Przyszłość pracy – pozytywna rola technologii
Europejscy pracownicy postrzegają sztuczną inteligencję i nowoczesne technologie jako wybawienie od nudnych, żmudnych zadań a nie realne zagrożenie dla swojej pozycji w pracy. Wyniki badań zrealizowanych przez Ricoh pokazują, że 54% z nich wierzy, że innowacyjne rozwiązania sprawią, że codzienne obowiązki w pracy staną się przyjemniejsze. Tylko 28% obawia się, że przyczynią się do zlikwidowania ich stanowiska pracy. Dzięki nowoczesnej technologii pracownicy będą mogli skoncentrować się w dużo większym stopniu na realizacji kreatywnych i strategicznych zadań. Ma to dla nich bardzo duże znaczenie. Aż 72% badanych chce mieć bowiem realny wpływ na sukces i wyniki osiągane przez swojego pracodawcę.
„Nowoczesne technologie zmieniają nasz styl pracy. Warto podkreślić, że te w ogromniej mierze przekładają się na większe możliwości samorealizacji dla pracowników. Dzięki nim będą mogli też czerpać znacznie większą satysfakcję z wykonywania swoich codziennych obowiązków służbowych” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.
Wdrożenie nowych narzędzi wymaga jednak odpowiedniej komunikacji w firmie. Pracownicy muszą rozumieć jaki kształt ma strategia przedsiębiorstwa w tym obszarze. Jedynie 38% badanych uważa, że ich pracodawca ma i działa według określonego planu w zakresie wprowadzenia nowych rozwiązań, takich jak np. sztuczna inteligencja do funkcjonowania firmy. Ten aspekt wiąże się z inwestowaniem w sukcesywne podnoszenie kompetencji technologicznych pracowników. Ci oczekują dostępu do narzędzi, które pozwolą im pracować w nowoczesnym środowisku i przygotować się na wymagania miejsca pracy przyszłości.
O badaniu
Badanie ankietowe zrealizowano na grupie 3000 europejskich pracowników.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.