Airbnb, Allegro, Booking.com, Ceneo, Facebook, Google, Opineo, Capterra czy Trustpilot, a także na platformach niestandardowych, takich jak sklepy internetowe.
Klientami Rating Captain są nie tylko sklepy działające online i offline, ale także firmy usługowe czy producenci, np. sprzętów elektronicznych. Z narzędzia korzysta już prawie 200 biznesów, w tym m.in. Neonet, NBP, Electrolux czy Merida. W 2021 roku liczba korzystających z Rating Captain klientów zwiększyła się w stosunku do poprzedniego roku aż o 800%.
- W bazie Rating Captain znajduje się blisko 5 milionów opinii i spodziewamy się, że ta liczba będzie skokowo rosnąć. Z jednej strony widzimy, że wzrasta świadomość dotycząca tego, jakie znaczenie mają dla biznesu rekomendacje klientów. Z drugiej - już wkrótce czekają nas zmiany w przepisach, które spowodują, że przedsiębiorcy będą odpowiadać za prawdziwość opinii wystawianych na ich stronach internetowych, a konsekwencje braku takich działań będą bardzo dotkliwe - mówi Karol Bocheński, COO w spółce Rating Captain.
Od 28 maja Polska będzie zobowiązana do stosowania przepisów unijnej dyrektywy Omnibus, która nakłada na przedsiębiorców pozwalających na zamieszczanie opinii klientów obowiązek wskazywania, czy i w jaki sposób dokonują weryfikacji tego, że rzeczywiście pochodzą one od konsumentów, którzy używali lub nabyli dany produkt. Dzięki automatyzacji i transparentności procesu pozyskiwania opinii, Rating Captain ułatwia spełnienie tego obowiązku.
W produkt wrocławskiego startupu uwierzył fundusz Tar Heel Capital Pathfinder, który dołączył do wcześniejszego inwestora, CzystaVC. Fundusz docelowo planuje zainwestować w spółkę 1 mln zł.
- Rating Captain stworzył wysokiej jakości produkt, odpowiadający na potrzeby szerokiej grupy odbiorców. Dbałość o zadowolenie konsumentów realnie przekłada się na większą liczbę powracających klientów i rosnącą sprzedaż, a długoterminowo wyróżnia przedsiębiorców aspirujących do roli branżowych liderów. Platforma realnie pomaga więc nie tylko rozwijać biznes, ale też promuje nowe standardy w relacjach z klientami. Cieszymy się, że będziemy mieć w tym swój udział - komentuje Kamil Moczulski, Dyrektor Inwestycyjny w Tar Heel Capital Pathfinder.
Pozyskane finansowanie zespół Rating Captain przeznaczy przede wszystkim na ekspansję na rynek UK, a także dalsze powiększanie zespołu. Będzie też rozbudowywać platformę o kolejne funkcjonalności.
- Naszym celem jest to, aby Rating Captain stał się tzw. one-stop shop dla biznesów chcących efektywnie i rzetelnie zarządzać swoją reputacją, w Polsce i za granicą - dodaje Mateusz Piwnicki.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.