Komunikaty PR

Reflex wspiera dywersyfikację oferty i międzynarodowy rozwój Grupy Raja

2022-04-25  |  09:00
Biuro prasowe

Reflex Logistics Solutions (Hardis Group), wydawca oprogramowania do obsługi logistycznej, informuje, że Grupa Raja zastosuje rozwiązanie do zarządzania magazynami Reflex w nowych centrach dystrybucji w Europie. Wybierając rozwiązanie Reflex WMS, firma Raja postawiła na optymalizację i zharmonizowanie narzędzi, przepływów i procesów logistycznych Grupy w skali ogólnoeuropejskiej. Tym samym chce ona zrealizować swoje dwa główne założenia: zagwarantować dostępność 300 000 sprzedawanych produktów i zapewnić ich dostawę w terminie od 24 do 48 godzin w całej Europie. Projekt nowych wdrożeń jest – dla specjalisty sektora B2B zajmującego się dystrybucją opakowań, materiałów eksploatacyjnych i sprzętu – okazją do zbudowania głównego modelu funkcjonowania (core model) w całej Grupie oraz daje możliwość zintegrowania nowych funkcji, takich jak automatyzacja planowania i dynamiczna realokacja zasobów w ciągu dnia.

 

Sprzedaż wszystkich gam produktów w całej Europie

Raja to firma rodzinna założona w 1954 roku. Przez lata pracy osiągnęła pozycję europejskiego lidera dystrybucji opakowań, materiałów biurowych i wyposażenia dla firm. Obsługuje ponad milion klientów, do których należą zarówno bardzo małe firmy, jak i koncerny międzynarodowe działające w zróżnicowanych branżach w 19 krajach w Europie. W ofercie ma 300 000 artykułów sprzedawanych przez strony internetowe, katalogi produktów i centra obsługi telefonicznej. Sprzedażą zajmują się także przedstawiciele handlowi zarówno stacjonarni, jak i terenowi. Działalność bazuje na 15 centrach dystrybucji o łącznej powierzchni 400 000 m2 magazynowej, co pozwala zrealizować dostawy w całej Europie w ciągu 24/48 godzin.

 

Grupa Raja przejęła w ostatnich latach kilka europejskich firm: JPG, Bernard, Mondoffice i Kalamazoo (2019) oraz Viking (2021), dzięki czemu wzmocniła swoją pozycję dostawcy. W związku z tym podjęto decyzję o udostępnieniu całej szerokiej gamy oferowanych produktów w wszystkich powiązanych spółkach. „Wszystkie gamy produktów będą teraz sprzedawane przez wszystkie spółki Grupy. To oznacza, że trzeba powiązać ze sobą 15 centrów dystrybucji, aby nadawać towar z odpowiednich platform logistycznych. W tym celu musimy zharmonizować nasze narzędzia informatyczne: program ERP, system zarządzania zamówieniami (OMS), system zarządzania magazynem (WMS), system zarządzania transportem (TMS) czy zarządzanie trasami” – wyjaśnia Anthony Saussaye, dyrektor ds. logistyki w Grupie Raja.

 

Potwierdzenie wyboru Reflex WMS

Grupa Raja postanowiła zmienić wszystkie wykorzystywane dotychczas narzędzia, aby dokonać prawdziwej transformacji cyfrowej swojego łańcucha dostaw. W 2021 roku określono plan działania: w całej Grupie będzie stosowany jednolity program OMS i ERP, natomiast systemy zarządzania magazynem, transportem i trasami zostaną racjonalnie dostosowane do potrzeb.

 

Krytycznej analizie poddane zostały produkty różnych wydawców stosowane dotychczas w Grupie. W efekcie podjęto decyzję o wyborze firmy Hardis. Program Reflex WMS wydany przez Hardis Group funkcjonował już w trzech oddziałach we Francji (od 2000), w jednym – w Belgii (od 2012) i jednym – w Wielkiej Brytanii (od 2020). „Reflex spełniał nasze potrzeby bieżące i przyszłe. Ważnym argumentem była też zdolność Hardis Group do zapewnienia wsparcia globalnie i lokalnie” – tłumaczy Anthony Saussaye.

 

W praktyce narzędzie Reflex WMS będzie wdrożone w 2022 i 2023 roku w oddziałach, które nie miały jeszcze oprogramowania WMS w Polsce, Szwecji i Hiszpanii. Natomiast w oddziałach,
w których był już używany, wprowadzona zostanie najnowsza aktualizacja, aby wszyscy mogli stosować najbardziej zaawansowane rozwiązania.

 

Model działania przyspieszający wdrożenie

Projekt wdrożenia oprogramowania Reflex WMS rozpoczęty w 2021 roku będzie realizowany w kilku etapach. „W tym momencie określamy model działania dla oddziałów, w których są najmniejsze wydajności, a przepływy i procesy – najmniej złożone. Kiedy model będzie gotowy, będziemy mogli szybciej wdrożyć Reflex w pozostałych oddziałach. Tym bardziej, że po Hiszpanii, Polsce i Szwecji, w planie jest wprowadzenie systemu Reflex w nowym magazynie na południu Francji oraz w kolejnych planowanych magazynach w Europie” – stwierdza Anthony Saussaye.

 

We wszystkich wdrożeniach Grupa Raja wprowadza moduł Exlabel do edycji etykiet, dokumentów przewozowych i elektronicznej wymiany dokumentów (EDI) zgodnie ze specyfikacjami wszystkich europejskich przewoźników i kurierów, z którymi współpracują poszczególne oddziały. Ten projekt jest dla dystrybutora okazją do zoptymalizowania strategii planowania i relokacji zasobów w celu zarządzania przygotowaniami przy napływie zamówień. Te oczekiwania będą spełnione przez rozwiązania wprowadzone ostatnio do programu Reflex. Są to moduł Labour Management System, automatyzacja planowania, dynamiczna realokacja zasobów w ciągu dnia oraz funkcja Order Flow Balancing. Przy tej sposobności Grupa Raja zmieniła także sposób hostingu dla rozwiązania i od 2021 roku Reflex WMS jest obsługiwany przez infrastrukturę chmurową Hardis Group.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.