Poland Prize. Do Olivia Centre ściągają startupy z całego świata
Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Zdjęcia: Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iexkqdhYzM2NQDQx6g?e=OlgKXy autor Art&Action Dawid Linkowski
Uczestnikami programu są tacy liderzy rynku jak Bank Pekao S.A., PGNiG, Orange czy PZU Lab. Space3ac to akcelerator, który wspiera startupy dofinansowaniem do 65 tyś. euro za rozwiązanie przygotowanych przez nich wyzwań. Poland Prize to program mający na celu sprowadzanie innowacyjnych i kreatywnych firm do Polski. Przedsiębiorstwa zyskują rozwiązania dla zadań, przed którymi stoją, a międzynarodowe zespoły trampolinę do nawiązania trwałych kontaktów biznesowych i przestrzeń do rozwoju swojego biznesu. Zdobywają również doświadczenie we współpracy z największymi polskimi korporacjami i możliwość kontynuowania swojej działalności w Polsce we współpracy z kolejnymi firmami w środowisku, w którym nauczyli się już poruszać.
Dotychczas w dziesięciu edycjach programów akceleracyjnych prowadzonych od trzeciej edycji w Olivia Centre przez akcelerator Space3ac wzięło udział ponad 150 startupów, które pochodzą z krajów takich jak m.in. Korea Południowa, Argentyna, Kanada, Portugalia, Luksemburg czy USA. Do programu zgłosiły się firmy z ponad 50 różnych państw. Najwięcej aplikujących zespołów pochodziło z Ukrainy, Niemiec, Estonii, Francji i Białorusi. Łączna wysokość wsparcia w ramach projektów wyniosła dotychczas ponad 30 mln zł.
Poland Prize prowadzone jest przez doświadczony zespół Space3ac z Gdańska na czele z Wojciechem Drewczyńskim, CEO programu. Wyznaczeni przez Space3ac eksperci oceniają wszystkie projekty, a ze strony odbiorców technologii oceny dokonują dyrektorzy poszczególnych działów zleceniodawców projektów.
W ramach Space3ac organizujemy programy akceleracyjne dla startupów, zespołów naukowych oraz programistycznych. Już szósty rok efektywnie łączymy startupy z korporacjami – mówi Wojciech Drewczyński CEO Space3ac. Do 15 marca przyjmujemy zgłoszenia do dziesiątej edycji naszego programu, którym tym razem jest Poland Prize II. W jego ramach zachęcamy młode, innowacyjne firmy z całego świata, aby zwróciły uwagę na Polskę, głównie Gdańsk, tu rozwinęły skrzydła, osadziły swój projekt, a być może i biznes na długie lata.
Poland Prize oferuje startupom kompleksowe wsparcie również w zakresie soft-landingu, czyli pomocy z wizą, założeniem konta bankowego, polskiego oddziału firmy, wynajęcia biura, jeśli tego potrzebują oraz zakwaterowania. Większość startupów wdraża swoje rozwiązania w Polsce i następnie prowadzi biznes online. Bez zbędnej przesady możemy potwierdzić, że przyciągnięcie tych podmiotów do Polski poskutkowało wzrostem konkurencyjności naszego kraju na arenie międzynarodowej – podkreśla Wojciech Drewczyński. Zarówno pod kątem wdrażania innowacji, ściągania talentów do Polski, rozwoju ich aktywności w ekosystemie startupowym czy też wspierania biznesu poprzez rozwój różnorodności kulturowej. Akcelerowane startupy po zakończeniu programu mogą także liczyć na dostęp do finansowania od lokalnych funduszy venture capital.
Projekty, które otrzymują wsparcie często należą do rozwiązań przemysłowych, jednak wśród nich znalazły się również tzw. projekty miękkie, wśród których najciekawsze należały do Battlejungle z Węgier (platforma internetowa służąca do skutecznego zarządzania działaniami angażującymi pracowników, zapewniająca zbiór zajęć z kategorii grywalizacji, dzięki czemu firmy są w stanie lepiej przyciągać, motywować i zatrzymywać najlepsze talenty w miejscu pracy), koreański Andcards (łatwa w obsłudze platforma informatyczną do zarządzania przestrzeniami coworkingowymi) oraz argentyński LESS Industries (zestaw produktów wykorzystujących technologie internetu rzeczy do poprawy efektywności procesów rolniczych i przemysłowych poprzez inteligentne monitorowanie).
Koncepcja Poland Prize jest świetna: zostajesz zaproszony do nowego kraju, otrzymujesz finansowanie projektu od rządu jako grant, mentoring i pomoc w zrozumieniu lokalnej kultury biznesowej, a przede wszystkim zleceniodawcę. – podkreśla Sebastian Cerone, współzałożyciel Less Industries, jednego z uczestników Poland Prize. W naszym konkretnym przypadku współpracowaliśmy najpierw z Portem Gdańsk, a następnie z Olivia Centre. W obu przypadkach dynamika była taka sama: partner biznesowy miał wyzwanie, które można rozwiązać za pomocą jednego z naszych produktów, wdrożyliśmy wersję pilotażową, a następnie partner przetestował produkt, aby móc zdecydować, czy chce zapłacić za finalne wdrożenie produktu. Poland Prize pozwoliło nam nie tylko współpracować z dużymi organizacjami w Polsce, ale także poznać Gdańsk, jego wspaniałą historię i dziedzictwo.
Marta Moksa, dyrektor O4 coworking w Olivia Centre w Gdańsku, która należy do grona jurorów Poland Prize tak odnosi się do wartości projektu: Podchodząc do projektu globalnie warto podkreślić, że w jego trakcie możemy obserwować skutki, które widać od razu, ale i efekty długofalowe, które przynoszą owoce później. Skutki „tu i teraz” to przede wszystkim wdrożone testowo rozwiązania, których działanie weryfikujemy na gorąco w trakcie ich stosowania w codziennej pracy. Do korzyści należy także budowanie relacji ze świetnymi zespołami z całego świata: od Argentyny po Koreę Południową. Niektórzy z naszych innowatorów zostali w Gdańsku na zawsze (nie bez znaczenia były kwestie osobiste). Osobiście jednak największą wartość widzę w biznesowej edukacji – cały program to trudna do przecenienia nauka i budowanie doświadczenia we współpracy ze startupami. Olivia Centre i O4 Coworking, które wspierają program poprzez organizację mentoringu biznesowego, uczą i siebie i innych.
Sukcesy i porażki – a zdarzyły się i jedne, i drugie – doprowadziły nas do miejsca, w którym Olivia jest gotowa na efektywną współpracę, a O4 – na zrealizowanie optymalnego i realnie wspierającego młode firmy mentoringu, konsultingu i programu szkoleń. – podkreśla Marta Moksa. Wielką satysfakcję przynosi obserwowanie, jak świetnie rozwijają się niektóre ze startupów i ile się u nas nauczyły. Muszę też dodać, że jestem przekonana, że bez Poland Prize żadna z tych innowacyjnych firm nie dotarłaby na Pomorze i do nas bezpośrednio. Ale – jak już raz pobędziesz trochę w tym miejscu, to nie umiesz wyjechać!
Szczegóły programu oraz obecnego naboru znajdują się na stronie https://polandprize.space3.ac/
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Ministerstwo Finansów chce objąć akcyzą wkłady do e-papierosów. Eksperci prognozują upadek polskich producentów i wzrost szarej strefy
Projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym przewiduje objęcie podatkiem akcyzowym nowych kategorii wyrobów, w tym wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. W tym pierwszym przypadku ustawodawca chce opodatkować nie tylko samo urządzenie, ale także POD, czyli wkład do niego. Organizacje przedsiębiorców i plantatorów tytoniu ostrzegają, że to prowadziłoby do sytuacji, w której jeden produkt byłby opodatkowany dwu-, a nawet trzykrotnie, z negatywnymi skutkami dla obrotu gospodarczego w Polsce.
Polityka
Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
Na pierwszej w tym roku sesji Parlamentu Europejskiego europosłowie będą debatować nad przyszłością relacji na linii UE–USA. Przewodnicząca PE Roberta Metsola podczas otwarcia sesji podkreśliła, że obecne realia polityczne będą wymagały odnowionego sojuszu transatlantyckiego, a Europa jest gotowa do współpracy z administracją 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych. Donald Trump w swoim przemówieniu po zaprzysiężeniu zapowiedział wysiłki na rzecz kończenia wojen i wprowadzania pokoju na świecie.
Handel
W tym roku import cementu z Ukrainy może przekroczyć milion ton. To oznacza problemy polskich producentów
Polscy producenci cementu obawiają się silnej konkurencji z Ukrainy. W ubiegłym roku import tego surowca zza wschodniej granicy wyniósł ok. 600–700 tys. t, prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej. W kolejnych miesiącach dynamika może jeszcze przyspieszyć, dlatego sektor apeluje o kontyngenty ilościowe lub inny rodzaj wsparcia ze strony UE. Bez tego trudno będzie mu rywalizować z producentami z Ukrainy i innych państw, które nie muszą spełniać klimatycznych wymogów UE.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.