Komunikaty PR

Piotr Staniewski staje na czele Fleet Mobility Hubu Elocity

2024-09-30  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.

ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city

Na rynku flotowym elektromobilność to dziś jeden z kluczowych tematów. Nic więc dziwnego, że Elocity, lider technologii zarządzania infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych, wzmacnia swoje szeregi, by jeszcze lepiej dopasować swoją ofertę do potrzeb i wyzwań branży. Do zespołu ekspertów polskiej spółki dołączył właśnie Piotr Staniewski, obejmując stanowisko Head of Fleet Mobility Hub. Jego wieloletnie doświadczenie w branży CFM i zaangażowanie w obszar elektryfikacji flot pozwolą Elocity jeszcze mocniej skoncentrować się na potrzebach klientów flotowych.

Model flotowy, jaki w tej chwili Elocity oferuje swoim klientom, to jedna z najbardziej kompleksowych opcji dekarbonizacji parku samochodów służbowych. Dzięki wypracowanym przez spółkę rozwiązaniom, pracodawcy zyskują stały podgląd i wiarygodnie określoną wartość energii zużytej na ładowanie firmowych elektryków, bieżący monitoring ładowań i generowanie raportów za poszczególne okresy. Łatwy dostęp do przydatnych informacji pozwala efektywniej zarządzać firmowymi pojazdami, a systemy anti-fraud, dzięki którym nie ma obaw np. o nieuprawnione wykorzystanie przydomowej stacji oraz opcja agenta rozliczeniowego, który ułatwia rozliczenia kosztów ładowania na prywatnych przyłączach, sprawiają, że decydując się na migrację na elektryki firmy otrzymują pełne wsparcie poparte sprawdzonymi rozwiązaniami.  

Kompleksowość oferty flotowej to efekt ścisłej współpracy Elocity z partnerami z branży CFM, w tym z dawnym Leasplan i ALD Automotive, które obecnie wspólnie tworzą Ayvens. Czynny udział w modelowaniu oferty flotowej na bazie oczekiwań klientów brał również Piotr Staniewski, dotychczas Head of Business Development Ayvens, który we wrześniu dołączył do zespołu Elocity. W polskiej spółce technologicznej objął stanowisko Head of Fleet Mobility Hub. To nowe centrum kompetencyjne, które uzupełni i dodatkowo rozwinie działania Elocity dedykowane flotom.

- Decyzja o dołączeniu do zespołu Elocity była dla mnie naturalnym krokiem - wyjaśnia Piotr Staniewski. - Współpracowaliśmy przy wspólnych projektach i byłem pod ogromnym wrażeniem wiedzy o rynku e-mobility, pasji i innowacyjności tego zespołu. Praca w takim środowisku daje mi możliwość bezpośredniego wspierania klientów flotowych w transformacji na elektromobilność, oferując kompleksowe rozwiązania dopasowane do ich potrzeb – tłumaczy ekspert.

Jak dodaje Piotr Staniewski, od początku swojej kariery w branży flotowej był świadomy wyzwań i wymogów środowiskowych, jakie przed biznesem stawia Unia Europejska. Dziś jest przekonany, że przejście na elektromobilność stało się priorytetem nie tylko dla firm korporacyjnych, ale i dla całego rynku.

- To szczególnie ważne w przypadku Polski. Nasz rodzimy rynek e-mobility jest wciąż na stosunkowo wczesnym etapie rozwoju, szczególnie jeśli spojrzymy, na jakim poziomie zaawansowania są Holandia czy Belgia - przekonuje lider Fleet Mobility Hub, podkreślając, że w porównaniu do innych rynków nie jesteśmy jednak na szarym końcu zestawienia.

Potwierdza to raport Ayvens Mobility Guide 2024, z którego wynika, że w zeszłym roku Polska awansowała do kategorii “państw rozwijających się”, obok takich krajów jak Włochy czy Hiszpania. Stało się tak za sprawą liczby dostępnych na rynku modeli pojazdów nisko- i zeroemisyjnych, dynamice rejestracji elektryków i poprawiającej się infrastrukturze ładowania. Choć w tym ostatnim aspekcie mamy wciąż wiele do zrobienia. W Polsce na każde 100 km dróg przypada 1,4 punktu do ładowania. Dla porównania: w Holandii są to aż 73 punkty, 25,8 w Niemczech, a w Austrii - 16,9.

- Widzimy rosnące zainteresowanie firm rozwiązaniami flotowymi w zakresie transportu nisko- i zeroemisyjnego. To oczywiście z jednej strony efekt prawnych uregulowań, ale także rosnącej świadomości biznesu w kwestiach klimatycznych. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie rósł, bo to jedyna droga, by elektromobilność mogła się rozwijać w odpowiednim tempie. Stąd decyzja o współpracy z Piotrem, którego dołączenie do naszego zespołu umożliwi jeszcze lepszy alians naszych rozwiązań technologicznych z oczekiwaniami i potrzebami klientów flotowych - zapewnia Adrian Nocuń, CEO Elocity.

Obaj eksperci są zgodni, że już wkrótce kluczowe dla fleet managerów staną się usługi typu „charge-as-a-service”, a najbliższe lata przyniosą przyspieszenie elektryfikacji flot firmowych. Wciąż jednak przed zwolennikami elektromobilnych rozwiązań stoi wiele wyzwań, zwłaszcza w kontekście rozwoju infrastruktury ładowania oraz edukacji klientów, by przełamać mity dotyczące branży EV. Również w tych działaniach Piotr Staniewski ma wspierać Elocity. Szczególnie, że prywatnie również jest miłośnikiem zielonego transportu i użytkownikiem auta elektrycznego.

- Cieszę się, że jestem częścią zespołu, który realnie wpływa na tempo rozwoju elektromobilności w Polsce – podkreśla Staniewski.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Elocity sp z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.