Komunikaty PR

Prognozy dla rynku data center w Polsce: COVID-19

2020-05-25  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania Pakiet PR ( 0.62 MB )

Czynnikiem zupełnie nowym dla rynku, nie uwzględnianym wcześniej w ocenie sytuacji na rynku i prognozach jest bez wątpienia pandemia koronawirusa. Pracując nad bieżącą edycją raportu „Rynek centrów danych w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025”, uwzględniliśmy ten czynnik.

 

<wykres>

 

Firma PMR przeprowadziła wywiady z menedżerami wyższego szczebla i zarządem uczestników rynku po to, by ustalić jak oceniają całą sytuację z perspektywy prowadzonej przez siebie działalności. Poniżej prezentujemy główne wnioski:

 

Dostawcy data center monitorują sytuację związaną z koronawirusem i w pełni dostosowali się do panujących warunków epidemiologicznych.

Żadne z 40 największych komercyjnych centrów danych w kraju nie zostało zamknięte dla klientów. W przypadku części dostawców działających globalnie restrykcje zostały wprowadzone w niektórych krajach, np. Equinix mimo pełnej operacyjności wszystkich swoich obiektów ograniczył wstęp klientów do obiektów we Francji, Hiszpanii, Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii.

Dostawcy wprowadzili zgodnie dodatkowe obostrzenie związane z wizytowaniem obiektów przez klientów. Jednocześnie jeszcze wydatniej niż zwykle rekomendując skorzystanie z usługi zdalnych rąk i rozważenie pozostawienia swoich techników poza obiektem.

Wpływ COVID-19 na centra danych w krótkim okresie to przede wszystkim gwałtowny wzrost ruchu, z uwagi na przeciążenie internetu przez konsumentów ze względu na wzrost zapotrzebowania na e-learning, pracę zdalną, oglądanie telewizji, online gaming i inne działania. W początkowym okresie pandemii punkty wymiany ruchu notowały rekordowe obciążenia.

Na ten moment jest za wcześnie, by jednoznacznie ocenić wpływ COVID-19 na biznes w średnim i długim terminie. Jest wyczekiwanie i duża niepewność, a efekty zamrażania nowych projektów będzie można odczuć z opóźnieniem, tj. w drugiej połowie roku, a nie już teraz. Wygrają te firmy, które mają wysoki udział usług w modelu abonamentowym, bo nowych projektów praktycznie przez pół roku nie należy się spodziewać. Możliwa jest konieczność renegocjacji umów z częścią ważnych klientów, których kryzys dotknął w pierwszej fali i którzy od razu odczuli jego bezpośredni wpływ. W innym wypadku uzyskanie jakichkolwiek przychodów od takiego klienta jest mocno zagrożone.

Główny plusy pandemii zdaniem dostawców to bez wątpienia wymuszona przyspieszona cyfrowa transformacja przedsiębiorstw, wzrost znaczenia kanału online, e-commerce i pracy zdalnej, jak również popularności rozwiązań chmurowych i usług oferowanych i utrzymywanych przez gwarantujących jakość dostawców zewnętrznych. Firmy zwracają uwagę na wzrost znaczenia usług DRC, business continuity i back-upu. 

Główne negatywne skutki pandemii wiążą się w głównej mierze z pogorszeniem sytuacji w gospodarczej i słabszymi wskaźnikami makroekonomicznymi. Mogą w efekcie pojawić się zatory płatnicze, a problemy klientów przekładają się na usługodawców, którzy nie działają w próżni. Kryzys może mocno uderzyć przede wszystkim w segment MŚP. Niekorzystne dla rynku będzie też zamrażanie projektów przez firmy, ograniczenie ekspansji i nowych projektów, a nacisk na szukanie gotówki i zachowanie płynności.

W większości przypadków procesy inwestycyjne dostawców data center nie są zagrożone, zwłaszcza jeśli chodzi o inwestycje już wcześniej zaplanowane. Tutaj firmy nie dostrzegają zagrożeń dla siebie, choć zakładają możliwe opóźnienia i przesunięcia harmonogramu prac, choćby z uwagi na problemy podwykonawców.

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

 

AUTOR
Paweł Olszynka
ICT Business Unit Director

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.