Piotr Staniewski staje na czele Fleet Mobility Hubu Elocity

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.
ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Na rynku flotowym elektromobilność to dziś jeden z kluczowych tematów. Nic więc dziwnego, że Elocity, lider technologii zarządzania infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych, wzmacnia swoje szeregi, by jeszcze lepiej dopasować swoją ofertę do potrzeb i wyzwań branży. Do zespołu ekspertów polskiej spółki dołączył właśnie Piotr Staniewski, obejmując stanowisko Head of Fleet Mobility Hub. Jego wieloletnie doświadczenie w branży CFM i zaangażowanie w obszar elektryfikacji flot pozwolą Elocity jeszcze mocniej skoncentrować się na potrzebach klientów flotowych.
Model flotowy, jaki w tej chwili Elocity oferuje swoim klientom, to jedna z najbardziej kompleksowych opcji dekarbonizacji parku samochodów służbowych. Dzięki wypracowanym przez spółkę rozwiązaniom, pracodawcy zyskują stały podgląd i wiarygodnie określoną wartość energii zużytej na ładowanie firmowych elektryków, bieżący monitoring ładowań i generowanie raportów za poszczególne okresy. Łatwy dostęp do przydatnych informacji pozwala efektywniej zarządzać firmowymi pojazdami, a systemy anti-fraud, dzięki którym nie ma obaw np. o nieuprawnione wykorzystanie przydomowej stacji oraz opcja agenta rozliczeniowego, który ułatwia rozliczenia kosztów ładowania na prywatnych przyłączach, sprawiają, że decydując się na migrację na elektryki firmy otrzymują pełne wsparcie poparte sprawdzonymi rozwiązaniami.
Kompleksowość oferty flotowej to efekt ścisłej współpracy Elocity z partnerami z branży CFM, w tym z dawnym Leasplan i ALD Automotive, które obecnie wspólnie tworzą Ayvens. Czynny udział w modelowaniu oferty flotowej na bazie oczekiwań klientów brał również Piotr Staniewski, dotychczas Head of Business Development Ayvens, który we wrześniu dołączył do zespołu Elocity. W polskiej spółce technologicznej objął stanowisko Head of Fleet Mobility Hub. To nowe centrum kompetencyjne, które uzupełni i dodatkowo rozwinie działania Elocity dedykowane flotom.
- Decyzja o dołączeniu do zespołu Elocity była dla mnie naturalnym krokiem - wyjaśnia Piotr Staniewski. - Współpracowaliśmy przy wspólnych projektach i byłem pod ogromnym wrażeniem wiedzy o rynku e-mobility, pasji i innowacyjności tego zespołu. Praca w takim środowisku daje mi możliwość bezpośredniego wspierania klientów flotowych w transformacji na elektromobilność, oferując kompleksowe rozwiązania dopasowane do ich potrzeb – tłumaczy ekspert.
Jak dodaje Piotr Staniewski, od początku swojej kariery w branży flotowej był świadomy wyzwań i wymogów środowiskowych, jakie przed biznesem stawia Unia Europejska. Dziś jest przekonany, że przejście na elektromobilność stało się priorytetem nie tylko dla firm korporacyjnych, ale i dla całego rynku.
- To szczególnie ważne w przypadku Polski. Nasz rodzimy rynek e-mobility jest wciąż na stosunkowo wczesnym etapie rozwoju, szczególnie jeśli spojrzymy, na jakim poziomie zaawansowania są Holandia czy Belgia - przekonuje lider Fleet Mobility Hub, podkreślając, że w porównaniu do innych rynków nie jesteśmy jednak na szarym końcu zestawienia.
Potwierdza to raport Ayvens Mobility Guide 2024, z którego wynika, że w zeszłym roku Polska awansowała do kategorii “państw rozwijających się”, obok takich krajów jak Włochy czy Hiszpania. Stało się tak za sprawą liczby dostępnych na rynku modeli pojazdów nisko- i zeroemisyjnych, dynamice rejestracji elektryków i poprawiającej się infrastrukturze ładowania. Choć w tym ostatnim aspekcie mamy wciąż wiele do zrobienia. W Polsce na każde 100 km dróg przypada 1,4 punktu do ładowania. Dla porównania: w Holandii są to aż 73 punkty, 25,8 w Niemczech, a w Austrii - 16,9.
- Widzimy rosnące zainteresowanie firm rozwiązaniami flotowymi w zakresie transportu nisko- i zeroemisyjnego. To oczywiście z jednej strony efekt prawnych uregulowań, ale także rosnącej świadomości biznesu w kwestiach klimatycznych. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie rósł, bo to jedyna droga, by elektromobilność mogła się rozwijać w odpowiednim tempie. Stąd decyzja o współpracy z Piotrem, którego dołączenie do naszego zespołu umożliwi jeszcze lepszy alians naszych rozwiązań technologicznych z oczekiwaniami i potrzebami klientów flotowych - zapewnia Adrian Nocuń, CEO Elocity.
Obaj eksperci są zgodni, że już wkrótce kluczowe dla fleet managerów staną się usługi typu „charge-as-a-service”, a najbliższe lata przyniosą przyspieszenie elektryfikacji flot firmowych. Wciąż jednak przed zwolennikami elektromobilnych rozwiązań stoi wiele wyzwań, zwłaszcza w kontekście rozwoju infrastruktury ładowania oraz edukacji klientów, by przełamać mity dotyczące branży EV. Również w tych działaniach Piotr Staniewski ma wspierać Elocity. Szczególnie, że prywatnie również jest miłośnikiem zielonego transportu i użytkownikiem auta elektrycznego.
- Cieszę się, że jestem częścią zespołu, który realnie wpływa na tempo rozwoju elektromobilności w Polsce – podkreśla Staniewski.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.