Rozpoczęła się produkcja Age of Sigmar od Carbon Studia
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Carbon Studio, notowany na NewConnect producent gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość), 10 stycznia zakończył pre-produkcję gry premium (AAA) z gatunku VR fantasy, osadzonej w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. To efekt podpisanej we wrześniu 2019 roku umowy z Games Workshop, globalnym wydawcą gier bitewnych i miniaturek fantasy. Faza produkcji gry przeznaczonej na wszystkie główne platformy VR rozpoczęła się już w tym tygodniu.
Spółka zakończyła główne prace koncepcyjno-projektowe we współpracy z brytyjskim partnerem. W tym tygodniu Carbon Studio przekazała finalny projekt scenariusza gry do Games Workshop. Tym samym spółka rozpoczęła etap produkcji.
- Games Workshop bardzo aktywnie angażuje się we współpracę nad naszym wspólnym projektem. W ramach prac nad grą działamy ze specjalnym zespołem dedykowanym dla Carbon Studio. Niezwykła popularność uniwersum Warhammer, bardzo duża i aktywna społeczność skupiona wokół tego świata oraz zaangażowanie zespołu Games Workshop sprawiają, że jest to dla nas niezwykle cenne przedsięwzięcie. Z przyjemnością więc komunikujemy, że przeszliśmy do fazy produkcyjnej największego tytułu w naszej historii, osadzonego w technologii wirtualnej rzeczywistości. – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.
Games Workshop od wielu lat wytwarza najlepsze miniaturki fantasy na świecie – projektuje, tworzy, sprzedaje i dystrybuuje całą gamę gier, figurek wojowników, książek i zestawów modeli Warhammer: Age of Sigmar i Warhammer. 40 000 poprzez sieć i poprzez ponad 500 sklepów firmowych (w tym w Polsce), sklep online www.games-workshop.com oraz niezależne kanały sprzedaży w ponad 50 krajach na całym świecie. Wartość rynkowa brytyjskiej firmy notowanej na giełdzie w Londynie wynosi obecnie ponad 2 mld GBP.
Jednym z założeń projektowych studia oraz głównym celem podjęcia w maju 2019 roku emisji akcji spółki, była produkcja nowej gry z gatunku VR Fantasy. Uniwersum Warhammer: Age of Sigmar oparta jest na globalnej marce, ikonie wśród gier w świecie fantasy, stworzonej przez wydawcę miniaturek i gier bitewnych – Games Workshop.
Na realizację projektu Carbon Studio przeznaczyło 2,1 mln zł, z czego 1,8 mln zł pochodziło z emisji akcji. – Równolegle z planowaniem produkcji Age of Sigmar prowadzimy także działania marketingowe i promocyjne naszej działalności oraz pracujemy nad stworzeniem samodzielnej produkcji The Wizards – Dark Times, która pierwotnie miała być dodatkiem podstawowej wersji The Wizards. – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio. W nowej odsłonie przywoływanie czarów opierać się będzie na intuicyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk. Gracze dostrzegą także inne spojrzenie na świat fantasy. Na realizację projektu spółka przeznaczyła ok. 0,5 mln zł. Część kwoty pochodzi z emisji akcji spółki. Pozostała część budżetu zostanie sfinansowana z bieżącej działalności firmy. Nowa produkcja trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2020 roku.
W czerwcu 2019 roku miała miejsce premiera tytułu The Wizards dostępna na goglach Oculus Quest. Debiut tytułu w tym wydaniu został bardzo pozytywnie odebrany na rynku VR-owym. W kilka godzin po udostępnieniu gry na Oculus Quest spółka odzyskała wszystkie środki, zainwestowane w porting (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces wydania gry).

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.