Rusza innowacyjny program pilotażowy z zakresu e-mobilności od Wolt i Port
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Wolt, platforma specjalizująca się w szybkich dostawach, rozpoczęła współpracę ze start-upem Port. Dzięki partnerstwu warszawscy kurierzy, współpracujący z Wolt będą mogli podczas pilotażu, bezpłatnie korzystać z rowerów elektrycznych, znajdujących się na parkingu APCOA przy stacji metra Centrum. Głównym celem programu jest wspieranie idei zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności dostaw zamówień do klientów.
Przejście na pojazdy niskoemisyjne to naturalna droga rozwoju dla Wolt. Platforma specjalizująca się w szybkich dostawach stale poszukuje rozwiązań, które poprawiając komfort pracy kurierów, gwarantują błyskawiczną realizację zamówień, zachowując przy tym standardy realizujące strategię zrównoważonego rozwoju. W lutym firma wykonała kolejny krok w tym kierunku i uruchomiła program pilotażowy z pionierskim start upem z segmentu e-mobility – Port. Firma oferuje tzw. e-hubs – floty lekkich pojazdów elektrycznych, które są zamykane i ładowane w dedykowanych portach, zainstalowanych na śródmiejskich parkingach zarządzanych przez APCOA Parking Polska. Pojazdy są dostępne w ramach subskrypcji, w pełnym pakiecie e-mobilności, który obejmuje parking, ładowanie, serwis oraz oprogramowanie.
Dzięki temu kurier może odblokować pojazd elektryczny za pomocą aplikacji, wykorzystać go do realizacji dostaw i zwrócić po zakończeniu pracy. Pierwszy w Polsce e-hub znajduje się na parkingu APCOA przy warszawskiej stacji metra Centrum i pozwala kurierom na objęcie zasięgiem ruchliwego obszaru centrum Warszawy, bez względu na dzielnicę zamieszkania. Pojazdy Port na jednym ładowaniu mogą pokonać nawet 100 km.
”Poszukiwanie nowych możliwości, usprawniających działalność kurierów, którzy z nami współpracują, ma dla nas strategiczne znaczenie, ponieważ to ważny element budowania naszej przewagi konkurencyjnej. Przede wszystkim to czynnik, który umożliwia kurierom osiąganie wyższych zarobków. Dzięki temu, że mają oni dostęp do sprawnych, nowoczesnych, pojazdów, mogą realizować więcej zamówień. Tym samym wszyscy są beneficjentami tego rozwiązania – kurierzy więcej zarabiają, konsumenci otrzymują swoje zamówienia na czas, a my umacniamy swoją pozycję na rynku – mówi Agata Polityło General Manager w Wolt Polska. Równie ważnym jest dla nas fakt, że udostępniając pojazdy elektryczne i zmniejszając nasz ślad węglowy, realizujemy przyjętą przez nas strategię zrównoważonego rozwoju, czyniąc miasta miejscami bardziej przyjaznymi do życia” – dodaje.
”Bardzo cieszymy się ze współpracy z Wolt i APCOA. Naszym celem jest pomaganie sektorowi dostaw ostatniej mili zarówno w ograniczaniu emisji, jak i zwiększaniu wydajności operacyjnej dzięki naszej unikalnej technologii dostarczanej w ramach e-hubów. Nasze pierwsze wdrożenia udowodniły, że możemy wnieść znaczną wartość dodaną dla firm kurierskich, kurierów i operatorów parkingowych, oferując pierwszy w branży pełny pakiet e-mobilności w modelu subskrypcyjnym, który obejmuje nie tylko pojazdy, ale także dedykowane oprogramowanie, naprawy, przestrzeń parkingową i infrastrukturę ładowania. Wprowadzamy nasz system w Warszawie po udanych wdrożeniach w Londynie i Barcelonie i planujemy wkrótce rozszerzyć go na inne europejskie miasta” – mówi Kamil Suda, założyciel i CEO Port.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.