Komunikaty PR

Prawie 60% pracodawców uważa, że straci pracowników jeśli nie wprowadzi hybrydy

2022-03-23  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania press ( 0.06 MB )

Firma Poly (NYSE: POLY) opublikowała raport badający, w jaki sposób organizacje reagują na potrzeby pracowników w zakresie miejsca pracy. Nowe badanie Poly „Recruit, Retain and Grow”, analizuje politykę pracy, kulturę i praktyki wellness przez pryzmat ponad 2500 globalnych decydentów biznesowych. Postpandemiczne postawy i oczekiwania podkreślone w badaniu pokazują, że pracownicy odwiedzają biuro trzy dni w tygodniu, przy czym najpopularniejszym dniem jest środa.

„W firmie Poly uważamy, że możliwość stworzenia hybrydowego środowiska pracy nie jest ostatecznym celem, ale punktem wyjścia dla organizacji. Nasze najnowsze badania potwierdzają ten punkt widzenia” komentuje John Goodwin, Senior Vice President of Public Affairs w Poly. „Pracownicy są entuzjastami firm, które stosują holistyczne podejście do definiowania swojej kultury, oferują elastyczność w zakresie miejsca i sposobu pracy oraz zapewniają odpowiednie narzędzia, aby odnieść sukces.”

Kluczowe wnioski z nowego badania firmy Poly:

  • Rekrutacja oraz zatrzymanie pracowników stają się wyzwaniem: Ponad połowa (56%) wszystkich organizacji uważa, że jeśli nie zajmie się swoimi hybrydowymi procesami i planami pracy, zacznie tracić pracowników oraz nie będzie w stanie przyciągnąć nowych talentów. Szczególnie wyraźnie stało się to w regionie Azji, Australii i Oceanii (APAC) aż 60%, w porównaniu do 55% w regionie EMEA i 53% w obu Amerykach. W skali globalnej organizacje już odczuły skutki tej sytuacji - 58% z nich odnotowało większą rotację pracowników od początku pandemii.

Pracownicy składający wypowiedzenia uznali, że główne powody odejścia są związane z podejściem pracodawcy do pracy hybrydowej:

  • Pracownicy znaleźli lepiej dopasowaną pracę (19%)
  • Zatrudnieni nie uzyskali oczekiwanej elastyczności pracy hybrydowej (16%)
  • Członkowie zespołów byli niezadowoleni ze sposobu, w jaki pracodawca traktował COVID (9%)

 

  • Strategia i równość są niedopasowane: Mniej niż połowa (48%) wszystkich organizacji jest w pełni gotowa do pracy hybrydowej, a 37% jest przygotowanych tylko w perspektywie krótkoterminowej. Kolejne 52% uważa, że model hybrydowy to tylko chwilowy epizod. Tymczasem po 24% pracodawców z obu Ameryk i regionu Azji, Australii i Pacyfiku oraz 17% pracodawców z regionu EMEA oczekuje od swoich pracowników powrotu do biura w pełnym wymiarze godzin.

Inne ważne punkty widzenia pracodawców:

  • Pracownicy powinni mieć prawo do wnioskowania o elastyczny czas pracy od pierwszego dnia pracy (80%)
  • Członkom zespołów narzuca się zasady dotyczące liczby dni, w których muszą być w biurze (84%)
  • Zatrudnieni przebywają w siedzibie firmy sporadycznie, więc zmniejszenie powierzchni biurowej jest kolejnym krokiem (22%)

 

  • Kultura panująca w organizacji ma ogromny wpływ na wydajnośc pracowników: Aż 72% badanych firm odnotowało wzrost produktywności w wyniku przejścia na pracę hybrydową, przy czym średnia globalna wynosi 27%. Jednak 62%, 61% i 56% organizacji w regionach APAC, EMEA i obu Ameryk uważa, że jeśli pracownicy nie przebywają w biurze, nie zbudują relacji potrzebnych do rozwoju ich kariery.

Inne kluczowe obawy dotyczyły m.in.:

  • Pracodawcy dostrzegają problem niezdrowej kultury przepracowania (49%)
  • Firmy nie podejmują działań, które zapobiegłyby poczuciu, że pracownicy muszą być zawsze w gotowości (51%)
  • Organizacje obawiają się, że praca zdalna sprawiła, iż tworzenie i utrzymywanie kultury pracy stało się trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej (74%)

Równość i ewolucja – klucz do rekrutacji, zatrzymania i rozwoju w hybrydowej erze pracy

Według badań firmy Poly, technologia i doświadczenia są postrzegane przez większość firm jako wizytówki firmy, a nie tylko przestrzeń biurowa (64%). Mnożenie dostępnych przestrzeni pracy, a nie definiowanie, czy jest to przestrzeń wirtualna, zewnętrzna, zdalna czy hybrydowa, pomoże pracodawcom opracować solidną strategię pracy hybrydowej.

  • Wyrównywanie wirtualnych doświadczeń poprzez zapewnianie pracownikom równych spotkań

Przyszłościowe firmy w równym stopniu inwestują w oprogramowanie i urządzenia, przy czym aplikacje w chmurze i oprogramowanie do współpracy stanowią po 92%, a zestawy słuchawkowe, kamery i głośniki odpowiednio 89%, 86% i 83%.

  • Wyrównywanie doświadczeń w biurze poprzez przeprojektowanie

Aż 77% firm zmienia aranżację biura, wprowadzając więcej przestrzeni na planie otwartym, miejsc do współpracy, stref ciszy i miejsc do spotkań towarzyskich. Ostatecznie to pracownicy są najważniejsi dla pracodawcy i to oni będą w głównej mierze korzystać z tych przestrzeni.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.