Ponad połowa specjalistów ds. bezpieczeństwa myśli o rezygnacji z pracy
Raport „State of Pentesting 2022” opublikowany przez Cobalt szczegółowo opisuje trudności, jakie odczuwają specjaliści od cyberbezpieczeństwa. Spośród 602 ankietowanych pracowników ds. bezpieczeństwa i rozwoju 54 proc. stwierdziło, że zamierza zrezygnować z pracy z powodu przytłaczającej ilości obowiązków i niedoborów siły roboczej. 45 proc. respondentów zadeklarowało, że w ich działach brakuje pracowników. Natomiast 90 proc. osób stwierdziło, że nadmiar obowiązków prowadzi do wypalenia zawodowego.
- Na pierwszy rzut oka wydaje się, że specjalista od cyberbezpieczeństwa to wymarzony zawód. Ale większość osób patrzy na tę profesję wyłącznie poprzez pryzmat zarobków. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że jest to stresująca praca, zwłaszcza w ciągu ostatnich dwóch lat, kiedy nastąpiło nasilenie cyberataków. Niestety, decydenci często nie zapewniają działom IT zasobów pozwalających odnieść sukces w walce z hakerami. W rezultacie pracownicy zmuszeni są wykonywać mnóstwo różnych zadań. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Należy dodać, że 94 proc. ankietowanych przez Cobalt stwierdziło, że niedobór pracowników źle wpływa na pracę działu, zaś 11 proc. nie wierzy, iż najbliższa przyszłości przyniesie w tym zakresie jakąkolwiek poprawę. Natomiast 38 proc. respondentów próbowało poradzić sobie z tym problemem w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Niestety, bezskutecznie.
Według Cobalt deficyt specjalistów od cyberbezpieczeństwa negatywnie wpływa na wiele obszarów działalności przedsiębiorstwa, a szczególnie dotknięte są obszary zachowania zgodności z zasadami cyberbezpieczeństwa, wspieranie bezpiecznego rozwoju, zarządzanie ryzykiem czy utrzymanie krytycznej infrastruktury bezpieczeństwa.
Źródło:marken.com.pl; bitdefender.pl

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.