Ponad połowa specjalistów ds. bezpieczeństwa myśli o rezygnacji z pracy
Raport „State of Pentesting 2022” opublikowany przez Cobalt szczegółowo opisuje trudności, jakie odczuwają specjaliści od cyberbezpieczeństwa. Spośród 602 ankietowanych pracowników ds. bezpieczeństwa i rozwoju 54 proc. stwierdziło, że zamierza zrezygnować z pracy z powodu przytłaczającej ilości obowiązków i niedoborów siły roboczej. 45 proc. respondentów zadeklarowało, że w ich działach brakuje pracowników. Natomiast 90 proc. osób stwierdziło, że nadmiar obowiązków prowadzi do wypalenia zawodowego.
- Na pierwszy rzut oka wydaje się, że specjalista od cyberbezpieczeństwa to wymarzony zawód. Ale większość osób patrzy na tę profesję wyłącznie poprzez pryzmat zarobków. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że jest to stresująca praca, zwłaszcza w ciągu ostatnich dwóch lat, kiedy nastąpiło nasilenie cyberataków. Niestety, decydenci często nie zapewniają działom IT zasobów pozwalających odnieść sukces w walce z hakerami. W rezultacie pracownicy zmuszeni są wykonywać mnóstwo różnych zadań. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Należy dodać, że 94 proc. ankietowanych przez Cobalt stwierdziło, że niedobór pracowników źle wpływa na pracę działu, zaś 11 proc. nie wierzy, iż najbliższa przyszłości przyniesie w tym zakresie jakąkolwiek poprawę. Natomiast 38 proc. respondentów próbowało poradzić sobie z tym problemem w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Niestety, bezskutecznie.
Według Cobalt deficyt specjalistów od cyberbezpieczeństwa negatywnie wpływa na wiele obszarów działalności przedsiębiorstwa, a szczególnie dotknięte są obszary zachowania zgodności z zasadami cyberbezpieczeństwa, wspieranie bezpiecznego rozwoju, zarządzanie ryzykiem czy utrzymanie krytycznej infrastruktury bezpieczeństwa.
Źródło:marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.